2022-02-03, 12:17
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Förklara vad radikalism är och hur DfS rent konkret skall agera radikalt, enligt dig.

Nej. Dan sade att det i dagsläget inte har tillräckligt folkligt stöd. Naturligtvis kommer det stödet öka i takt med att situationen i Sveige blir ännu värre. Och var/när har DfS lovat att de på kort tid skall kasta ut alla invandrare?

Det fetade, nej inget tyder på detta. Radikalnationalistiska rörelser (oavsett om de kallas NSF, NMR eller DFS) har inte ökat ett skvatt på 20-30 år. Samma lilla kärna av några hundra aktiva och några tusen sympatisörer. Snarare tappar de.

Min bild är snarare att tonläget var ett helt annat för 10 år sedan, då kunde man höra folk även i min bekantskapskrets uttala sig väldigt nedsättande om vissa invandrargrupper. Numera är detta i stort sett borta. Tror det beror på åtminstone fyra saker:
1. Man har helt enkelt vant sig vid att Sverige ser ut som det gör, multietniskt
2. I takt med att MENA invandrargrupper kommer in i samhället och arbetslivet så träffar man dem
3. Retorik i media och politik är numera mycket mer kring lag och ordning och minskad invandring vilket gör att allt färre upprörs över denna
4. Och sist men inte minst så har invandring från MENA minskat mycket kraftigt sedan 2015

Så det finns absolut inget som tyder på något ökat stöd för exempelvis DFS under de kommande antalet decennier.
Citera
2022-02-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Några lokalföreningar verkar ha fått upp farten: DFS-Norra Skaraborg (där huset ligger), DFS-Skåne, DFS-Småland, DFS-Stockholm, DFS-Västmanland. DFS-Väst (bra kärna med aktiva medlemmar) under bildande och Östergötland är aktiva men jag vet inte status för formaliteterna. Norrut är det tunt med aktivitet och Värmland är ett svart hål efter att Ludvig och kretsen kring Hammerskins försvann ur föreningen. Kanske borde startas ett DFS-Telegram också för de som inte vågar sig ut utanför lägenheten/inte vet hur man betalar på restaurang. Solcellsmannen vila i frid.

Det är en mäktig folkrörelse som Dan och Magnus bygger. Med ett hakkors på magen och trubadurmusik av Barny ska man vinna svenska folket.
Citera
2022-02-05, 18:57
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det är en mäktig folkrörelse som Dan och Magnus bygger. Med ett hakkors på magen och trubadurmusik av Barny ska man vinna svenska folket.
På det närmast kommande stora evenemanget i Svenskarnas hus kommer inte den tjocka tysken Barny att uppträda, utan den talangfulla svensken Älvskald. Han blandar egenskrivet material med covers av intressanta och bra artister. Min favoritlåt av honom är nog hans fina version av Anna von Hausswolffs fantastiska Old Beauty/Du kan nu dö.
Senast redigerad av Offervilja 2022-02-05 kl. 19:05.
Citera
2022-02-05, 21:14
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ja, jag reagerade över samma sak. Hör av dig när det är vardag var reaktionen.

Det är mycket problem med två hus. Dessutom blir det två utgiftsposter som får dela på inkomsterna. Tänk då en hel by. Nej, bäst är nog att nöja sig med gubbdagiset i Älgarås där det redan finns korvrullare och åkgräsklippare och där Magnus och Björn redan bor.

Den demografiska utvecklingen talar emot dig. För varje decennium som går blir det allt fler svenskar som inte har några egna minnen av ett svenskt Sverige. Och vi som har det blir allt färre. Att tro att stödet för något man inte har några egna minnen av kommer att öka är naivt att tro. På samma sätt håller raggarbilar och Elvissamlingar på att bli värdelösa eftersom allt färre har någon egen förankring i kontexten de sprang ur. Det finns inte många 19-åringar idag som lyssnar på Chuck Berry och drömmer om en Impala -59. Raggarna är 70+ idag. Samma framtid har drömmen om folkhemsbygget och det etniskt homogena landet.

Detta har framförallt Dan förstått. Du ser det inte. Inte än.
Eftersom du själv nämnde radikalnationalism och påstod att DfS skulle "fasa ut" det är det rimligt att du förklarar vad du menar med denna radikalism? Kan du inte svara på detta kan ditt argument inte tas på allvar.

