2022-02-07, 16:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så du tycker att om det inte går att bevisa att Esbjörn var dement när kontraktet skrevs så har Ebba inte handlat fel.

Jag tycker inte att Ebba handlat fel, då det är bevisat att Esbjörn inte var dement när han sålde.
Förstår du skillnaden?
Inte, inte går att bevisa att han inte var dement.
Utan, det är bevisat att han inte var dement.
2022-02-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Exakt, varför skulle inte det fungerar, bland alla Ebbisar här inne verkar det ju vara fullständigt omöjligt. Men ingen Ebbis vill ju att dessa ord ens skall skrivas.

Hur går det med bevisa ditt påstående om Busch far tvinga medier att sluta skriva om fastighetsaffären?
Kom igen nu mr7is.
2022-02-07, 16:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
)
Självklart borde det det.

Om det är så att det visar sig att Esbjörn har haft jävig juridiska rådgivning i detta så borde allt tas om från dag ett. Ebba vill väll vinna huset för hon har rätt, inte för att Esbjörn saknat adikvat juridisk hjälp.
Så du tycker att om det inte går att bevisa att Esbjörn var dement när kontraktet skrevs så har Ebba inte handlat fel.

Att han har haft både klåpsre och de som är bättre är ju ingen nyhet.
OM nu han haft en "riktig" hjälp så hade detta varit löst på några veckor i stället för skitkastandet som var deras agenda.
Detta handlar inte om att vinna utan göra rätt för sig.
Nu ville han sälja mrn blev itutad att han blev blåst på i runda slängar 1.5 miljoner.
Hade han haft rätt hjälp och han hade stått för sitt namn så hade han ägt huset och hållt köparen skadefri.
Nu ville dom endast mjölka pengar men trodde nog hon skulle slänga till honom 400000 och ge han huset, men det var ju redan i prinsip sålt. Och en riktig juridisk hjälp hade sett detta i begynnelsen.
Och då hade detta hade varit klart för längr sen.
2022-02-07, 16:50
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
…och jag väntar på svar på massa frågor. Så känn dig inte ensam i väntandet.

Vi har faktiskt väntat längre på ditt svar: vilka försäkringsbolag har Binninge som betrott ombud?
2022-02-07, 16:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
…och jag väntar på svar på massa frågor. Så känn dig inte ensam i väntandet.

Jag hade bara en tanke utifrån hur Esbjörns försvar smutskastats här. De verkar ju helt odugliga om man ska lita på den här tråden. Känns väldigt orättvist om Esbjörn inte får relevant juridisk hjälp.

Men jäv skulle det ju kunna vara om personerna som tvingade Esbjörn att skriva på förlikningen på något sätt var påverkade av Ebba eller Truls. Men som sagt jag har inte forskat i deras relationer.

Är ju klart fascinerande hur du hela tiden försöker slingra dig när du vet att du inte har något svar. Bara en massa undanflykter. Men OK, jag köper det. Är inte annat att vänta.
Och vad med Esbjörns försvarare? Den ene med ett brottsregister som i a f får mig att vilja kräkas. En annan sitter och presenterar klipp och klistrabevis utifrån det som kan passa honom.
Ingen av dem har någon juridisk examen och än mindre erfarenhet från detta område.
Så ja, de kan med fog kallas för odugliga.

Esbjörns ombud har uppenbarligen godkänts av Esbjörns vänner (det är de som grävt upp dem) tillika Esbjörn, då han undertecknat fullmakter lite här och där.
Även du bör kunna inse att chansen att alla dessa fin-fina människor skulle agera på uppdrag av Ebba är mer än korkat.
2022-02-07, 17:00
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Exakt, varför skulle inte det fungerar, bland alla Ebbisar här inne verkar det ju vara fullständigt omöjligt. Men ingen Ebbis vill ju att dessa ord ens skall skrivas.

