2022-02-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Av og til kan den smarte og sleipe falle for eget grep. Undervurderes ru og politiet kan th bites i halen.

Nettopp.
Citera
2022-02-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
I forbindelsen med VG-artikkel på lørdag om "Operasjon Frank" tenkte jeg litt på tidslinjen og hva artikkelen kanskje ikke sier noe om.
Det er lite eller ingenting i artikkelen som viser til at politiet har funnet ut noe mistenkelig med RU i forbindelse med overvåkning. Overvåkningen skjedde fra mars til april/mai 2020, og han blir pågrepet 8. mai mener jeg det var. Da ble han siktet for "medvirkning til drap", som kort tid etterpå ble endret til "bortføring eller medvirkning til bortføring".

Hvis politiet fant ut så lite som artikkelen om "Operasjon Frank" sier, er det ikke da rart at de da sikter han først for "medvirkning til drap"?

Mener å huske at for å ta ut siktelse må påtalemyndighetene mene at det er mer enn 50% sannsynlighet for straffeskyld.
Ut i fra det vi vet fra medier tidligere med RU i avhør som vitne og siktet, pluss siste artikkel, er det ingenting der som direkte peker på at det er større en 50% sannsynlighet for straffeskyld. Det jeg kommer på er vel at han endret forklaring angående at de snakket om monero.
Derfor tenker jeg at politiet må sitte med en del relevant informasjon om RU som vi ikke vet og som i hvert fall har ført til siktelsen.
Er det noen som kan ha en formening av hva som førte til pågripelse og siktelse av RU? Og hvorfor siktelsen ble endret?

For TH har påtalemyndigheten flere indisier som vi kjenner til igjennom media, og som har ført til siktelsen. For RU vet vi ikke annet enn at de har hatt møter sammen, men det skal vel i seg selv ikke være noe grunnlag for siktelse alene?

Helt enig i, at politiet må have fundet et eller andet på ham i operation “Frank”, siden de sigter ham for drab eller medvirkning til drab. Det er trods alt en meget alvorlig sigtelse, og der skal være en kraftig mistanke bag…
Senast redigerad av rlk73 2022-02-07 kl. 15:35.
Citera
2022-02-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
I forbindelsen med VG-artikkel på lørdag om "Operasjon Frank" tenkte jeg litt på tidslinjen og hva artikkelen kanskje ikke sier noe om.
Det er lite eller ingenting i artikkelen som viser til at politiet har funnet ut noe mistenkelig med RU i forbindelse med overvåkning. Overvåkningen skjedde fra mars til april/mai 2020, og han blir pågrepet 8. mai mener jeg det var. Da ble han siktet for "medvirkning til drap", som kort tid etterpå ble endret til "bortføring eller medvirkning til bortføring".

Hvis politiet fant ut så lite som artikkelen om "Operasjon Frank" sier, er det ikke da rart at de da sikter han først for "medvirkning til drap"?

Mener å huske at for å ta ut siktelse må påtalemyndighetene mene at det er mer enn 50% sannsynlighet for straffeskyld.
Ut i fra det vi vet fra medier tidligere med RU i avhør som vitne og siktet, pluss siste artikkel, er det ingenting der som direkte peker på at det er større en 50% sannsynlighet for straffeskyld. Det jeg kommer på er vel at han endret forklaring angående at de snakket om monero.
Derfor tenker jeg at politiet må sitte med en del relevant informasjon om RU som vi ikke vet og som i hvert fall har ført til siktelsen.
Er det noen som kan ha en formening av hva som førte til pågripelse og siktelse av RU? Og hvorfor siktelsen ble endret?

For TH har påtalemyndigheten flere indisier som vi kjenner til igjennom media, og som har ført til siktelsen. For RU vet vi ikke annet enn at de har hatt møter sammen, men det skal vel i seg selv ikke være noe grunnlag for siktelse alene?
kan være siktet også pga rettigheter han har og av taktiske grunner slik at han forstår alvoret i å samordne forklaring med th. Saken er svært alvorlig og de hadde møter om krypto.
Citera
2022-02-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis RU har sendt TOR-mailene er han jo aktivt involvert., og har ikke mye å stille opp med.

Enn så lenge velger jeg å tro at TH ikke har brukt RU til akkurat den oppgaven.
Men for alt vi vet kan naiviteten til RU være et skuespill, og hele såpebutikken
og de lave ligningstallene være et skalkeskjul for mer lugubre virksomheter.
Kanskje ikke veldig sannsynlig, men heller ikke umulig.
th bruker alle slik det passer seg. Konto er kun skalkeskjul og th tenker muligens at den kan spores i framtiden. Ru eller kontoeier blir da svarteper. Husk at kripos etc satt ringside ved utbetalingen så konto kan neppe spores tilbake til th.
Citera
2022-02-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan være siktet også pga rettigheter han har og av taktiske grunner slik at han forstår alvoret i å samordne forklaring med th. Saken er svært alvorlig og de hadde møter om krypto.