Bara en pervers människa skulle på fullaste allvar jämföra tusentals års historia och miljoner människors arv med någon löjlig subkultur eller en Chuck Berry skiva. Hur mår du egentligen

Faktum är att andelen svenskar som idag blir mer och mer självmedvetna och ser vikten av att bevara sitt arv ökar kraftigt Folk som tidigare inte var etniskt medvetna är det idag och där spelar organisationer som DfS en roll. Vore det inte så skulle den politiska indoktrineringen och propagandan inte vara så intensiv. Inte heller skulle du behöva sitta och runka av dig ditt perversa svenskhat på Flashback.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-05 kl. 21:47.
Citera
2022-02-05, 21:36
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det fetade, nej inget tyder på detta. Radikalnationalistiska rörelser (oavsett om de kallas NSF, NMR eller DFS) har inte ökat ett skvatt på 20-30 år. Samma lilla kärna av några hundra aktiva och några tusen sympatisörer. Snarare tappar de.

Min bild är snarare att tonläget var ett helt annat för 10 år sedan, då kunde man höra folk även i min bekantskapskrets uttala sig väldigt nedsättande om vissa invandrargrupper. Numera är detta i stort sett borta. Tror det beror på åtminstone fyra saker:
1. Man har helt enkelt vant sig vid att Sverige ser ut som det gör, multietniskt
2. I takt med att MENA invandrargrupper kommer in i samhället och arbetslivet så träffar man dem
3. Retorik i media och politik är numera mycket mer kring lag och ordning och minskad invandring vilket gör att allt färre upprörs över denna
4. Och sist men inte minst så har invandring från MENA minskat mycket kraftigt sedan 2015

Så det finns absolut inget som tyder på något ökat stöd för exempelvis DFS under de kommande antalet decennier.
1)Tvärt om så börjar fler få upp ögonen för vad mångkulturen egentligen går ut på och vilka som ligger bakom. 2) Som att träffa invandrare gör att man vill ge upp sitt land till dem 3) Tvärt om igen. Kopplingen mellan lag och ordning och invällare görs nuförtiden automatiskt hos varje normalt tänkande svensk, som därefter blir mer och mer medveten om den etniska faktorn bakom mångkulturens införskaffande. 4) Inte alls. Tiotusentals främlingar och sedermera deras anhöriga forsar in i Sverige årligen trots att vi redan har många gånger om för många innanför våra gränser. Fler och fler vågar tala öppet om återvändande/repatriering som en nödvändig politisk lösning. Sorry krokstein.
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vi måste alltid komma ihåg detta fasansfulla som skedde, inte minst för att se till att det aldrig händer igen. Ett antal stora fabriksområden, helt dedikerade bara för att döda människor på löpande band genom gasning. Något liknande hemskt har aldrig skett förr eller senare.
Men att folkmörda svenskar går bra. Ytterligare kommentarer överflödiga.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-05 kl. 21:39.
Citera
2022-02-06, 09:53
Avslutad
Citat:
Eftersom du själv nämnde radikalnationalism och påstod att DfS skulle "fasa ut" det är det rimligt att du förklarar vad du menar med denna radikalism? Kan du inte svara på detta kan ditt argument inte tas på allvar.

Bara en pervers människa skulle på fullaste allvar jämföra tusentals års historia och miljoner människors arv med någon löjlig subkultur eller en Chuck Berry skiva. Hur mår du egentligen

Faktum är att andelen svenskar som idag blir mer och mer självmedvetna och ser vikten av att bevara sitt arv ökar kraftigt Folk som tidigare inte var etniskt medvetna är det idag och där spelar organisationer som DfS en roll. Vore det inte så skulle den politiska indoktrineringen och propagandan inte vara så intensiv. Inte heller skulle du behöva sitta och runka av dig ditt perversa svenskhat på Flashback.
Finns det något som tyder på att ditt påstående att svenskar för varje dag blir mer och mer självmedvetna om sitt arv och sin historia? Jag menar då alltså yngre svenskar? Står de i kö för att bilda eller gå med i organisationer vars syfte är att bevara ras och kultur?

Jag tycker mig inte se det. Tvärtom tycker jag mig se att ungdomar i en förkrossande omfattning degenereras av skräpmat, marxism, identitetspolitik, sexuell låt gå-attityd, promiskusitet, medveten förfulning genom fetma/tatueringar/bodymodding, osociala beteendemönster, stillasittande, judisk hjärntvätt via sociala medier och Hollywood etc. Det här är inget som kommer att förändras av en liten klick boomers som likt dig själv övertygats om att lösningen på västvärldens förfall är att skänka delar av sin lön till några tjocka karlar som har en stuga i skogen och en podcast som de närmast använder som en dagbok och där budskapen skiftar med humöret?

