2010-04-29, 23:27
Medlem
mooseys avatar
Haha just det den där låten. Bra bump nu fick jag fan flashbacks
Citera
2011-10-11, 18:07
Medlem
pyro860s avatar
Var kan man köpa dom två skivorna på nätet?

Släpps det nått ny snart tro?
Citera
2011-11-24, 19:03
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Systrarna heter Fredriksson och är uppvuxna på en lite finare adress i Sigtuna. Näsan i vädret på hela familjen, jävla hyckleri! Men för att svara på frågan; ny singel ute och platta på G.
Citera
2012-03-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Systrarna heter Fredriksson och är uppvuxna på en lite finare adress i Sigtuna. Näsan i vädret på hela familjen, jävla hyckleri! Men för att svara på frågan; ny singel ute och platta på G.

Nu är plattan ute. Saxat från hemsidan:

Citat:
2012-02-27 Idag släpps vårt nya album ”Jobs where they don’t know our names (1)”. Det första av två 6-låtarsalbum, det andra släpper vi till hösten. Albumet finns att köpa på Itunes och på Bengans.se. Lyssna kan du göra på Spotify.

Gillar "Nora Wellington Jones" skarpt. Vad säger ni?
Citera
2016-10-25, 16:44
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azure-Blue
Gillar "Nora Wellington Jones" skarpt. Vad säger ni?
Har lyssnat på The Fish Are Swimming Slower Every Year varenda dag i två veckor nu.
Citera
2018-11-03, 09:45
Medlem
Finns ju en Aftonbladet Plus-artikel om "vad hände sen". Någon som kan ge en resumé om vad som hände sedan för oss som inte har åtkomst?
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7lyPm3/uppbrottet-knackte-raymond--maria-luften-gick-ur-oss/
Citera
2018-11-05, 16:28
Medlem
Rebali179s avatar
hade glömt bort detta band.
Självklart så minns man deras stora plåga "Ingen vill veta var du köpt din tröja".
Trodde de hade slutat för flera år sedan,

Får ta och ge skivorna en chans till tror jag
Får kolla ifall de går att ladda ner

Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Hon e riktigt läcker! Man blir ju lite småkåt!!
Vem var inte lite kåt på Camilla
Citera
2019-02-08, 19:28
Medlem
DoktorNos avatar
Så här i efterhand, drygt 14 år sen Raymond & Marias hitlåt ljöd i var mans öron, framstår den cyniska texten nästan profetisk.

Förutspådde textförfattarna att sociala medier som Facebook skulle dyka upp några år senare och sen ta över folks liv och att en statusuppdatering, utan några gillamarkeringar eller kommentarer, är att likna vid "Ingen vill veta var du köpt din tröja".

Kort sagt, hur du än gör och vad du än gör är det ingen som bryr sig nämnvärt. Åtminstone inte på Facebook. Alla scrollar förbi eller har glömt vad de läst och sett redan nästa dag.

Vad jag ville med det här inlägget?
Ingen aning, det är bara en reflektion jag fick efter att ha hört låten igen efter att inte ha hört den på många år.
Citera
2019-03-13, 17:19
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet ifall bandet fortfarande är aktiva eller har dom lagt av helt.
Det var längesedan man hörde från bandet.
Citera
2022-02-07, 01:47
Medlem
Jag minns när tröjlåten spelades i något radioprogram på P3, kanske P3 Pop eller Kvällspasset. Det var när den var helt ny, innan den ännu blivit en hit att tala om, inslaget handlade om att nya låtar kommenterades av ett par kritiker/musikjournalister (ungefär som i klassiska Flipp eller Flopp från Metropol femton år tidigare) - det jag minns tydligt är den irriterade kvinnliga popjournalisten som utbrast "det borde faktiskt vara förbjudet att spela in sådan här musik!". Hon sa det dessutom i ett tonfall som signalerade "jag behöver inte ens förklara vad det är som känns så fel med den här låten, det bör ni kunna räkna ut själva!".

Jag har ingen aning om vem hon var, men i efterhand kan man kanske säga att låten, tillsammans med de samtidiga Mr Cool och Håkan Hellströms Ett kolikbarns bekännelser signalerade att 90-talets svenska indiepopvåg nu var ett avslutat kapitel.
Citera
2022-03-27, 12:59
Medlem
Rebali179s avatar
tror ni att bandet kommer tillbaka å gör en återförening?
Citera
2022-03-27, 13:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag minns när tröjlåten spelades i något radioprogram på P3, kanske P3 Pop eller Kvällspasset. Det var när den var helt ny, innan den ännu blivit en hit att tala om, inslaget handlade om att nya låtar kommenterades av ett par kritiker/musikjournalister (ungefär som i klassiska Flipp eller Flopp från Metropol femton år tidigare) - det jag minns tydligt är den irriterade kvinnliga popjournalisten som utbrast "det borde faktiskt vara förbjudet att spela in sådan här musik!". Hon sa det dessutom i ett tonfall som signalerade "jag behöver inte ens förklara vad det är som känns så fel med den här låten, det bör ni kunna räkna ut själva!".

Jag har ingen aning om vem hon var, men i efterhand kan man kanske säga att låten, tillsammans med de samtidiga Mr Cool och Håkan Hellströms Ett kolikbarns bekännelser signalerade att 90-talets svenska indiepopvåg nu var ett avslutat kapitel.

Det satte nog avslutningen direkt. Även om det kommer vara en del av Sveriges musikliv
vare sig de vill det eller inte. Ingen vill veta var du köpt din tröja blev väl en lite för stor hitt på Radion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in