2022-02-07, 11:32
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag förstår att du längtar efter att bo i ett land som inte tar emot sina egna medborgare..

Att ha ihjäl dom istället är förstås mer civiliserat.
Citera
2022-02-07, 11:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Nya Zeeland ligger kvar på 53 döda. Kring 1/3 av befolkningen boostad. I Sverige försöker man intala sig att deras intelligenta åtgärder inte var värt det och drömmer blygt om Tegnells hand mot ens innanlår.
Hur tror du det går för dom när de öppnar upp?
Citera
2022-02-07, 11:34
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alltså, du kan känna dig sjuk av vaccinet, men det är ju inte samma sak som att du är sjuk av sjukdomen. Kan du inte se den skillnaden? Du känner dig hängig efter exempelvis influensavaccinet, men du är ju inte utsatt för sjukdomen. Min polare tog modernavaccinet och blev däckad i 3 dagar. Var han sjuk av viruset? Sen fick hela familjen sars-cov2 och alla var sängliggande och rejält sjuka av viruset, barnen var ovaccinerade, frun hade 2 sprutor pfizer, polaren hade 3 sprutor moderna och blev inte sjuk överhuvud taget. Vilket kom först, hönan eller ägget?

Känna sig sjuk och vara sjuk är två olika grejer, ja. Och det är inte bara känslan av att må dåligt som är farligt/riskabelt med en sjukdom. Den kan få långtidseffekter och ge skador som eventuellt blir bestående. Jag har t.ex en kvinnlig kompis som har problem med hjärtat fortfarande. Hon hade covid för över ett år sen.
Men vill man tro att vaccinet är ett gift som tar sig in i kroppen medans viruset bara lägger sig på ytan, "når bara slemhinnorna" som en del i tråden tror, och att folk dör massdöden av vaccinet medan covid på sin höjd är en liten lätt förkylning, då stänger man ju öronen för alla argument. Om man berättar om sin långtidscovid blir man anklagad för att komma med överdrifter och "skräckpropaganda". Jag kan förstå rädslan för vaccin, det är liksom mänskligt, det är samma reaktion som en del hade när vaccin upptäcktes en gång i tiden, aldrig i livet jag vägrar vilka galenskaper spruta in nåt i kroppen! Men det är vidskepligt och argumenten dom kommer med är sliriga och det är nästan lite fascinerande att se.

Men iallafall, ja det stämmer att man kan få den nya varianten omikron även om man är vaccinerad, men man blir inte lika sjuk och det är mycket mindre risk att smitta andra.
Citera
2022-02-07, 11:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Preprint...

Strictly regular use of ivermectin as prophylaxis for COVID-19 leads to a 90% reduction in COVID-19 mortality rate, in a dose-response manner: definitive results of a prospective observational study of a strictly controlled 223,128 population from a city-wide program in Southern Brazil

https://www.researchgate.net/publication/358386329_Strictly_regular_use_of_ivermectin_as_pr ophylaxis_for_COVID-19_leads_to_a_90_reduction_in_ COVID-19_mortality_rate_in_a_dose-response_manner_definitive_results_of_a_prospectiv e_observational_ study_of_a
Citera
2022-02-07, 11:36
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hur tror du det går för dom när de öppnar upp?

Mycket bättre än här eftersom de vaccinerat över 90% i samtliga åldersgrupper.

(Ljög lite, 5-11 är visst 42% än så länge.)
Citera
2022-02-07, 11:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jo det handlar det visst om att försvara vaccinet.

Jag är FÖR vaccin men så pass intelligent att jag förstår att får du riktigt kraftiga biverkningar så kan du klassas som sjuk även om du inte har en infektion.

Som sagt semantik.