Det är väl det som hävdats hela tiden. Hon måste lägga ut fastigheterna till försäljning alternativt erbjuda Esbjörn att köpa tillbaka dem.
Teoretiskt är det möjligt. Men varför skulle hon? Esbjörn fick som han ville.
2022-02-07, 17:05
Medlem
Mullrets avatar
När kommer besked från Svea Hovrätt?

Ser inget i tråden.
2022-02-07, 17:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ibland när frågor fortsätter komma upp trots att du/ni vet svaret på dem kan man ju undra hur ni tänker. Vill ni att det hela tiden ska upprepas i tråden vilka felaktigheter och lögner Ebba blivet påkommen med?

Den här tråden är på mer än 56 000 inlägg. En stor del av det som skrivs är upprepningar eller felaktigheter.

Jag kan inte svara för hur andra tänker, men när jag inte förstår hur en skribent tänker, eller om skribenten har fel, så ställer jag frågor eller motbevisar personen i fråga. Finns det då skribenter som upprepar sina felaktigheter när jag anser mig ha ett rätt svar, ja då kommer jag med största sannolikhet också upprepa mig.

Jag är vid det här laget ganska klar med vilka felaktigheter Ebba har gjort i affären. De är få:
  • Ebba skulle aldrig ha gjort affär med Esbjörn för han är opålitlig av naturen. Har inget med några diagnoser att göra
  • Hon skulle anlitat en okänd mäklare att agera projektledare och inga diskussioner skulle skett direkt mellan Ebba och Esbjörn
  • Hon skulle inte ha röjt innan tillträdesdagen
  • Hon skulle ha anmält Binninge och Brännström för förtal, istället för att ge igen med samma mynt

Några lögner har jag inte upptäckt faktiskt. Att hon inte berättar hela sanningen om allt för media eller i sina sociala media är inte att ljuga. Inte heller är hennes backningslöfte en lögn.

Citat:
Till att börja med så nämner Ebba två personer i en intervju. Vi antar att hon syftar på Majkgård och Matz i det läget. I ett Facebook inlägg skriver hon om Monicas, Majkgård, Majkgårds vaktmästare dennes fru och dotter, räcker det?

Har Ebba hängt ut Majkgård och Matz? Att påpeka att det finns fler intressenter till fastigheten är relevant information för alla. Det är inte det minsta kränkande för varken Majkgård eller Matz. Så absolut ingen uthängning. De är med i det mediala spelet redan innan Ebba "hänger ut dom".

Faktum är att alla spelare i den här soppan borde vara kända för allmänheten. Soppan är inte bara en spik och vatten, utan det är betydligt mer mustigare soppa än så. Sedan får man naturligtvis rikta en lagom mängd uppmärksamhet mot respektive spelare, en uppmärksamhet som är i relation till deras relevans.

Citat:
Dessutom ifrågasätter Ebba varför Monica ordnat en nevorpsykisrtisk undersökning till Esbjörn. Är hon rädd för resultatet måne.

Jag tror inte Ebba är det minsta rädd för de fakta som kan komma fram i affären. Helt enkelt för att hon faktiskt har torrt på fötterna. Hade hon inte haft torrt på fötterna, hade hon pudlat för länge sedan.

Jag har inte sett Ebbas åsikt om Esbjörns "nevorpsykisrtisk undersökning", men rent krasst, hur länge ska det mjölkas på den biten? Esbjörns senaste medicinska diagnos var subjektiv lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Barrys undersökning indikerade att den kanske var objektiv sådan, men fortfarande lindrig. Barry gick så långt att påstå att Esbjörn var fullt kapabel att förstå och göra fastighetsaffären. Även om Esbjörn skulle förklaras senildement, så är det inte tillräckliga juridiska skäl att riva upp affären. Det behövs fler rekvisit och de kommer aldrig bli uppfyllda. Så det enda det kostar Esbjörn, är förnedring och en massa pengar.

Citat:
Jasså vilka personangrepp gör dom då?

