Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Du skrev "håller man inte med mig är man en dålig förälder"
Hur ska man bemöta det med annat än löje?
Kan du svara på om du är en förälder? Eller om du är expert på föräldraskap ändå? Känns relevant för att bedöma din trovärdighet.
OnT: Självklart tar inte ett barn skada av en flygresa.
"Utsätta för risk"?
Really? Hur då menar du?
Detta handlar om att du blir störd av barn, vilket är en helt annan fråga.
Trådstarten - som jag förstod den - handlar om
hänsyn.
Jag tror/hoppas på, att jag representerar de flesta medelklassföräldrar, men min syn på saken:
Vi har flera barn; och har, tillsammans med dem, företagit flera längre flygningar. Bland annat till Sydafrika, Nya Zeeland; och Nordamerika.
Naturligtvis så har dessa endast skett när jag haft övertygelsen att barnen kommer ägna tiden och åt att sova, läsa, eller rita; och inte åt att störa medpassagerare.
Tills dess så var fallet, så blev det naturligtvis inga flygresor. Jag anser det viktigt att visa sina medmänniskor hänsyn.
Detta har en central plats i mina barns uppfostran. Som med allt annat, så sker det bäst genom att som förälder sätta goda exempel.
Våra barn har också släktingar på den södra sidan av jordklotet. Men det är inget som hindrat dessa från att besöka oss, när barnen var av så pass ringa ålder, att eventuellt resande riskerade bli en påfrestning för barn, föräldrar - och medpassagerare.