"Jag sjukanmäler mig"
"Jag biverkningsanmäler mig"

Jaja det ända ni åstakommer tror jag är att fler ratar vaccinet då dom tycker att ni förskönar.
En ärlig och öppen dialog tror jag är bättre där man förstår att gemene man kan tycka att man faktiskt kan klassas som sjuk.
Du kunde alltså inte läsa innantill i länken jag gav dig.
Du tror uppenbarligen du vet mer än vad som skrivs på 1177.
Stackars idiot.
Citera
2022-02-07, 11:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Känna sig sjuk och vara sjuk är två olika grejer, ja. Och det är inte bara känslan av att må dåligt som är farligt/riskabelt med en sjukdom. Den kan få långtidseffekter och ge skador som eventuellt blir bestående. Jag har t.ex en kvinnlig kompis som har problem med hjärtat fortfarande. Hon hade covid för över ett år sen.
Men vill man tro att vaccinet är ett gift som tar sig in i kroppen medans viruset bara lägger sig på ytan, "når bara slemhinnorna" som en del i tråden tror, och att folk dör massdöden av vaccinet medan covid på sin höjd är en liten lätt förkylning, då stänger man ju öronen för alla argument. Om man berättar om sin långtidscovid blir man anklagad för att komma med överdrifter och "skräckpropaganda". Jag kan förstå rädslan för vaccin, det är liksom mänskligt, det är samma reaktion som en del hade när vaccin upptäcktes en gång i tiden, aldrig i livet jag vägrar vilka galenskaper spruta in nåt i kroppen! Men det är vidskepligt och argumenten dom kommer med är sliriga och det är nästan lite fascinerande att se.

Men iallafall, ja det stämmer att man kan få den nya varianten omikron även om man är vaccinerad, men man blir inte lika sjuk och det är mycket mindre risk att smitta andra.

Det står ju hos vaccinmottagningar att man kan uppleva sjukdomskänsla efter vaccination men det är inte samma sak som att vara sjuk. Jag tror det är många som har långtidsproblem efter covid, det ska man ta på allvar liksom om det blir något problem vid vaccination. Man ska inte avfärda det ena eller det andra pga sin ståndpunkt, det är större än så.
Citera
2022-02-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Preprint...

Strictly regular use of ivermectin as prophylaxis for COVID-19 leads to a 90% reduction in COVID-19 mortality rate, in a dose-response manner: definitive results of a prospective observational study of a strictly controlled 223,128 population from a city-wide program in Southern Brazil

https://www.researchgate.net/publication/358386329_Strictly_regular_use_of_ivermectin_as_pr ophylaxis_for_COVID-19_leads_to_a_90_reduction_in_ COVID-19_mortality_rate_in_a_dose-response_manner_definitive_results_of_a_prospectiv e_observational_ study_of_a

Men seriös media har i enad front förklarat att detta är ett medel för att avmaska hästar.
Och för plattjordare.
Någon som helst forskning för att säkerställa detta har 100% av medier och godkända forskare redan fastslagit ej är nödvändig.

Vi kommer återigen komma fram till att det är för hästar och alla inblandade i ovan forskning kommer uteslutas från all framtida forskning.
Senast redigerad av taenok 2022-02-07 kl. 12:15.
Citera
2022-02-07, 11:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du injicerar ett preparat som din kropp tror är ett virus. Din kropps immunförsvar sätter igång att bekämpa det den tror är en infektion på exakt samma sätt som om det vore än riktig infektion. Du för hög feber, frossa, ledvärk och huvudvärk men enligt dig ska det alltså INTE klassas som att du är sjuk.

Nej det är inte så vaccinet fungerar.
Citera
2022-02-07, 12:13
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du kunde alltså inte läsa innantill i länken jag gav dig.
Du tror uppenbarligen du vet mer än vad som skrivs på 1177.
Stackars idiot.

Men herregud jo jag vet självklart vad som står där gällande all vaccination och förstår att myndigheterna väger sina ord väl för att inte skrämma upp oroliga föräldrar osv.
Man skriver självklart aldrig att ditt lilla barn kan bli sjuk några dagar efter sprutan utan benämner det som "drabbas av biverkningar" för det är i 99,5% av fallen helt ofarligt och nyttan överväger risken.
Samtidigt står det att har det inte gått över inom en tid så ska du söka vård.

Varför tappar hälften här inne humöret så fort någon har en annan åsikt?

