2022-02-06, 23:45
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er en mulighet. Men siden tråd starteren på Reditt, akkurat som i trusselbrevet spiller utlending og sletter sin profil. Har han nok ikke rent mel i posen.

Utlending eller skuespiller? Eller begge deler? Men jeg kommer aldri til å forstå meg på kryptovaluta, så les mine spørsmål ut fra det.
Citera
2022-02-06, 23:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror planleggingen har startet mye tidligere enn 2017. Jeg tror det er så langt tilbake som høsten 2015 med tanke på datalagringstiden med mobiltelefoner og datamaskiner.
Drapsplanene har nok TH gått med lenge, siden før han startet å samle på artikler om gamle uløste drap for å lese seg opp til den perfekte forbrytelse.
Citera
2022-02-07, 00:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ser du ikke hvor bakvendte dette er ? TH lurer RU inn et opplegg med BTC kodemeldinger ? TH er ingen krypto ekspert. Det er personen som startet tråden på Reditt som har skrevet trusselbrevet.

I min verden er det din teori som er bakvendt, så vi blir nok aldri helt enig om akkurat det.

Poenget mitt er uansett at TH trenger absolutt ikke være noen "kryptoekspert" for å
betjene det rigget vi ser i saken. Rigget, som jeg mener kan være satt opp av RU i tro
om at det skulle brukes på en annen måte. Kanskje han ble lovet en fortjeneste.
Kanskje han også fikk betalt, i Monero, i juli 2019. Men at det ble opp til RU om han
turde å heve beløpet, etter at han kanskje hadde begynt å skjønne hva han var med på.
Citera
2022-02-07, 00:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
I min verden er det din teori som er bakvendt, så vi blir nok aldri helt enig om akkurat det.

Poenget mitt er uansett at TH trenger absolutt ikke være noen "kryptoekspert" for å
betjene det rigget vi ser i saken. Rigget, som jeg mener kan være satt opp av RU i tro
om at det skulle brukes på en annen måte. Kanskje han ble lovet en fortjeneste.
Kanskje han også fikk betalt, i Monero, i juli 2019. Men at det ble opp til RU om han
turde å heve beløpet, etter at han kanskje hadde begynt å skjønne hva han var med på.

i de flesta världar är hans teorier omvända eller bara fel...
Citera
2022-02-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Når var ru i første møte med th. Skal ikke dømme noen etter utseende, men min intuisjon tilsier at ru ikke er the smoking gun. Mao ingen drapsmannskandidat. Hva han ellers har viklet seg inn i skal jeg ikke uttale meg sikkert om

Etterforskningsledelsen mener å kunne dokumentere at første møtet var sommeren 2017. Planlegging kan så klart ha begynt lenge før.

«Også «kryptomannen» har forklart at de to hadde sitt siste møte flere måneder før forsvinningen.

Den forklaringen tror ikke politiet noe på.

Politiet: 12-15 møter
Etterforskningsledelsen mener, ifølge TV 2s opplysninger, å kunne dokumentere at Hagen og mannen i 30-årene har hatt jevnlige møter fra sommeren 2017 til høsten 2018.«
https://www.tv2.no/a/13916993/
Citera
2022-02-07, 02:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Drapsplanene har nok TH gått med lenge, siden før han startet å samle på artikler om gamle uløste drap for å lese seg opp til den perfekte forbrytelse.

Det tror jeg også. Mange år. Ikke bare 2-3 år.
En av artiklene var "Gatekjøkkendrapet" fra 2006, der en Abbas ble drept i Lørenskog.
Det kan jo selvfølgelig ha sin naturlige årsak, siden det er fra samme plass, men når det kommer fram at det også gjelder fra andre steder i landet, så kan man jo begynne å undre.
Analog og usporbar måte å samle info på ved å klippe ut slik.
Får en guffen følelse av det der. Nesten som tatt ut av en film der politiet finner et hemmelig mørkt rom i en kjeller, og der det henger avisutklipp på en tavle som er opplyst av en spotlight.
Normalt, hvis det er en eller annen artikkel på nett man vil samle på, så lagret man jo linken i nettleseren, eller skriver den ut.
Her kan det tyde på at han har kjøpt avisen i en kiosk for å kunne få tilgang til å klippe ut artikkelen, for såvidt jeg vet, så får han ikke vanlig avis i posten, bare Dagens Næringsliv.
Aviser blir vel lagt i posten på natta, og TH er fotografert med et DN i hånden tidlig morgen.
Citera
2022-02-07, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det tror jeg også. Mange år. Ikke bare 2-3 år.
En av artiklene var "Gatekjøkkendrapet" fra 2006, der en Abbas ble drept i Lørenskog.
Det kan jo selvfølgelig ha sin naturlige årsak, siden det er fra samme plass, men når det kommer fram at det også gjelder fra andre steder i landet, så kan man jo begynne å undre.
Analog og usporbar måte å samle info på ved å klippe ut slik.
Får en guffen følelse av det der. Nesten som tatt ut av en film der politiet finner et hemmelig mørkt rom i en kjeller, og der det henger avisutklipp på en tavle som er opplyst av en spotlight.
Normalt, hvis det er en eller annen artikkel på nett man vil samle på, så lagret man jo linken i nettleseren, eller skriver den ut.
Her kan det tyde på at han har kjøpt avisen i en kiosk for å kunne få tilgang til å klippe ut artikkelen, for såvidt jeg vet, så får han ikke vanlig avis i posten, bare Dagens Næringsliv.
Aviser blir vel lagt i posten på natta, og TH er fotografert med et DN i hånden tidlig morgen.

