Citat:
Ursprungligen postat av
Gulblendkarringen
Hur är detta? Någon med erfarenhet? Då menar jag som storstadsmänniska som åker ut och till nåogn redneck-håla. Kommer brudarna bli tända?
Om man är neger, hur lyckas man i svenska hålor med hillbillybrudarna där?
Hmmm om du med hillbillybrudar menar tjejer på den svenska landsbygden så ska jag försöka ge min version efter att ha gått på jordbruksgymnasium i min ungdom samt umgåtts en hel del med folk ifrån landet.
De flesta tjejerna på skolan samt skolkamraters kvinnliga syskon skulle man nog inte haft så stor chans på om man kom ifrån storstan och definitivt inte om du var låt säga neger.
Precis som killarna så lyssnade många av tjejerna på Eddie Meduza, Ultima Thule, hade SD sympatier (då SD fortfarande var ett promilleparti) och körde EPA traktorer samt drack hembränt.
Kaka söker maka och de flesta tjejerna ifrån skoltiden blev ihop med och bildade senare familjer med likasinnade killar (oftast jordbruksöner med familjegård).
Något som någon var inne på i tråden var att de också ofta blev småbarnsföräldrar ganska tidigt, oftast något eller ett par år efter examen.
Vi hade även några enstaka individer som även hade blivit föräldrar redan under skoltiden.
Hur det ser ut med damerna på den svenska landsbygden idag har jag ingen aning om.