2022-02-04, 23:29
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Har inte Stureplanscentern redan övergett partiet? Alexander Bard var ju med i Stureplanscentern och han sa i Riks att Centern inte längre är liberala.

Alexander Bard är väl knappast representativ för Stureplanscentern.

Han har nu varit med i totalt 5 olika partier på under 8 år. Ingen direkt trogen Centerpartist.

Och han har rätt i att C inte är något klassiskt liberalt parti.

Jag skulle nog säga att Johan Hedin är kanske den främsta representanten för StureplansCentern just nu tillsammans med Martin Ådahl och Reka Tolnai.
Citera
2022-02-04, 23:32
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Socialdemokrater håller med dig!
https://twitter.com/mariahindalias/status/1489359007701770249?cxt=HHwWkoC90YyIoqspAAAA

Jasså varför gör de saken värre då med alla skattehöjningar på bränsle och höjda priser på el?
Citera
2022-02-04, 23:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jasså varför gör de saken värre då med alla skattehöjningar på bränsle och höjda priser på el?

Maria Hind Alias är sosse, men alla sossar är inte som henne.
Citera
2022-02-04, 23:44
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Jo men hela Europa har ju energikris. Vad beror det på?

Det är väl ganska uppenbart att det har att göra med den så kallade "gröna omställningen", Agenda 21, klimatavtal och andra supranationella direktiv från FN och EU som gjort att man nu följer en mall från Davos och WEF. Och där ska alla med!

Sen kan ju implementeringen av denna "omställning" variera lite från land till land.

Tyskland lägger ner kärnkraft.

I Paris får man bara köra bil in till staden med vissa regnummer under vissa dagar jämna dagar med jämna regnummer och vise versa ojämna dagar med ojämna regnummer osv.

Att det ser värre ut på kontinenten är väl en jävla bra ursäkt. I synnerhet från Sossarna som ständigt säger att de vill gå i bräschen och leda vägen med en massa trams och idiotiska förslag som är rent skadligt mot samhället i stort.
Citera
2022-02-04, 23:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag måste syna dessa påståenden.
Vad menar du med att vi betalar tyskarnas el? Låter ju helt befängt.
Utveckla även att vi importerar fosilel från Ryssland och Polen. Notera att vi är stora nettoexportörer av vind/vatten-el sett på ett helår.
Varför är detta Centerns fel och hur vill SD ha det?

Vi betalar högre pris för att vi importerar från dem när det är brist och dyrt, då kan de öka andelen fosilel (Vi har ju också ett sådant oljekraftverk men det startar de bara när Tyskland/Polen inte har tillräckligt att sälja) som är planerbar, sedan säljer vi när det är som billigast för det blåser överallt (och Fortum är tydligen börsnoterat i Tyskland så vinsterna går dit). Men andra kan förklara detta bättre än jag. Och kanske i ett annat ämne än OU.

Tyskland och Polen. ja när vi har elbrist importerar vi el genererad med kol och gas (Ja gasen är väl oftast från Ryssland). Det spelar ju ingen roll om vi exporterat el tidigare utan den elen är fortfarande fosilel. "Jag är vegetarian för jag äter bara kött en gång i veckan, och då vräker jag i mig!" Och elen vi exporterar är billig för det är när det blåser och finns ett överskott även i Tyskland. När vi importerar är den dyr för det är brist.

Centern kritiserar ju V när de vill kontrollera exporten. Jag har inte talat om fel, jag kommenterade deras utspel; citera mig rätt och sitt inte och hitta på vad jag skriver.

SD vill ha planerbar el som kärnkraft.
Citera
2022-02-04, 23:45
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Maria Hind Alias är sosse, men alla sossar är inte som henne.

Fast du sa att Sossarna håller med mig.

Min fråga är då: Varför väljer de att göra saken värre då?
Citera
2022-02-05, 03:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Fast du sa att Sossarna håller med mig.

Min fråga är då: Varför väljer de att göra saken värre då?