Som jag ser det finns det inga tecken som tyder på att ett nytt etniskt medvetande ska spira bland vita människor i väst. Vi var sista generationen som på allvar försökte, i kölvattnet efter den liberala demokratin där vi ändå hade visst svängrum att verka för våra idéer. Det svängrummet har bara de senaste tio åren minskat. De faktiska möjligheterna har strypts genom teknologiseringen och centraliseringen (ex. svårigheterna med bankkonton, serverutrymme, demonstrationsmöjligheter, lokaler, demonisering etc). Dessutom har folk försoffats. Kampen sker idag i stor utsträckning på internet för 90% av alla som ser sig själv som aktiva. De organisationer som verkar på fältet har kommit att bli ”kufmagneter”, helt enkelt eftersom den samhälleliga repressionen har blivit så aggressiv att det inte längre är vanliga ungdomar som dras till och stannar kvar i nationalistiska organisationer. Det är bara att titta på DFS. Titta på figurerna som rör sig i och runt det absoluta ledarskiktet. Det är inte direkt samhällets stöttepelare. Det är knepiga och socialt avskärmade figurer som med undantag av de två främsta korvrullarna lever ganska magra liv.

Det är uppenbart för alla utom de mest lättlurade att det inte på något sätt räddar eller gynnar det svenska folket eller dess historia och särart att du jobbar extraskift på lagret och skänker lönen till några tjockisar som har byggt en koja i skogen. Dina pengar och din ansträngning är helt meningslös. Dina bidrag går direkt ner i Dans mage eller för att hålla Svammelmans GW-komplex igång. Det här är ett svart piller som vi alla förr eller senare måste ta och jag valde att ta mitt ganska sent i livet. Hade jag vetat vad jag vet hade jag inte gjort de val jag gjorde som ung, för det var inte värt priset sett i efterhand. Nu gick det ju bra för mig ändå, i varje fall yrkesmässigt och ekonomiskt men all tid jag kastat bort på att engagera mig för ett folk som skrattande marscherar mot stupet hade jag kunnat investera bättre. Och i ärlighetens namn är jag övertygad om att både Dan, Magnus och Björn hade hållit med ifall de hade varit helt ärliga mellan skål och vägg.

Den västerländska nationalismen är en enorm jävla återvändsgränd som slutar i en allt trängre spiral nedåt. Hade jag haft något inflytande över ungdomar idag så hade jag avrått dem från att engagera sig i nuvarande nationalistiska konstruktioner eftersom det nästan uteslutande slutar i elände och ångest. Istället hade rådet varit att tidigt identifiera goda värderingar och en moralisk kompass och sedan hålla sig till den men att göra det enskilt. Satsa på att bli bra människor med stabila liv istället för att kasta bort 20-30 år på en ”kamp” som bara slutar med att man sitter och lyssnar på tre rundmagade kufar vars schnitzelfrukost bekostats av de egna donationerna. Det är ett helt meningslöst slöseri med tid och pengar.

Lyckligtvis var jag aldrig ”offentlig” på det viset att jag fick eftersläpande negativa konsekvenser i form av domar eller skulder men det är mitt mångåriga slöseri med tid och resurser som jag ångrar. För allt ledde hit, till en ny generation unga som hjärntvättats av världsordningen till att bli sockerknarkande söndertatuerade sexuellt perverterade fnask som lever sina liv framför League of Legends och betraktar staten som den huvudsakliga födkroken och Onlyfans som en bisyssla. Det här är ingenting nationella organisationer har möjlighet att förändra och framförallt inte gubbdagis som DFS. Ett sådant folk kan ärligt talat fara åt helvete.
Citera
2022-02-06, 19:08
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Jag gillar tanken bakom DFS men varför måste folk hela tiden lajva vikingar? Blir bara fånigt. Magnus Söderman med torshammare liksom. Vad finns seriositeten i detta. Irminsul, en världspelare i trädgården? Wtf. Det hela spårar ur. Erövra sverige med asatro?

Varför spelar inte DFS smart? Hänvisar till det kristna arvet som gemensam nämnare mot tex islam, judendom & mänsklig dekadens? (Jag vet att Söderman tidigare gjort detta, men varför allt fåneri med vikingar idag?) Det samlas bara massa kufar då. Mänskliga shitholes liksom.

