2022-02-05, 12:40
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Alltså...låt oss fantisera om att vi sitter i en grotta på en öde ö. En båt förliste och bara två överlevde. Den ena är en vuxen man och den andre är en 12 årig vacker flicka som han inte känt tidigare. Han ser till att hon klarar sig. Hon är rädd och vill sova jämte honom. Dagarna går och de vänjer sig vid varandra. Han håller om henne på kvällarna och det blir varmt under filten. Kuken går upp. Vilken man hade inte fått stånd i denna speciella situation?
Så vi har det alla inom oss !

För att vara någon som säger sig vara emot pedofiler härbärgerar du tämligen avancerade fantasier om minderåriga barn. Man kan få för sig du försöker relativisera pedofili när man läser dina inlägg med hänvisningar till naturen som rättesnöre eller högst osannolika scenario som det ovan?

Citat:
Människor njuter av att hänga ut nån. Men varför egentligen? För att man själv mår dåligt?

Hade de gett pedofiler psykvård så dessa sedan blivit friska så hade ingen stöttat Dumpen.

Det finns inga vårdande metoder som botar pedofiler. Var får du det ifrån?
Citera
2022-02-05, 13:01
Medlem
Citat:
Hur kan de vara överrepresenterade men samtidigt långt ifrån en majoritet????
Om 5% av befolkningen är homosexuella och 10% av alla pedofiler är homosexuella så är homosexuella överrepresenterade men långt ifrån majoritet. (Obs, påhittade siffror)
Citera
2022-02-05, 13:01
Medlem
Citat:
Hur kan de vara överrepresenterade men samtidigt långt ifrån en majoritet????

Det är fullt logiskt. Sätt dig ned och fundera en stund så kan du säkert lista ut svaret på din egen fråga.
Citera
2022-02-05, 13:17
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Dom vågar bara sätta dit ofarliga white trash IQ nollor. Det är väl sånna där rabiata vita vänsterkvinnor som hatar vita män som stöttar verksamheten. Det är inte pedofilin de bryr sig om...de har på dumpen hittat en grej där de kan få lyncha en vit man.

Får de tag på en muslim lägger de ner chatten.

Trams. Anledningen är säkert att många muslimer har så dåliga skriftliga språkkunskaper att de letar offer IRL. En pedofil är lika vidrig oavsett om han är vit svensk man eller annan härkomst.
Citera
2022-02-05, 13:41
Medlem
UT64s avatar
Fascinerande med att en folkkär f.d. idrottsstjärna som Sjöberg kan få så mycket skit på ett forum som Flashback. Han och hans vapendragare borde hyllas i större utsträckning än vad som är fallet. Alldeles för mycket juridiska spetsfundigheter och personangrepp tycker jag.

De gör ett bra jobb och fler och fler har fått upp ögonen för Dumpen, t.ex. Jens Ganman med sitt reportage: https://jensganman.substack.com/p/pa-pedofiljakt-med-dumpense

(Men jag antar att detta redan länkats här)
Citera
2022-02-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hur ser en pedofil ut?
Fan vet jag, men dom som dom hänger ut ser ut som riktigt creepy och störda människor men framförallt ser man att dom blåljuger.
I alla andra uthängningar har dom mycket att gå på både i form av bilder och i text men denna killen vad har han gjort skickat en bild i kalsonger och kan inte hitta något alls att han ville göra något med hennes dotter.
Senast redigerad av offlife 2022-02-05 kl. 13:49.
Citera
2022-02-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfnigger
Nädå det är nog inte bara du. Det var min första känsla med. Men sen kanske man luras av hans snälla personlighet. Han har ju inte riktigt uttryckt vad han vill göra med dottern, men det har han inte gort med mamman heller. Svårt fall detta
Det är svårt fall ja, men denna personen är ändå uthängd nu så hela Sverige ser
Citera
2022-02-05, 14:11
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Människor njuter av att hänga ut nån. Men varför egentligen? För att man själv mår dåligt?

I grund och botten handlar det nog om rädsla. Samhället överlag är rädda för pedofiler och vi vill skydda våra nära och kära från dem. Ser vi en ny uthängning så får vi bekräftelse på våra farhågor. Njutningen i det är själva bekräftelsen. Är det något vi i människosläktet gillar så är det tanken "jag hade minsann rätt! ". Ingen vill ha fel.