Eftersom jag inte har samlat på mig skärmdumpar av allt dumt de har sagt, så får du nöja dig med min summering: att de pysslar med personangrepp. Tro det eller ej, men de twittrar ofta och aggressivt och ibland blir det fel.

Citat:
En affär är aldrig bara fakta, en affär är även etik och känslor. Och förser man dessa stigar oxå så landar man oxå på samma ställe hela tiden. Det vill säga Ebba har handlat omoraliskt.

Etik, moral och känslor måste baseras i någon form av fakta för att vara valida. De fakta som du har presenterat för Ebbas påstådda omoral, klassar inte hennes handlingar som omoraliska, eller ens i närheten. Det är önskningar om att det gått orätt till som gör att du hamnar där du hamnar.

Citat:
Precis, och frågan är om det är okey med med motiveringen är att det går inte att bevisa att han var dement när kontraktet skrevs.
( jag tror inte denna fråga kommer upp under en partiledaredebbat. Då är det inte fokus på partiledarna personer, utan på åsikter i olika frågor.

Är det okay att du sitter i fängelse för mord resten av ditt liv, med motiveringen att det inte går att bevisa att du var oskyldig? I mitt Sverige ska man stå till svars för det som går att bevisa, inte tvärtom. Det är nämligen ofta väldigt svårt att bevisa att man är oskyldig.

Citat:
Det kan givetvis vara kul att se vilka grodor som hoppar ur munnen på Ebba i allafall och förvisso ska ett av debatt ämnena var kriminalitet)
Självklart borde det det.

Här kommer dina känslor om Ebba fram. Du vill att hon ska göra bort sig, precis som du verkar vilja att hon ska ha varit omoralisk och agerat felaktigt gentemot Esbjörn. Vilket är okay i min bok, bara man är öppen och ärlig med det.

Citat:
Om det är så att det visar sig att Esbjörn har haft jävig juridiska rådgivning i detta så borde allt tas om från dag ett. Ebba vill väll vinna huset för hon har rätt, inte för att Esbjörn saknat adikvat juridisk hjälp.
Så du tycker att om det inte går att bevisa att Esbjörn var dement när kontraktet skrevs så har Ebba inte handlat fel.[/quote]

Får landslaget spela om en match som de förlorat för att de var för dåliga? Esbjörn hade månader på sig att fixa ett lämpligt ombud själv. Han hade kunnat ringa upp vilken advokat som helst och bett om ett namn på någon som var duktig på fastighetsaffärer och han hade fått det. Eller så kunde han ha gjort lite efterforskningar själv eller med hjälp av någon som på en minut kan googla fram ett gäng lämpliga kandidater.

Inte nog med att Esbjörn lät sin vän kontakta en vän som anlitade en annan vän som juridiskt ombud, för när det visade sig att detta ombud inte alls var lämpligt, så lät Esbjörn honom välja ut nya ombud som inte heller de var lämpliga för ändamålet. Inte ens på tredje försöket hittade han någon som kunde det där med fastigheter och avtal.

Är det Ebbas fel att Esbjörn och hans anhang inte klarar av en så enkel sak som att hitta ett enda ombud som faktiskt verkar inom området tvisten handlar om? Det har snart gått 1,5 år sedan hon skrev på och det här och förblir en fråga två duktiga ombud kunde ha löst på en eftermiddag. Bara att reda ut det juridiska läget, reda ut hur parterna ställer sig till det och hur de kan tänka sig att kompromissa. Väldigt enkelt faktiskt.

Frågan är inte om det gick att bevisa om Esbjörn var dement eller inte. Den moraliska frågan är om han var kapabel att genomföra en fastighetsaffär och om Ebba i så fall kunde ha upptäckt att han inte var det. Jag står helt i kryssrutan att Esbjörn ÄR kapabel, för varken undersökningar eller Esbjörns eget folk har indikerat att Esbjörn inte är kapabel. Barry säger att han är kapabel och Esbjörns folk låter Esbjörn skriva på alla möjliga papper och avtal utan att blinka.

