Citat:
Ursprungligen postat av
ST4L3M4T3
Jag kan på ett sätt förstå de som åker till thailand för att köpa sex. Skulle inte själv göra det, och personligen tycker jag det känns ganska vidrigt. Kan också bero på min personliga olust inför att ligga med någon man inte känner.
Det jag dock inte alls kan förstå är de som skaffar s.k thai-fruar. Att random 25årig thai-tjej skulle förälska sig i svenska Lennart 55 är ju ingen som tror på. Hon är uppenbarligen ute efter hans pengar, och möjligheten till svenskt medborgarskap. Med dessa fördelar så kan Lennart få den 25 åring som han aldrig skulle få i Sverige. Språkligt, kulturellt, livsmässigt, intressemässigt fins det ju ingenting som binder dem samman.
Denna förbindelse är uppenbar för alla. För släkt, vänner, och alla i Lennarts liv. Han har bekänt sig som en kåtbock som utnyttjat en kvinnas utsatthet.
Han lever dessutom i en relation som inte på något vis bygger på kärlek, utan på materiellt utbyte.
Är dessa män medvetna om hur omvärlden ser på dem? Varför offrar de allt sitt sociala kapital för att få ligga med en 25åring, när de likaväl bara kan åka till Thailand för att köpa sex?
Don't shit where you eat. Lämna dina perversa tendenser I Thailand...
Vad tänker ni om detta? Är jag för hård?
Nja, eftersom du inte förstår "Lennart" så utgår jag från att du heller inte pratat med honom, ännu mindre hans thailändska. Att sitta på Flashback och döma någon du inte vet ett smack om är kanske inte så moget. Jag tror att "Lennart"' helt skiter i vad du tycker, vilket är helt rätt av honom. Thailändskan tycker nog att det är bättre med honom i Malung eller Sveg istället för att fnaska i Pattaya. Prova att förstå människor utifrån var de är i livet, inte utifrån dig själv.
Nej, har ingen thailändska och vill heller inte.