2022-02-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenker, som jeg skriver, at operasjon Frank ikke nødvendigvis bestod av det vi fikk fremstilt i VG og i Krimpodden. At «operasjonen» hadde et helt annet innhold og et helt annet mål enn å finne ut av involvering/ikke involvering hos RU.

Ja, operasjonen har nok gitt flere gode svar, på flere plan.
VGs reportasje gir bare et lite innblikk på overordnet nivå.
Citera
2022-02-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, operasjonen har nok gitt flere gode svar, på flere plan.
VGs reportasje gir bare et lite innblikk på overordnet nivå.

Kanskje det aldri har vært noe operasjon Frank tenker mitt hode. Noe har det sikkert vært/er, men jeg tenker en annen agenda med det som eventuelt er planlagt og det som publiseres. Og en annen agenda med det som i sin tid ble gjennomført av ulike aktører i dette. Så får vi bare vente å sjå.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-07 kl. 16:33. Anledning: Tillegg
Citera
2022-02-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
AEH var en fri og frank kvinne kvelden den 30. okt 2018. En taxi kjørte henne og TH fra Oslo til S4. I tidrommet mellom TH drar på jobb og han kommer hjem og ikke finner sin kone, så har RU visstnok et vanntett alibi. Man kan ikke frarøve noen friheten som allerede er drept. Politiet har flere ganger sagt offentlig at AEH ble drept i S4. Man kan ikke kidnappe et dødt menneske. Vedkommende MÅ være i live. Man kan heller ikke siktes for en forbrytelse som ikke er mulig å gjennomføre. Om politiet mener kryptorigget og kidnappingen er en villedning for å skjule drap, så er den ikke gjennomførbar. Ergo siktelsen mot RU slik saken fremstår virker feil. Alternativt så sitter politiet på mye mer enn de har offentliggjort.

Siktelsen kan vel bero på at Politiet mener at RU trodde han var med på en kidnapping, eller burde ha skjønt at det var det han deltok i. Ikke sikkert at det er holdepunkter for at han kjente til THs egentlige plan
Citera
2022-02-07, 16:31
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Jeg tenker, som jeg skriver, at operasjon Frank ikke nødvendigvis bestod av det vi fikk fremstilt i VG og i Krimpodden. At en eventuelt «operasjon» i denne saken hadde et helt annet innhold og et helt annet mål enn å finne ut av involvering/ikke involvering hos RU.

Ja, det er vel en missing link i saken. Om de fant den i «Frank» er mer uvisst. Tror kanskje TH kan ha klart å manipulere fler. Og da tror jeg de har operert uavhengig av hverandre.
Citera
2022-02-07, 16:32
Medlem
Citat:
Kanskje det aldri har vært noe operasjon Frank tenker mitt hode. Aner ikke hvorfor. Noe har det sikkert vært, men jeg tenker en annen agenda med det som eventuelt ble planlagt og gjennomført av ulike aktører i dette.

Ser den. Med så mye villedning fra motpart og involverte i saken er det ikke utenkelig
at det gjøres mottrek av tilsvarende karakter, uten at jeg tenker spesifikt på operasjon Frank.
Citera
2022-02-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Ja, det er vel en missing link i saken. Om de fant den i «Frank» er mer uvisst. Tror kanskje TH kan ha klart å manipulere fler. Og da tror jeg de har operert uavhengig av hverandre.

Hvem tenker du TH har manipulert og manipulert til hva? Og hva legger du i operert uavhengig av hverandre?
Citera
2022-02-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Siktelsen kan vel bero på at Politiet mener at RU trodde han var med på en kidnapping, eller burde ha skjønt at det var det han deltok i. Ikke sikkert at det er holdepunkter for at han kjente til THs egentlige plan

Jeg er ingen advokat (for tredje gang) men google gir meg et annet svar:

Citat:
Man må sette seg inn i medvirkerens subjektive oppfatning av situasjonen og vurdere om vedkommende definerte seg selv som å være med på handlingen til hovedmannen. Medvirkerens forsett må således omfatte å ”være med på” den handling som hovedmannen begår. Man sier gjerne at medvirker må ha hatt forsett om at hans egen handling ville stå i et medvirkende årsaksforhold til hovedhandlingen. Derimot er det ikke krav om at medvirkeren legger til grunn at hovedmannen har forsett, eller at han faktisk har det.

Dersom hovedmannen går lenger enn det medvirkeren har villet være med på, så kan medvirkeren ikke straffes for en forbrytelse begått under utførelsen som han ikke ville være med på. Eksempelvis dersom en er med på et ran, hvor den andre også begår et drap, som ransmedvirkeren ikke var med på. I Rt. 1992 s. 355 ble likevel en som gikk inn i en kiosk for å rane sammen med en ransfelle dømt for medvirkning til det drap som ransfellen begikk på en ansatt, som følge av et basketak, idet retten kom til at ”han var klar over at situasjonen holdt på å komme ut av kontroll, slik at B kunne stikke i desperasjon og narkotisk rus og gjorde likevel intet for å avbryte ranet eller stoppe B”.

https://jusinfo.no/strafferett/medvirkning/naermere-vilkar-for-medvirkningsansvar/
Citera
2022-02-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ser den. Med så mye villedning fra motpart og involverte i saken er det ikke utenkelig
at det gjøres mottrek av tilsvarende karakter, uten at jeg tenker spesifikt på operasjon Frank.

Tenker også at det kan ha blitt en fristende tanke etterhvert.
Citera
2022-02-07, 16:45
Medlem
Citat:
Tenker også at det kan ha blitt en fristende tanke etterhvert.

Det er jo interessant at TH og angivelig motpart har et vesentlig fellestrekk:
Begge bidrar til forvirring og villedning. Så kan man spørre seg hvorfor det er slik.
Citera
2022-02-07, 16:55
Medlem
Citat:
Det er jo interessant at TH og angivelig motpart har et vesentlig fellestrekk:
Begge bidrar til forvirring og villedning. Så kan man spørre seg hvorfor det er slik.

Det kan man.
Citera
2022-02-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Enig, det virker ikke helt som om, at der er rent mel i posen der… Men håber politiet, har fundet frem til vedkommende.
Det tror jeg ikke de har gjort. Siden GM den 27 november 2017 snakker om å kjøpe Monero for 1 million Euro, eller så mye som det overhode er mulig å kjøpe. Er han allerede da trygg på at dette ikke innebærer noen risiko for ham og at Monero er trygg kryptovaluta. Det betyr at han forutfor november 2017, har gjort seg godt kjent med hva Monero er.
Citera
2022-02-07, 17:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det tror jeg ikke de har gjort. Siden GM den 27 november 2017 snakker om å kjøpe Monero for 1 million Euro, eller så mye som det overhode er mulig å kjøpe. Er han allerede da trygg på at dette ikke innebærer noen risiko for ham og at Monero er trygg kryptovaluta. Det betyr at han forutfor november 2017, har gjort seg godt kjent med hva Monero er.

Jeg tror ikke Spøkelseskladden spør om Monero på Reddit.
Han bruker det mørke nettet. Det ligger i hans natur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in