DFS borde hänvisa mer till det kristna arvet, folkets kulturella intressen, kanske en hänvisning till förkristet arv utan att lavja hedning. Det här som pågår nu håller ju på att urarta.

Hur bygger man sina egna områden i realiteten? Vad krävs? Vilka kriterier. Hur ska man gå tillväga? På vilken grund ska dessa områden vila? Hur undvika sakpolitik & führerkomplex & hur främja en kollektiv nationalism bortom enskild ideologi? Hur ska man främja folk, kultur & tradition på ett sätt som kan ge ett större folkligt stöd & genom detta undvika att man målar in sig i ett hörn med rasfråga & sekterism? Liknande frågor borde ställas & aktivt arbetas kring. Men inte då, istället ska man helga platsen där huset står med en tro som för de allra flesta är mer främmande än islam.

Trodde faktiskt mer om DFS.
Senast redigerad av Adonis. 2022-02-06 kl. 19:13.
Citera
2022-02-07, 17:36
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Finns det något som tyder på att ditt påstående att svenskar för varje dag blir mer och mer självmedvetna om sitt arv och sin historia? Jag menar då alltså yngre svenskar? Står de i kö för att bilda eller gå med i organisationer vars syfte är att bevara ras och kultur?

Jag tycker mig inte se det. Tvärtom tycker jag mig se att ungdomar i en förkrossande omfattning degenereras av skräpmat, marxism, identitetspolitik, sexuell låt gå-attityd, promiskusitet, medveten förfulning genom fetma/tatueringar/bodymodding, osociala beteendemönster, stillasittande, judisk hjärntvätt via sociala medier och Hollywood etc. Det här är inget som kommer att förändras av en liten klick boomers som likt dig själv övertygats om att lösningen på västvärldens förfall är att skänka delar av sin lön till några tjocka karlar som har en stuga i skogen och en podcast som de närmast använder som en dagbok och där budskapen skiftar med humöret?

Som jag ser det finns det inga tecken som tyder på att ett nytt etniskt medvetande ska spira bland vita människor i väst. Vi var sista generationen som på allvar försökte, i kölvattnet efter den liberala demokratin där vi ändå hade visst svängrum att verka för våra idéer. Det svängrummet har bara de senaste tio åren minskat. De faktiska möjligheterna har strypts genom teknologiseringen och centraliseringen (ex. svårigheterna med bankkonton, serverutrymme, demonstrationsmöjligheter, lokaler, demonisering etc). Dessutom har folk försoffats. Kampen sker idag i stor utsträckning på internet för 90% av alla som ser sig själv som aktiva. De organisationer som verkar på fältet har kommit att bli ”kufmagneter”, helt enkelt eftersom den samhälleliga repressionen har blivit så aggressiv att det inte längre är vanliga ungdomar som dras till och stannar kvar i nationalistiska organisationer. Det är bara att titta på DFS. Titta på figurerna som rör sig i och runt det absoluta ledarskiktet. Det är inte direkt samhällets stöttepelare. Det är knepiga och socialt avskärmade figurer som med undantag av de två främsta korvrullarna lever ganska magra liv.

Det är uppenbart för alla utom de mest lättlurade att det inte på något sätt räddar eller gynnar det svenska folket eller dess historia och särart att du jobbar extraskift på lagret och skänker lönen till några tjockisar som har byggt en koja i skogen. Dina pengar och din ansträngning är helt meningslös. Dina bidrag går direkt ner i Dans mage eller för att hålla Svammelmans GW-komplex igång. Det här är ett svart piller som vi alla förr eller senare måste ta och jag valde att ta mitt ganska sent i livet. Hade jag vetat vad jag vet hade jag inte gjort de val jag gjorde som ung, för det var inte värt priset sett i efterhand. Nu gick det ju bra för mig ändå, i varje fall yrkesmässigt och ekonomiskt men all tid jag kastat bort på att engagera mig för ett folk som skrattande marscherar mot stupet hade jag kunnat investera bättre. Och i ärlighetens namn är jag övertygad om att både Dan, Magnus och Björn hade hållit med ifall de hade varit helt ärliga mellan skål och vägg.

