2022-02-07, 19:42
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det kan iofs bero på att Staten tog över ansvaret för vaccinskador via läkemedelsförsäkringen. Orkar inte rota i det. :-P

Ja just det, det finns nåt som heter "Läkemedelsförsäkringen" tydligen?
Låter svagt bekant. Har så sjukt dålig koll på sånt där.

Här har vi en gammal notis från Läkartidningen:
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...v-covidvaccin/

Citat:
Två av anmälningarna gäller dödsfall. De utreds fortfarande och det är oklart om det finns ett sådant samband till vaccinet som krävs för ersättning.

Så uppenbarligen befattar sig läkemedelsförsäkringen med dödsfall. Betyder det i sin tur att staten "tog över ansvaret" även för dödsfall, från försäkringsbolagen?? Annars skulle det ju betyda att man kunde få ut dubbel pott om man även har en livförsäkring.

Fan vad segt att ha tecknat en dyr livförsäkring, och sen kola av en vaxx-skada.
Försäkringsbolaget: "Vaccinskada? Sorry ni får ta det med läkemedelsförsäkringen."
Läkemedelsförsäkringen: "Grattis! Ni får 50k i efterlevandestöd, i installationer om 5000 kr utbetalat över 10 år."
Efterlevande:
Citera
2022-02-07, 19:43
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Räckte läsa lite för att förstå att det var bullshit - "........no sources or court records are given....."
Och med det skrivet kan detta också läggas åt sidan.

Håller inte med dig helt.
I samma artikel så läste du säkert att familjens advokat är namngiven. Det ska vara en man vid namn Carlo Alberto Brusa:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Carlo_Alberto_Brusa

Enligt Wiki så är Brusa en existerande person. Står att han är en italiensk advokat, verksam i Frankrike.
Vidare så har Wiki besvärat sig med att karaktärsmördat Brusa och utnämnt honom till "konspirationsteoretiker", vilket i min bok indikerar att han sannolikt är en hedervärd person; frihetsälskande och med hög moralisk resning.

Dessutom ser han ut som han skulle kunna vara Joerg Spraves italienska kusin, vilket gör att jag gillar honom ännu mer:
https://www.youtube.com/watch?v=VHApRnyWl0s

Artikeln uppger vidare att han ska ha skrivit om fallet på sin Facebook. Jag antar då att detta är den ursprungliga källan till nyheten. Om han verkligen har det, och detaljerna överensstämmer med artikeln, så får man nog anta att detta faktiskt har hänt.

Svårt att tro att en praktiserande advokat går ut och ljuger offentligt om en rättegång som aldrig har skett.
Det skulle vara karriärsjälvmord.

Här är hans Facebook-flöde. Nån som kan franska och vill ta på sig uppgiften att snoka rätt på den post artikeln syftar på?
https://www.facebook.com/cab2626/
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-02-07 kl. 19:48. Anledning: stavfel
Citera
2022-02-07, 19:44
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Min farbror dog av vaxet.
Det blev ingen utbetalning.
Citera
2022-02-07, 19:47
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ja just det, det finns nåt som heter "Läkemedelsförsäkringen" tydligen?
Låter svagt bekant. Har så sjukt dålig koll på sånt där.

Här har vi en gammal notis från Läkartidningen:
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...v-covidvaccin/

Så uppenbarligen befattar sig läkemedelsförsäkringen med dödsfall. Betyder det i sin tur att staten "tog över ansvaret" även för dödsfall, från försäkringsbolagen?? Annars skulle det ju betyda att man kunde få ut dubbel pott om man även har en livförsäkring.

Fan vad segt att ha tecknat en dyr livförsäkring, och sen kola av en vaxx-skada.
Försäkringsbolaget: "Vaccinskada? Sorry ni får ta det med läkemedelsförsäkringen."
Läkemedelsförsäkringen: "Grattis! Ni får 50k i efterlevandestöd, i installationer om 5000 kr utbetalat över 10 år."
Efterlevande:

Så kan det gå! Häpp!
I nuläget har väl ett 50-tal beviljats ersättning för vaccinskador vad jag vet. För döda vete fan.
Jag är varken död eller lider av någon vaccinskada i dagsläget så jag bryr mig inte. Än. Förhoppningsvis aldrig. :-P
Citera
2022-02-07, 19:58
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden

Sorgligt att höra.

