2022-02-05, 21:35
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Alt 1 ....Skicka med PostNord ??
Alt 2...Lämna barnen hemma hemma
Alt 3 ...Resa som en familj. Vet du vad en FAMILJ är ?

Korkat att resa på långa flygresor med små barn som kommer skrika och störa folk hela resan. 1-2h flyg/tåg borde vara max man får resa med barn under 3 år. 5-7 åringar är ju okej så länge föräldrarna inte är idioter som inte har pli på ungarna.
Citera
2022-02-05, 22:16
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du skrev "håller man inte med mig är man en dålig förälder"
Hur ska man bemöta det med annat än löje?

Kan du svara på om du är en förälder? Eller om du är expert på föräldraskap ändå? Känns relevant för att bedöma din trovärdighet.

OnT: Självklart tar inte ett barn skada av en flygresa.
"Utsätta för risk"?
Really? Hur då menar du?

Detta handlar om att du blir störd av barn, vilket är en helt annan fråga.
Trådstarten - som jag förstod den - handlar om hänsyn.
Jag tror/hoppas på, att jag representerar de flesta medelklassföräldrar, men min syn på saken:

Vi har flera barn; och har, tillsammans med dem, företagit flera längre flygningar. Bland annat till Sydafrika, Nya Zeeland; och Nordamerika.
Naturligtvis så har dessa endast skett när jag haft övertygelsen att barnen kommer ägna tiden och åt att sova, läsa, eller rita; och inte åt att störa medpassagerare.

Tills dess så var fallet, så blev det naturligtvis inga flygresor. Jag anser det viktigt att visa sina medmänniskor hänsyn.
Detta har en central plats i mina barns uppfostran. Som med allt annat, så sker det bäst genom att som förälder sätta goda exempel.

Våra barn har också släktingar på den södra sidan av jordklotet. Men det är inget som hindrat dessa från att besöka oss, när barnen var av så pass ringa ålder, att eventuellt resande riskerade bli en påfrestning för barn, föräldrar - och medpassagerare.
Citera
2022-02-06, 10:44
Medlem
SergeantCortezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Jag tror/hoppas på, att jag representerar de flesta medelklassföräldrar, men min syn på saken:

Vi har flera barn; och har, tillsammans med dem, företagit flera längre flygningar. Bland annat till Sydafrika, Nya Zeeland; och Nordamerika.
Naturligtvis så har dessa endast skett när jag haft övertygelsen att barnen kommer ägna tiden och åt att sova, läsa, eller rita; och inte åt att störa medpassagerare.

Tills dess så var fallet, så blev det naturligtvis inga flygresor. Jag anser det viktigt att visa sina medmänniskor hänsyn.
Detta har en central plats i mina barns uppfostran. Som med allt annat, så sker det bäst genom att som förälder sätta goda exempel.

Våra barn har också släktingar på den södra sidan av jordklotet. Men det är inget som hindrat dessa från att besöka oss, när barnen var av så pass ringa ålder, att eventuellt resande riskerade bli en påfrestning för barn, föräldrar - och medpassagerare.

Tack så mycket ärofulla och hänsynsfulla medborgare, ni är värdiga respekt.
Citera
2022-02-06, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, det är det inte. Jag vet inte hur dina barn beter sig, men barn som skriker konstant är minst sagt ovanligt.

Jag tror aldrig att jag har blivit störd av småbarn under hotellvistelser.

Det låter som om du gör bäst i att hålla ditt ömma sinne hemma, så du inte blir så störd.

Du har alltså ingen erfarenhet av det du talar om.
Jag ska säga det att den gången när du får ett skrikande barn på en 10h flygning.
Eller en trebarnsfamilj som granne på hotellet.
Då kommer du inse vad jag menar. Ett uppvaknande utan dess like.
Jag är rätt säker på att det va skrikande barn som väckte jesus i den där grottan.

MEn va i helvete ska man inte ens få sova när man är död tänkte han.
Citera
2022-02-06, 12:16
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Du har alltså ingen erfarenhet av det du talar om.
Jag ska säga det att den gången när du får ett skrikande barn på en 10h flygning.
Eller en trebarnsfamilj som granne på hotellet.
Då kommer du inse vad jag menar. Ett uppvaknande utan dess like.
Jag är rätt säker på att det va skrikande barn som väckte jesus i den där grottan.

MEn va i helvete ska man inte ens få sova när man är död tänkte han.

Jag har varit med om skrikiga barn på flyg, tåg, buss och färja. Och i hemmet när grannarna hade sina småkottar. Det är hanterbart för en vuxen man.