Nej, vissa sossar håller uppenbarligen med dig. Du får väl skriva till Maria Hind och fråga varför hon är med i S.
Citera
2022-02-05, 08:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lena Mellin har avrättat Sabuni rejält i en krönika i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/PoXzdz/lena-mellin-liberalerna-maste-byta-ut-sabuni

Personligen hoppas jag att L är räddningslöst förlorat, minsta barn kan ju räkna ut att de skulle sätta så många käppar i hjulet de bara kan om det skulle bli en blågul regering.

L är hopplöst förlorade i sin egen självgodhet, förhoppningsvis är de borta efter september.
Vad som verkligen oroar mig är om idioten Kristersson går samman med ett L som klarar 4% vid kommande val, presenterar sin borgerliga regering och L's riksdagsledamöter av "samvetsskäl" känner sig manade att rösta med vänstern.

Sabuni är ganska så ok, det är partiet i stort som är skräp. Jag hoppas, verkligen, att L åker ut. Vilket jädrans skräpparti.
Citera
2022-02-05, 09:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Säga vad man vill om Lena Mellin, men detta var vackert sagt:

Ja, partiet som gjort sig skyldig till att förstöra Sverige med sitt landsförräderi måste en gång för alla bestraffas och sparkas ut ur Riksdagen!

Jag hoppas att Sabuni åker ut och att L's vänsterfallang tar över skutan, väljer en vänsterledare och sedan går till val med viljan att samarbeta med S.

L's sista högerfallang skulle förhoppningsvis rösta med M/KD/SD samtidigt som kvarvarande vänsterfallang skulle sätta igång och röra om i vänstersidans getingbo.

Jag menar........dumpa skiten hos Maggan och Fjamåt!
Citera
2022-02-05, 14:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Om man jämför OU med valresultatet så är inte skillnaderna så stora men det är talande att MP, L, C och KD medans SD, S, M och V gått fram. De minsta partierna backar och de stora ökar med undantag för V. De som är otydliga med vilket block de tillhör minskar. Undantag KD som minskar. Så sämst är att vara ett litet parti och otydligt i blocktillhörighet. Jag räknar MP hit för de samarbetar med olika block i olika kommuner och regioner och även på riksnivå har de samarbetat med högern tidigare. Så långsiktigt tror jag MP, L och C ligger sämst till.
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Citera
2022-02-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om man jämför OU med valresultatet så är inte skillnaderna så stora men det är talande att MP, L, C och KD medans SD, S, M och V gått fram. De minsta partierna backar och de stora ökar med undantag för V. De som är otydliga med vilket block de tillhör minskar. Undantag KD som minskar. Så sämst är att vara ett litet parti och otydligt i blocktillhörighet. Jag räknar MP hit för de samarbetar med olika block i olika kommuner och regioner och även på riksnivå har de samarbetat med högern tidigare. Så långsiktigt tror jag MP, L och C ligger sämst till.
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Jag tror också att allt fler börjat genomskåda C, MP och L för vad de är. Den stora massan väljare vill inte ha Woke-trams. Folk är less på kriminalitet, dalt, invandring, höga energipriser och otrygghet. Rationalismen är långsamt på väg tillbaka i politiken och utopismen där man driver politik utifrån förhoppningar istället för verkligheten är på väg ut. Detta straffar partier som driver utopistisk politik utifrån känslor.
Citera
2022-02-05, 16:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Jag tror också att allt fler börjat genomskåda C, MP och L för vad de är. Den stora massan väljare vill inte ha Woke-trams. Folk är less på kriminalitet, dalt, invandring, höga energipriser och otrygghet. Rationalismen är långsamt på väg tillbaka i politiken och utopismen där man driver politik utifrån förhoppningar istället för verkligheten är på väg ut. Detta straffar partier som driver utopistisk politik utifrån känslor.

Jag hoppas att det också beror på att folk inser att det splittrar och gör det svårt att bilda regering med många småpartier, speciellt som just dessa 3 C, MP och L alltid ställer ultimatum och krav istället för att vara konstruktiva och acceptera inflytande i förhållande till sin storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in