Den västerländska nationalismen är en enorm jävla återvändsgränd som slutar i en allt trängre spiral nedåt. Hade jag haft något inflytande över ungdomar idag så hade jag avrått dem från att engagera sig i nuvarande nationalistiska konstruktioner eftersom det nästan uteslutande slutar i elände och ångest. Istället hade rådet varit att tidigt identifiera goda värderingar och en moralisk kompass och sedan hålla sig till den men att göra det enskilt. Satsa på att bli bra människor med stabila liv istället för att kasta bort 20-30 år på en ”kamp” som bara slutar med att man sitter och lyssnar på tre rundmagade kufar vars schnitzelfrukost bekostats av de egna donationerna. Det är ett helt meningslöst slöseri med tid och pengar.

Lyckligtvis var jag aldrig ”offentlig” på det viset att jag fick eftersläpande negativa konsekvenser i form av domar eller skulder men det är mitt mångåriga slöseri med tid och resurser som jag ångrar. För allt ledde hit, till en ny generation unga som hjärntvättats av världsordningen till att bli sockerknarkande söndertatuerade sexuellt perverterade fnask som lever sina liv framför League of Legends och betraktar staten som den huvudsakliga födkroken och Onlyfans som en bisyssla. Det här är ingenting nationella organisationer har möjlighet att förändra och framförallt inte gubbdagis som DFS. Ett sådant folk kan ärligt talat fara åt helvete.
Ok. Då kan vi skrynkla ihop och kasta ditt hittepå argument om att DfS fasar ut nationalism i papperskorgen.

Du bör förstå mig rätt. Att svenskar i ökande takt vaknar upp och blir mer etno-nationalistiska betyder såklart inte att det ej pågår ett omfattande kulturellt förfall. Degenereringen pågår parallellt med uppvaknandet. Tragiskt nog befinner sig många yngre idag i en närmast hopplös situation där den statsmakt som är tänkt att skydda dem och hålla den nationella självkänslan vid liv i princip gör tvärt om. Det är därför föreningar och organisationer som DfS spelar en viktig roll genom att sakta men säkert ta över den uppgift statsmakten har övergivit och hjälpa folket att få tillbaka den nationella självkänslan.

Kanske är det bra att defaitistiska/veka individer som du finner sin egen väg i livet och inte gör sig besvär med sådant ni uppenbarligen inte klarar av. Att du ändå sitter och spyr galla över de som faktiskt gör något känns ju lite sjukt måste jag säga.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-07 kl. 17:38.
Citera
2022-02-07, 21:35
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Kufmagneter...

Det tråkiga borgarsvinet Arkhamist är alldeles för gammal, trött och rik för att förstå sig på den nya och sexiga mongonationalismen (kärlek till Henrik Jonasson). Jag har vunnit mot svennen Daniel Frändebög med 1000-0! Så här ser den nya och coola nazismen ut (kärlek till Smerch):

https://www.youtube.com/watch?v=nELd2dfR9ZA

Hon är precis som jag.

Det fria Sverige och Nordiska motståndsrörelsen!
Citera
2022-02-08, 08:49
Avslutad
Citat:
Ok. Då kan vi skrynkla ihop och kasta ditt hittepå argument om att DfS fasar ut nationalism i papperskorgen.
Fast man gör ju det, sakta men säkert. Någon skrev ovan att man försöker sig på någon slags separatism av syriansk modell och det ligger något i det. Den nationalism Dan och Magnus sysslar med numera står väldigt långt från traditionell svensk eller europeisk nationalism och påminner mer om sekterism där allting man diskuterar i sin hjärntvättarpodd landar i att ” - just därför är det vi gör i Det Fria Sverige så viktigt så skänk gärna ett bidrag på…”.

Och du kastar dig över telefonen och swishar iväg pengarna du tänkt köpa lördagsbiff för. Framtiden är ju ändå viktigare än din grillkväll. Du kan äta av potatissalladen istället. Pengarna du swishar går till en ny combat-docka till Fjollins källargym trots att han aldrig är i huset och dockan slutar i sin tur sina dagar som skyltdocka till någon hemtryckt t-shirt som ingen köper eftersom det aldrig kommer några besökare till kojan i skogen. Och gymmet blir ett utkylt boklager.

Varför ser du inte vad alla vi andra här i tråden ser? Till och med Offervilja (som var först) kan ibland glimta igenom med lite klarsyn men du ser inte. Du kallar det istället defaitism och vekhet att ifrågasätta syftet med cirkusen. Det är fascinerande.
Citera
2022-02-11, 19:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Är Dan Erikssons partner svenska eller har han jasblandat? med en tyska?
Citera
2022-02-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är Dan Erikssons partner svenska eller har han jasblandat? med en tyska?

Hon är också eskimå så han har inte rasblandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in