Jag brukar inte bo på hotell som befolkas av barnfamiljer, det är ett sätt att slippa bli störd.
Citera
2022-02-06, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jag har varit med om skrikiga barn på flyg, tåg, buss och färja. Och i hemmet när grannarna hade sina småkottar. Det är hanterbart för en vuxen man.

Jag brukar inte bo på hotell som befolkas av barnfamiljer, det är ett sätt att slippa bli störd.

Jag ska vara helt ärlig
Jag önskar att jag kunde vara mer som dig
Jag stänger till och med serier och filmer när jag hör barn skrika haha.
Barnskrik är bland det värsta jag vet.. Inte mycket att göra åt.

Finns dom som stör sig på tjocka personer. Och det hade helt klart varit värre.
För det finns extremt många tjocka personer överallt. Tur att man inte har tjockofobi iaf
Citera
2022-02-06, 22:56
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkalle
Och allt handlar inte om dom skrikande jävla ungarna heller.

Och vem har sagt det?
Men ni är fan vuxna människor.
Ni får får hantera att barn är jobbiga. Så är det bara.
Det är väl för fan inte kul för någon. Minst av allt för föräldrarna.
För er tar det åtminstonde slut när flyget är slut och det är inte upp till er och all fokus är på er att få dem att sluta skrika.

Så sluta vara vuxnabarn och få det att handla om er.
Och ni har ingen som helst rätt att säga att de inte ska resa eller whatever. Vad fan vet ni om anledningen till resan? Alla resor handlar inte om semester och även om de hade det så det inte ni som bestämmer över deras liv.
Citera
2022-02-06, 23:58
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Jo omogna jävla vuxna människor som tror världen spinner runt er.
Du får väl ge fan i att resa då, manchild.

Världen spinner absolut inte kring oss, det är efterblivna föräldrar som ska ge fan i att ha med sig jobbiga ungar på ett jävla flyg, det hör förfan till ren jävla hyffs
Citera
2022-02-07, 00:28
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Världen spinner absolut inte kring oss, det är efterblivna föräldrar som ska ge fan i att ha med sig jobbiga ungar på ett jävla flyg, det hör förfan till ren jävla hyffs

Så det hör till ren hyffs att andra människor ska ändra hela sina liv för att du kanske påverkas annars?
Hör du inte hur jävla barnslig du låter?

Okej, låt mig ta ett exempel:
Om ett av mina nära släktingar (exempelvis ett av mina syskon) får en akut sjukdom eller är med i en alvarlig olycka i ett annat land och ligger inför döden.
Ska då inte jag (och mina barn eftersom jag måste ta hand om dem) inte resa och hälsa på dem för att du inte ska besväras av barnskrik på flyget?

nå, din retarded jävla idiot. Svara på den frågan.
Citera
2022-02-07, 06:45
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex

Jag läser och häpnar. Blir samtidigt glad. Tack gode Robert för att det ännu finns några människor kvar med förståndet i behåll!
( Är troende. Tror på Robert Lind i Kramfors.)
Citera
2022-02-07, 07:59
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Och vem har sagt det?
Men ni är fan vuxna människor.
Ni får får hantera att barn är jobbiga. Så är det bara.
Det är väl för fan inte kul för någon. Minst av allt för föräldrarna.
För er tar det åtminstonde slut när flyget är slut och det är inte upp till er och all fokus är på er att få dem att sluta skrika.

Så sluta vara vuxnabarn och få det att handla om er.
Och ni har ingen som helst rätt att säga att de inte ska resa eller whatever. Vad fan vet ni om anledningen till resan? Alla resor handlar inte om semester och även om de hade det så det inte ni som bestämmer över deras liv.
Bestämmer inte över någons liv, säger bara att det är bland det värsta som finns. Men gå du och njut på bussar, affärer eller flygplan när en liten skitunge skriker så att öronen blöder, du gillar ju det!
Citera
2022-02-07, 13:27
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Så det hör till ren hyffs att andra människor ska ändra hela sina liv för att du kanske påverkas annars?
Hör du inte hur jävla barnslig du låter?

Okej, låt mig ta ett exempel:
Om ett av mina nära släktingar (exempelvis ett av mina syskon) får en akut sjukdom eller är med i en alvarlig olycka i ett annat land och ligger inför döden.
Ska då inte jag (och mina barn eftersom jag måste ta hand om dem) inte resa och hälsa på dem för att du inte ska besväras av barnskrik på flyget?

nå, din retarded jävla idiot. Svara på den frågan.

Går inte att svara på det där, nog fan den absolut sämsta jävla jämförelsen jag någonsin hört i hela mitt liv. Chansen för ditt exempel skulle inträffa är totalt obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in