Citat:
Ursprungligen postat av
rhdf
OM så är fallet så borde ju skattemyndigheten kanske ta och göra ett besök och få be om att ta sig en titt
Så du menar på fullaste allvar att Odalsgårdens eventuella handkassan är relevant för Ebba och Esbjörns fastighetsaffär. Men att spekulera kring Truls är det inte. Goddag yxskaft! Du lever i en värld där skyddslapparna är feta och sanningen är underordnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
mzs
Faktum är att svängningen i opinionen började redan när Ebba "avslöjade" att Esbjörns ombud var en grovt kriminell och en skattesmitare. När Esbjörn överklagade förlikningen så var den svängningen sedan länge fullbordad. Alla har insett att det förvisso är två som är problemet i den här tvisten men att det problemet stavas Esbjörn och Binninge.
Men det är väl ingen sanning. I Sifos senast mätning från 22-01-21 minskar KD 0,7 procentenheter. Kommentaren är denna.
Citat:
Kristdemokraterna (4,4%)
Partiet tappar signifikant ner till 4,4 procent och tappet utgörs främst av en ström till M men vi hittar också väljare som går både till S och SD. Kristdemokraterna ligger nu långt under sitt valresultat på 6,3 procent. Vi har nu tre partier som ligger nära eller under spärrgränsen
Nu är ju självklart den troligaste förklaringen att de som jobbat på sifo hatar Ebba. Men i mina ögon är dessa inte siffror som visar att väljarna inte har förtroende för Ebba.
Nu nämner du två personer som orsak till hela fastighetsgaten. Om dessa två personer är de drivande. Om dessa två personer är de som driver detta, inte för att Esbjörn ångrat sig, utan för att de hatar Ebba.
Hur kan det då vara okey för Ebba att hänga ut alla övriga personer hon hängt ut. Samt att de hängts ut här. Hur många vad det på er dödslista? 7 personer va?
För mig är det omöjligt att förstå att det är okey för er och Ebba att agera så. Men att offerkoftan åker på och ni talat om att det enbart är av ett hat för Ebba och en vilja att söndra. Om jag tar upp Truls och Karins chefs vänskap, Eller har frågor om hurvida Karin och eller Theo är medlemmar i en församling. Och vilka nätverk deras respektive har. För hade inte Theo en morbror som jobbade på banken där Esbjörn försökte återföra handpenningen till Ebbas konto.( jag har ingen aning om Theos släktingar. Jag bara försöker exemplifiera på vilket sätt det talas om team Esbjörn här.
Citat:
Ursprungligen postat av
mzs
När Ebba kallade det hela för en fars, så var det bara ännu en bekräftelse för den stora massan.
Ursäkta, vad sa du att det var sa du? Få partiledare har fått så mycket kritik som Ebba för sin retorik. Iallafall en 5-6 gånger under det senaste året har hon varit på löpet för saker hon sagt, nazisterna, hon gämförde någon med en diktator, hon påstod att Magdalena styrde Boxaren.
Ebba Busch ebbaterar, för det gör Ebba alltid. Vist säger Ebba att det är en fars. Men den stora massan litar inte på att det inte är hon själv som är största boven i farsen. Det är det dalande väljarstödet ett tydligt tecken på.
Citat:
Ursprungligen postat av
mzs
Ja, ett gäng snorvalpskommunister som är rädda för Ebba och som inte kan åstadkomma något på egen hand

Kan du inte svara på en fråga. Om det inte var Ebba som var i denna soppa utan Nooshi Dadgostar, skulle du stå på Nooshis sida i detta? Skulle du vara lika aktiv i tråden och försvara henne med samma glöd som du försvarar Ebba?