Jeg mener å ha lest her inne en plass at siktelsene i seg selv er en juridisk selvmotsigelse. At RU faktisk ikke kan siktes for frihetsberøvelse (eller medvirkning) når politiet uttaler at de er sikre på at AEH ble drept i S4 og dermed har siktet TH for drap (eller medvirkning). Man kan vel ikke frihetsberøve et menneske som allerede er drept? Mulig det bare er hodet mitt som surrer, men som tidligere nevnt så er jeg ikke juridisk kompetent. Personlig tror jeg politiet sitter på langt mer bevis og informasjon enn det som er kjent for offentligheten. Om RU grenser mot å være narsissist slik jeg mistenker og opplever han gjennom media, så ville det jo vært er sjakktrekk av politiet å la han tro at han faktisk kunne løse saken. Da ville jo det grandiose selvbildet han gå amok og plutselig fikk politiet servert løsningen rett i fanget. Han har jo etter eget utsagn svært gode analytiske evner og kryptokompetanse! Da burde han klare å løse kryptorigget og saken i sin helhet.
Citera
2022-02-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Jeg mener å ha lest her inne en plass at siktelsene i seg selv er en juridisk selvmotsigelse. At RU faktisk ikke kan siktes for frihetsberøvelse (eller medvirkning) når politiet uttaler at de er sikre på at AEH ble drept i S4 og dermed har siktet TH for drap (eller medvirkning). Man kan vel ikke frihetsberøve et menneske som allerede er drept? Mulig det bare er hodet mitt som surrer, men som tidligere nevnt så er jeg ikke juridisk kompetent. Personlig tror jeg politiet sitter på langt mer bevis og informasjon enn det som er kjent for offentligheten. Om RU grenser mot å være narsissist slik jeg mistenker og opplever han gjennom media, så ville det jo vært er sjakktrekk av politiet å la han tro at han faktisk kunne løse saken. Da ville jo det grandiose selvbildet han gå amok og plutselig fikk politiet servert løsningen rett i fanget. Han har jo etter eget utsagn svært gode analytiske evner og kryptokompetanse! Da burde han klare å løse kryptorigget og saken i sin helhet.

At han er sigtet for frihedsberøvelse kan skyldes, at han burde have vidst, hvad han var med på (eller hvad han havde bidraget til).
Senast redigerad av rlk73 2022-02-07 kl. 15:59.
Citera
2022-02-07, 15:59
Medlem
Begynner å lure på om «operasjon Frank» kan ha hatt et litt annet innhold, en annen agenda enn fremstilt.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-07 kl. 16:00. Anledning: Rette
Citera
2022-02-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Begynner å lure på om «operasjon Frank» kan ha hatt et litt annet innhold, en annen agenda enn fremstilt.

Hvordan tenker du. Fortell.
Citera
2022-02-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
I tillegg til løgner i avhør skal politiet visstnok kunne bevise at TH og RU har hatt møter utpå høsten, mens begge hevder siste møte var før sommeren. Får kanskje ikke dømt noen basert på dette, men mistenkelig er det jo unektelig.

Så spørs det hvor troverdig de vitnene er. RU har jo etterhvert blitt litt kamerat med TEH som også jobber på Futurum.
Citera
2022-02-07, 16:07
Medlem
Kontakten opphørte etter forsvinningen.
Citera
2022-02-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
At han er sigtet for frihedsberøvelse kan skyldes, at han burde have vidst, hvad han var med på (eller hvad han havde bidraget til).

AEH var en fri og frank kvinne kvelden den 30. okt 2018. En taxi kjørte henne og TH fra Oslo til S4. I tidrommet mellom TH drar på jobb og han kommer hjem og ikke finner sin kone, så har RU visstnok et vanntett alibi. Man kan ikke frarøve noen friheten som allerede er drept. Politiet har flere ganger sagt offentlig at AEH ble drept i S4. Man kan ikke kidnappe et dødt menneske. Vedkommende MÅ være i live. Man kan heller ikke siktes for en forbrytelse som ikke er mulig å gjennomføre. Om politiet mener kryptorigget og kidnappingen er en villedning for å skjule drap, så er den ikke gjennomførbar. Ergo siktelsen mot RU slik saken fremstår virker feil. Alternativt så sitter politiet på mye mer enn de har offentliggjort.
Citera
2022-02-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvordan tenker du. Fortell.

Jeg tenker, som jeg skriver, at operasjon Frank ikke nødvendigvis bestod av det vi fikk fremstilt i VG og i Krimpodden. At en eventuelt «operasjon» i denne saken hadde et helt annet innhold og et helt annet mål enn å finne ut av involvering/ikke involvering hos RU.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-07 kl. 16:17. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in