Fortsätt du att skapa vaccinvägrare så fortsätter jag att försöka se bägge sidors argument och förklara att visst du kan bli lite sjuk, känna dig sjuk men det är helt ofarligt.

Sen är min personliga åsikt att risk/nyttan inte berättigar vaccination av barn under 18 och nu borde allmän vaccination upphöra och endast äldre och riskgrupper behöver spruta nummer 3.
Sen får vi se i höst om dessa grupper eventuellt behöver påfyllning i samband med influensavaccin kanske.
Citera
2022-02-07, 12:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Men herregud jo jag vet självklart vad som står där gällande all vaccination och förstår att myndigheterna väger sina ord väl för att inte skrämma upp oroliga föräldrar osv.
Man skriver självklart aldrig att ditt lilla barn kan bli sjuk några dagar efter sprutan utan benämner det som "drabbas av biverkningar" för det är i 99,5% av fallen helt ofarligt och nyttan överväger risken.
Samtidigt står det att har det inte gått över inom en tid så ska du söka vård.

Varför tappar hälften här inne humöret så fort någon har en annan åsikt?

Fortsätt du att skapa vaccinvägrare så fortsätter jag att försöka se bägge sidors argument och förklara att visst du kan bli lite sjuk, känna dig sjuk men det är helt ofarligt.

Sen är min personliga åsikt att risk/nyttan inte berättigar vaccination av barn under 18 och nu borde allmän vaccination upphöra och endast äldre och riskgrupper behöver spruta nummer 3.
Sen får vi se i höst om dessa grupper eventuellt behöver påfyllning i samband med influensavaccin kanske.
De som fick vaccinationen skulle vara hemma om de fick symptom. Symptom som kan vara biverkning på vaccinet och alltså inte sjuk men man ska vara hemma ändå då det kan vara så att man blivit smittad av covid precis före man fick vaccin.
Feber är ett av symptomen och inte samma som man är sjuk.

Har du inte hängt med alls i detta utan bygger allt på dina egna idéer.

Ja vi som reagerar på sådant som dina idéer är fullt naturligt då det finns en del som sprider sina egna irrläror. Gå nu till länken på 1177 som du fick och läs själv vad som står där.

Rätt fakta skapar ingen motståndare till vaccinet. Men falska uppgifter som du håller på med gör det.
Citera
2022-02-07, 12:24
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det står ju hos vaccinmottagningar att man kan uppleva sjukdomskänsla efter vaccination men det är inte samma sak som att vara sjuk. Jag tror det är många som har långtidsproblem efter covid, det ska man ta på allvar liksom om det blir något problem vid vaccination. Man ska inte avfärda det ena eller det andra pga sin ståndpunkt, det är större än så.

Klart man ska ta problem efter vaccin på allvar också, och inte låsa sig för mycket i en ståndpunkt. Helt överens. En fråga man ställer sig är ju också hur det kommer funka i längden med vaccineringarna med tanke på att vissa länder är folk nästan ovaccinerade. Dvs kommer det inte mutera där? Virus vill överleva så chansen är stor att det blir ett mer harmlöst covid men det är inte säkert.
Jo jag har haft långtidscovid, plus att jag känner rätt många som drabbats av covid på olika sätt. En kompis blev av med både mor och far i förtid, en dotter till en kompis har fortfarande inte fått tillbaks smak och lukt, verkligen kul för en tonåring, och själv hade jag problem jävligt länge med postcovid. Så det som irriterar mig mest är nötter som påstår att covid bara är en förkylning, det når bara slemhinnorna, de flesta blir inte så sjuka, de som blir sjuka får skylla sig själva och jag skiter i att vårdpersonalen gnäller och vill att man vaccinerar sig, dom får väl byta jobb osv. Vaccinet är ett gift, viruset är bara farligt för folk som får skylla sig själva och för den gnälliga vårdpersonalen. Sånt som folk påstår i tråden ibland. Men såna tomtar lever i sin egen värld, dom kanske lever hela sina liv i internetbubblor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in