I.o.m. at offentliggjøring av hele saken ble utløst av at det var en selger fra VG som ringte vil det være rimelig at bakgrunnen for dette var at familien Hagen abonnerte/ har abonnert på en eller flere aviser fra Schibsted, da trolig Aftenposten.
Citera
2022-02-07, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
I.o.m. at offentliggjøring av hele saken ble utløst av at det var en selger fra VG som ringte vil det være rimelig at bakgrunnen for dette var at familien Hagen abonnerte/ har abonnert på en eller flere aviser fra Schibsted, da trolig Aftenposten.

VG ringede for at tilbyde dem et abonnement, og det var ikke på baggrund af denne opringning at sagen blev offentliggjort.
https://www.nettavisen.no/nyheter/polititabbe-gjorde-at-vg-fikk-vite-om-forsvinningssaken-i-lorenskog/s/12-95-3424126145
Citera
2022-02-07, 08:21
Medlem
Citat:
Det er en mulighet. Men siden tråd starteren på Reditt, akkurat som i trusselbrevet spiller utlending og sletter sin profil. Har han nok ikke rent mel i posen.

Enig, det virker ikke helt som om, at der er rent mel i posen der… Men håber politiet, har fundet frem til vedkommende.
Citera
2022-02-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Enig, det virker ikke helt som om, at der er rent mel i posen der… Men håber politiet, har fundet frem til vedkommende.
Hvilket motiv til kidnapping eller drap har denne brukeren. Ble ths navn i det hele tatt oppgitt. Høres tvilsomt at brukeren har noe med dette å gjøre. Motivet ligger hos th.
Citera
2022-02-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
VG ringede for at tilbyde dem et abonnement, og det var ikke på baggrund af denne opringning at sagen blev offentliggjort.
https://www.nettavisen.no/nyheter/polititabbe-gjorde-at-vg-fikk-vite-om-forsvinningssaken-i-lorenskog/s/12-95-3424126145

Man kan mene hva man vil, men man trenger ikke være ingeniør for å koble at det er en direkte sammenheng mellom av VG ble varslet om en hemmelig ettforskning og at de kort til etterpå blir lagt nok press på politiet til at pressen kan offentliggjøre saken.

Citat:
I boken kommer det frem at politiet ved en glipp informerte VG, landets mest leste avis, om det som var en topphemmelig etterforskning etter at Anne-Elisabeth hadde forsvunnet på mystisk vis fra sitt eget hjem 31. oktober 2018.

Citat:
- Da VG ringte på fornærmedes telefon var det naturlig å se dette i sammenheng med saken ettersom politiet på dette tidspunkt også var kjent med at andre mediehus gjorde aktive undersøkelser rundt saken.
Citera
2022-02-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvilket motiv til kidnapping eller drap har denne brukeren. Ble ths navn i det hele tatt oppgitt. Høres tvilsomt at brukeren har noe med dette å gjøre. Motivet ligger hos th.

Nu kan det jo være hvem som helst, der står bag den bruger - f.eks. TH, RU, mgm, en ukendt gm/mgm eller en helt uskyldig. Men det virker påfaldende, at brugeren efterfølgende er slettet, og en del af indholdet i tråden er nævnt i trusselbrevet. Det kan selvsagt også være, at de bare har brugt indholdet som inspiration, dem der står bag trusselbrevet.
Senast redigerad av rlk73 2022-02-07 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in