Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Av mig fetat, försöker du skapa vaccinationsvägrare?
Biverkningar av vaccinet är i vissa fal inte alls helt ofarligt. Det finns en del som har fått långvariga biverkningar. Min mor är fortfarande inte frisk sedan hennes andra spruta. Hon är kanske inte döende men helt klart är det inte bra för hennes hälsa samt hennes livskvalitet har blivit kraftigt försämrat.
För övrigt så tror jag att det är så här man beskriver vad som sker i kroppen när man vaccineras.
– Våra celler innehåller olika ribonukleinsyror (RNA) med olika uppgifter. Med en specifik kod kan cellen producera de proteiner som kroppen behöver. Det finns tre sätt att föra in vaccin i kroppen där mRNA är det mest effektiva men också det dyraste. Det här är första gången man använder mRNA vid vaccinering. Molekylen är ganska instabil vilket gör att den lätt faller sönder av värme och därför måste hanteras vid -80 grader. När mRNA i vaccinet tar sig in i våra celler börjar de att tillverka spikeproteinet. När kroppen byggt upp virusproteinet lär sig vårt immunförsvar att känna igen virusproteinet och försvara sig mot det.
Är det inte bara lättare att använda det utryck som har använts, jag vet inte hur många år. I stället för att bråka om man ska titulera biverkningar för sjukdom istället.
Ja ok, det är ett ord och ord kan vara vad som, det viktiga är vad vi lägger i dem.
Nu om man är intresserad av feber efter vaccination så hamnar det under biverkningar.
Sedan om det skulle visa sig att fler vaccinerade utvecklar cancer en de ovaccinerade (det har ju hänt tidigare att vaccin har ökat cancerrisken flera år efteråt) så vet jag inte vad man skulle kalla det, man har ju fått en sjukdom tack vare vaccinationen eller kanske till viss del p.g.a. vaccinationen.
Varken vaccinet eller sjukdomen är helt ofarlig. Men de flesta tål vaccinet likt de flesta tål sjukdomen.
Kan man säga att din mor är sjuk då eller är det bara biverkningar?
Jag tror faktiskt att jag håller med i nästan allt du skrivit
Det är underhållande att vara mitt i mellan vaccinmaffian och vaccinhatarna, båda sidor totalt låsta.
Jag tycker bara att det är självklart att man kan bli sjuk av vaccinet och sen var gränsen går mellan biverkning och sjuk ja det beror på vilken sida man tillhör i tråden.
Det har faktiskt avlidit några av dom sköraste på SÄBO efter sprutan. Om jag fattat någras logik rätt så blev dom inte sjuka av sprutan men dom dog av den.
Detta är såklart extremt sällsynt och risken att dö av covid är betydligt högre för dom äldre men det är facinerande hur extrema åsikter bägge läger har.
Sen är hela diskussionen lite passé kan jag tycka då nästan alla har tagit två eller tre sprutor och Omikron blåser förbi som en virvellvind.
Det är över nu!