2022-02-07, 14:33
Medlem
ST4L3M4T3s avatar
Jag kan på ett sätt förstå de som åker till thailand för att köpa sex. Skulle inte själv göra det, och personligen tycker jag det känns ganska vidrigt. Kan också bero på min personliga olust inför att ligga med någon man inte känner.
Det jag dock inte alls kan förstå är de som skaffar s.k thai-fruar. Att random 25årig thai-tjej skulle förälska sig i svenska Lennart 55 är ju ingen som tror på. Hon är uppenbarligen ute efter hans pengar, och möjligheten till svenskt medborgarskap. Med dessa fördelar så kan Lennart få den 25 åring som han aldrig skulle få i Sverige. Språkligt, kulturellt, livsmässigt, intressemässigt fins det ju ingenting som binder dem samman.
Denna förbindelse är uppenbar för alla. För släkt, vänner, och alla i Lennarts liv. Han har bekänt sig som en kåtbock som utnyttjat en kvinnas utsatthet.
Han lever dessutom i en relation som inte på något vis bygger på kärlek, utan på materiellt utbyte.

Är dessa män medvetna om hur omvärlden ser på dem? Varför offrar de allt sitt sociala kapital för att få ligga med en 25åring, när de likaväl bara kan åka till Thailand för att köpa sex?
Don't shit where you eat. Lämna dina perversa tendenser I Thailand...

Vad tänker ni om detta? Är jag för hård?
Senast redigerad av ST4L3M4T3 2022-02-07 kl. 14:35.
Citera
2022-02-07, 14:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Sverige är väl det land i världen som har flest Thai-fruar per capita. Så jag antar att det finns kretsar där detta inte är speciellt förödande för det sociala kapitalet.
Citera
2022-02-07, 14:42
Medlem
- Är dessa män medvetna om hur omvärlden ser på dem?

Med största sannolikhet ja.

- Varför offrar de allt sitt sociala kapital för att få ligga med en 25åring, när de likaväl bara kan åka till Thailand för att köpa sex?

Deras sociala kapital är lågt från början. Så det är inte säkert att det sjunker.

Dom flesta är ute efter en livskamrat snarare än sex.
Citera
2022-02-07, 14:45
Medlem
Xpander-s avatar
Jag tror nog de anser sig ha vunnit mer än de förlorat.
Citera
2022-02-07, 14:56
Seriöst: Hur fan tänker dom som inte gör det?

Att man är rädd att bli krossad och förnedrad förstår jag men det går med svenska tjejer också.
Senast redigerad av MrCock 2022-02-07 kl. 14:58.
Citera
2022-02-07, 14:56
Medlem
Hur ser omvärlden på dem?
Finns en sådan entydig syn?

Kan tänka mig att olika grupper i omvärlden har helt olika syn.

Notera bara hur sossarna och vänstern såg på att ta emot båtflyktingar från Vietnam:

Dåvarande utrikesminister Sven Andersson svarade att skulle innebära svårigheter för Sverige att ta emot större antal vietnamesiska flyktingar eftersom det kunde innebära besvärliga svårigheter i den allmänna opinionen, i synnerhet vad gäller yngre svenskar "med vissa åsikter".[7]

Senare år 1975 svarade det ansvariga statsrådet Anna-Greta Leijon ... Hon nämnde också att det inte fanns flyktingläger för Sverige att överföra flyktingar från.[8]

1978 rapporterades Sven Hirdman (vid tillfället byråchef på UD) ha sagt att sydostasiatiska flyktingar skulle ha särskilda svårigheter att anpassa sig till livet i Sverige "på grund av klimat och temperament" och att Sverige föredrog att fylla sin flyktingkvot med latinamerikanska flyktingar istället.[9]
...

