Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Alltså, du kan känna dig sjuk av vaccinet, men det är ju inte samma sak som att du är sjuk av sjukdomen. Kan du inte se den skillnaden? Du känner dig hängig efter exempelvis influensavaccinet, men du är ju inte utsatt för sjukdomen. Min polare tog modernavaccinet och blev däckad i 3 dagar. Var han sjuk av viruset? Sen fick hela familjen sars-cov2 och alla var sängliggande och rejält sjuka av viruset, barnen var ovaccinerade, frun hade 2 sprutor pfizer, polaren hade 3 sprutor moderna och blev inte sjuk överhuvud taget. Vilket kom först, hönan eller ägget?
Känna sig sjuk och vara sjuk är två olika grejer, ja. Och det är inte bara känslan av att må dåligt som är farligt/riskabelt med en sjukdom. Den kan få långtidseffekter och ge skador som eventuellt blir bestående. Jag har t.ex en kvinnlig kompis som har problem med hjärtat fortfarande. Hon hade covid för över ett år sen.
Men vill man tro att vaccinet är ett gift som tar sig in i kroppen medans viruset bara lägger sig på ytan, "når bara slemhinnorna" som en del i tråden tror,

och att folk dör massdöden av vaccinet medan covid på sin höjd är en liten lätt förkylning, då stänger man ju öronen för alla argument. Om man berättar om sin långtidscovid blir man anklagad för att komma med överdrifter och "skräckpropaganda". Jag kan förstå rädslan för vaccin, det är liksom mänskligt, det är samma reaktion som en del hade när vaccin upptäcktes en gång i tiden, aldrig i livet jag vägrar vilka galenskaper spruta in nåt i kroppen! Men det är vidskepligt och argumenten dom kommer med är sliriga och det är nästan lite fascinerande att se.
Men iallafall, ja det stämmer att man kan få den nya varianten omikron även om man är vaccinerad, men man blir inte lika sjuk och det är mycket mindre risk att smitta andra.