Juridiskt är det ganska klart vad Esbjörn måste bevisa för att återkalla affären och dessa rekvisit uppfyller han inte alls. Inte ett enda och absolut inte alla som måste uppfyllas för att det ska bli aktuellt.
2022-02-07, 17:14
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När kommer besked från Svea Hovrätt?

Ser inget i tråden.

Finns inget bestämt datum men det borde komma snart då ytterligare bevisning inte skall beaktas.
2022-02-07, 17:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ebbas hängiva här i tråden vill inte höra talas om att Esbjörn skulle vara dement. Även denna skara vet innerst inne att Ebba inte kan fullfölja affären om det finns minsta lilla misstanke på att Esbjörn kan varit dement redan när hon övertalade honom att sälja.

Jag är inte hängiven Ebba uppenbarligen, för jag vill höra hårda, raka fakta. Sånt man kan ta underbyggda beslut på eller ha bygga sina åsikter på.

Men ponera att Esbjörn förklaras retroaktivt dement. Då uppstår ett delikat scenario huruvida folk kunde märka av Esbjörns demens och om de i så fall utnyttjade det.

De som har umgåtts mest med Esbjörn och dessutom påstått att Esbjörn inte hänger med uppe i hjärnkontoret, det är Esbjörns entourage. Varför har de inte upptäckt det? Om de inte har upptäckt det, varför krävs det av Ebba att hon skulle ha upptäckt det under de relativt få tillfällen de har träffats? Varför upptäckte ett proffs som Barry inte det, han som verkligen letade efter det?

Om de har upptäckt det, varför har de inte agerat på det, utan agerat tvärtom? Låtit Esbjörn skriva på en massa dokument som i fel händer kan vara förödande. Varför har de inte sett till att få papper på Esbjörns tillstånd tidigare? Det har gått många många månader innan de ens kontaktade sjukvården.

Enda scenariot som gör att Ebba inte kan fullfölja affären, det är om hon visste att Esbjörn inte var kapabel vid tillfället och bevisen för det är obefintliga.
2022-02-07, 17:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Finns inget bestämt datum men det borde komma snart då ytterligare bevisning inte skall beaktas.

Blir intressant se vad kontentan blir. Gissar på Esbjörn blir trippel förlorare. Och blir betraktad som en fullständig dåre i sin omgivning.

Dumt vara envis.
2022-02-07, 17:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och alla de som av politiska eller andra skäl (så som att du inte får ligga med henne) hatar Ebba - sätter sig över den samlade medicinska expertisen i landet och ställer diagnoser bara spåkärringar och kvacksalvare normal kan utfärda.
Nästa drag är väl att Esbjörn led av elallergi och oral galvanism och därför borde kontaktet var ogiltigt.
Ebba hade ju med både mobiltelefon och en sändare som gjorde att han fick in rysk långvåg i visdomstanden just när han skulle skriva på. Kan inte vara lätt...

Esbjörn lider inte av oral galvanism, utan av anal magnetism. En massa skrot samlas i hans närhet och så skröplig han är enligt vissa, så kan han inte ha samlat ihop allt det där med egen vett och vilja, utan det är bara symptomen på hans sjukdom vi ser.

Fan (rent ut sagt), hur kan det vara så svårt att "nolla" sig och bara titta på faktat som sipprar fram? Jag köper att man blandar in Livets Ord om det bara fanns något som pekade åt det hållet. Eller kristendom, Ebbas pappa, Theo osv. Men när det inte finns något alls, varken fakta eller indicie som pekar på något, så blir det bara konstigt att bygga ett case på det.

Det känns lite som fallet Thomas Quick. Han var ingen trevlig person och gjorde en massa hemska saker bevisligen. Men det gör det inte rätt att sätta dit honom för mord han inte begått. Rätt ska vara rätt. (Till det det berör: nej, Binninges fall är inte jämförbart).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in