Måbrink framhöll också att flyktingarna var förmögna, "med guldtackor och tusentals amerikanska dollar", att majoriteten av dem var "överlöpare", att de i Vietnam inte riskerade "mord, tortyr och politisk förföljelse" och att Sverige genom att ta emot de vid tillfället överenskomna 250 flyktingarna skulle göra dem en stor otjänst eftersom de skulle få svårt att utöva sin religion i Sverige. ..."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vietna..._båtflyktingar

Den här synen på vietnameser som flydde kommunistisk diktatur är vänsterns. Många på högra delen av politiska skalan delar nog inte den.
Citera
2022-02-07, 14:58
Medlem
Katzyns avatar
Tja ska jag vara snäll är de väl desperat ensamma och är beredda att göra nästan vad som helst för att slippa leva ensamma mer.

Ska jag inte vara så snäll tror jag det är personer med någon sorts sociala störningar eller asperger som inte riktigt förstår mellanmänskliga relationer och mänskligt samspel fullt ut och därför tycker att man kan väl lika gärna köpa en kärring som andra grejer och att det är trevligt att utnyttja nån till att städa åt en och suga ens kuk.
Citera
2022-02-07, 15:00
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ST4L3M4T3
Jag kan på ett sätt förstå de som åker till thailand för att köpa sex. Skulle inte själv göra det, och personligen tycker jag det känns ganska vidrigt. Kan också bero på min personliga olust inför att ligga med någon man inte känner.
Det jag dock inte alls kan förstå är de som skaffar s.k thai-fruar. Att random 25årig thai-tjej skulle förälska sig i svenska Lennart 55 är ju ingen som tror på. Hon är uppenbarligen ute efter hans pengar, och möjligheten till svenskt medborgarskap. Med dessa fördelar så kan Lennart få den 25 åring som han aldrig skulle få i Sverige. Språkligt, kulturellt, livsmässigt, intressemässigt fins det ju ingenting som binder dem samman.
Denna förbindelse är uppenbar för alla. För släkt, vänner, och alla i Lennarts liv. Han har bekänt sig som en kåtbock som utnyttjat en kvinnas utsatthet.
Han lever dessutom i en relation som inte på något vis bygger på kärlek, utan på materiellt utbyte.

Är dessa män medvetna om hur omvärlden ser på dem? Varför offrar de allt sitt sociala kapital för att få ligga med en 25åring, när de likaväl bara kan åka till Thailand för att köpa sex?

Hon är ute efter ett bättre liv med mer pengar osv. Han är ute efter ett bättre liv med en ung fräsh kvinna som han inte kan få annars. Är väl win win för dem även om det troligtvis inte slutar lyckligt.
Citera
2022-02-07, 15:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaHaggan
De är korrupta pedofiler involverade i människohandel antagligen. Varför skulle man annars ha en "thaifru" som inte kan språket. De åker väl ner och gör affärer i de där länderna och använder kvinnorna som front /täckmantel.
Pedofiler vete fan. De flesta thaifruar jag sett har varit över 40.
Citera
2022-02-07, 15:02
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ST4L3M4T3

Nja, eftersom du inte förstår "Lennart" så utgår jag från att du heller inte pratat med honom, ännu mindre hans thailändska. Att sitta på Flashback och döma någon du inte vet ett smack om är kanske inte så moget. Jag tror att "Lennart"' helt skiter i vad du tycker, vilket är helt rätt av honom. Thailändskan tycker nog att det är bättre med honom i Malung eller Sveg istället för att fnaska i Pattaya. Prova att förstå människor utifrån var de är i livet, inte utifrån dig själv.

Nej, har ingen thailändska och vill heller inte.
Citera
2022-02-07, 15:05
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Blir det lika stigmatiserat om åldersskillnaden är minimal eller obefintlig?
Citera
2022-02-07, 15:09
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Blir det lika stigmatiserat om åldersskillnaden är minimal eller obefintlig?

Japp, "goda" svenskar (som vurmar för massinvandring av dysfunktionella män från mena) har noll förståelse för att människor kan få genuina känslor för någon från ett annat land. Go figure!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in