Känner du till några detaljer som kan vara relevanta för tråden?
-Gällde det läkemedelsförsäkringen eller var det en livförsäkring?
-Vilket försäkringsbolag?
-Vad angav dom som skäl för att neka ersättning, specifikt?

(Upp till dig själv vad du vill dela med dig av såklart.)

Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Så kan det gå! Häpp!
I nuläget har väl ett 50-tal beviljats ersättning för vaccinskador vad jag vet. För döda vete fan.
Jag är varken död eller lider av någon vaccinskada i dagsläget så jag bryr mig inte. Än. Förhoppningsvis aldrig. :-P

Äh du kommer leva tills du är 100 Zilog!
Så länge du har kvar katten som avatar dvs.
Men ta för f-n inte mer än åtta sprutor -Annars är du körd.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-02-07 kl. 20:00.
Citera
2022-02-07, 20:06
Medlem
KlappMungons avatar
Så inget namn på den avlidne, inget namn på försäkringsbolaget, inga dokument.

Bara en berättelse publicerad på sociala medier av advokaten Carlos Alberto Brusa. En man som senaste åren stött gula västarna och deltagit i "Covid-19-protester".

Kanske framkommer det några objektiva bevis för att det hela har hänt. Jag kommer inte hålla andan i väntan på detta...
Citera
2022-02-07, 20:57
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Foliehatt
Ja det låter ju så dumt att det faktist kan vara sant.

Som att jorden är platt. Det låter ju så dumt att det faktiskt kan vara sant. Varför skulle någon påstå att jorden var platt om det inte var sant?

Ovan resonemang är vad som får fäste i konspirationsmiljöer och som, om det inte stoppas, kommer kasta tillbaka mänskligheten till stenåldern. Idiotresonemang.
Citera
2022-02-07, 21:03
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden

Så vad dog han av?
Citera
2022-02-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Så inget namn på den avlidne, inget namn på försäkringsbolaget, inga dokument.

Bara en berättelse publicerad på sociala medier av advokaten Carlos Alberto Brusa. En man som senaste åren stött gula västarna och deltagit i "Covid-19-protester".

Kanske framkommer det några objektiva bevis för att det hela har hänt. Jag kommer inte hålla andan i väntan på detta...

Väcker det inget frågetecken att inte försäkringsbolaget namnges? Kan vara vilket källarbolag som helst.
Citera
2022-02-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vi utgår från att det är falskt tills det är bevisat och skiter i att bry oss.
Men fast vi inte alls bryr oss måste vi ändå, som alltid, posta ett tyket svar
Citera
2022-02-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Här är hans Facebook-flöde. Nån som kan franska och vill ta på sig uppgiften att snoka rätt på den post artikeln syftar på?
https://www.facebook.com/cab2626/

På Wordpressidan som du länkade till i första inlägget sägs att artikeln skall ha funnits på Brusas sida den 3 eller 4 januari, men sedan tagits bort.

Det hela verkar lite skumt. Vad som sägs är att den avlidne skulle ha varit en tidigare chef för ett Parisföretag i Versailles, som betalat in till en livförsäkring på flera miljoner euro med barn och barnbarn som förmånstagare. Försäkringsbolaget varken ersätter eller återbetalar premien, även den på flera miljoner euro (!).

Naturligtvis kan det vara så att man respekterar personlig integritet, dock borde det väl även i Frankrike finnas någon skvallersida som snokar reda på det mesta. Jag lutar åt att historien inte är sann. Vad gäller försäkringsvillkoren i Frankrike verkar det såpass snårigt att jag inte vill försöka rota i det.
Citera
2022-02-07, 22:38
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Men fast vi inte alls bryr oss måste vi ändå, som alltid, posta ett tyket svar

Tycker mig dock märka att pandemiteoretikerna på senare tid har blivit mindre tvärsäkra när de kommenterar den här typen av nyheter. De flesta som skrivit i tråden har inte tvärsäkert avfärdat detta som falskt, utan verkar vara noga med att gardera sig med en liten brasklapp.

Kanske är det ändå så att vi alla har börjat förlika oss med att världen nu är galen, och att galna händelser står som spön i backen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in