Stora hela är det det som är så farligt med påhejade privatpersoner som ska agera rättsväsende. Vi slutar bli skeptiska. Bevisen är det som de privatpersonerna lägger fram och vi följer dem blint för vi kan ju minsann inte ha fel.

Har förtroendet för vårt eget rättsväsende brustit och detta är beviset för det. Kanske.
Citera
2022-02-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
I grund och botten handlar det nog om rädsla. Samhället överlag är rädda för pedofiler och vi vill skydda våra nära och kära från dem. Ser vi en ny uthängning så får vi bekräftelse på våra farhågor. Njutningen i det är själva bekräftelsen. Är det något vi i människosläktet gillar så är det tanken "jag hade minsann rätt! ". Ingen vill ha fel.

Stora hela är det det som är så farligt med påhejade privatpersoner som ska agera rättsväsende. Vi slutar bli skeptiska. Bevisen är det som de privatpersonerna lägger fram och vi följer dem blint för vi kan ju minsann inte ha fel.

Har förtroendet för vårt eget rättsväsende brustit och detta är beviset för det. Kanske.

Japp. Att man har RÄTT är nog väldigt drivande. Man får bevis på att man hade rätt när dumpen krossar en pedofils liv.
Och ja...rättsväsendet har brustit. Man märker att kriminalitet är ointressant för dem . Förutom när staten blir drabbad.
Citera
2022-02-05, 14:39
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Å andra sidan kan man nog anta att han inte kommer konfrontera någon som bara haft tankar som inte övergått i handling.

Nej, de män som Patriks gäddfiske håvar in skulle med största sannolikhet behåll t.ex. våldtäkt mot barn om de väl träffat barnet de stämt träff med.
Citera
2022-02-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Fascinerande med att en folkkär f.d. idrottsstjärna som Sjöberg kan få så mycket skit på ett forum som Flashback. Han och hans vapendragare borde hyllas i större utsträckning än vad som är fallet. Alldeles för mycket juridiska spetsfundigheter och personangrepp tycker jag.

De gör ett bra jobb och fler och fler har fått upp ögonen för Dumpen, t.ex. Jens Ganman med sitt reportage: https://jensganman.substack.com/p/pa-pedofiljakt-med-dumpense

(Men jag antar att detta redan länkats här)
Ja en som våldför sig på en 14 årig flicka är en bra gubbe.+ en tung knarkare ,,Bra förebild.Han gör detta för pengar inget annat.Jag tränade med Patrik i 1.5 år vi åkte hem tillsammans jag såg ingeting från Finnen.
Senast redigerad av skojabara 2022-02-05 kl. 15:00.
Citera
2022-02-05, 15:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
1) Nämn en enda gång han nämner dottern och sex med henne i Dumpens inlägg?

2. Jo, det blir form av en dom då Dumpen hänger ut folk. Finns ju ingen möjlighet och försvara sig som är grunden i ett rättssamhälle.

3) Angående Sara, först Dumpens otur att samtalen råkar bli raderade med Dumpens fiskare. Tom har ju en tjej som är IT-forensiker Emilie Dahlst hon kan väl hjälpa till och återskapa filerna.

Trots att Gällivarebon på vägen hem ringer 2 ggr så sparar Sara inte något av dom, lite märkligt måste jag säga.

1. Var det inte någon i tråden som nyss pekade ut detta? Ett par exempel:

"Jag har dock alltid fantiserat om 'familjelekar' med mor och dotter. [...] Jag är normal [...] förutom att jag då har mina fantasier om detta tabu som jag gärna hade viljat uppleva."

"Blir detta helt nytt för er bägge med kommande fam.lekar som det blir för mig?"

Familjelekar är en förskönande omskrivning. Det handlar inte om Fia med knuff precis.

2. Ja, det är lite Judge Dredd över det hela: Arrestering, rättegång och dom på stående fot. Judge Patrik och Judge Sara!

Någon enstaka av de här männen verkar vara ensamma eller sexuellt frustrerade och skred till handling när det äntligen dök upp något på radarn, medan det i andra fall uppenbart handlar om störda individer eller hur böjelsen nu ska beskrivas. Tycker att arbetet är bra, men frågan är om alla verkligen förtjänar att hängas ut på det här sättet. Det finns en gradskillnad mellan de här herrarna.

Sedan är lynchstämningen bland kommentarerna otäck. Äldre tiders skampåle har återuppstått!
Senast redigerad av Dalulven 2022-02-05 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in