Citat:
Ursprungligen postat av
Kronoro
Härskarteknik?
Varifrån kommer din tolkning, om inte ifrån din fantasi?
Om du då fantasierar om pedofili så fort du får chansen bedömer jag din fantasi som sjuk.
Om du själv tycker pedofiler är vidriga så borde du själv tycka dina fantasier är vidriga.
Det du skriver kommer från din egen sjuka fantasi. Det är ingen härskarteknik att konstatera det.
Du måste själv acceptera att dumpen inte presenterat någon som helst bevis på att mannen vill ha sex med barnet, och att allt detta kommer ifrån dig själv.
Jag ser ett problem i det, men jag ser inte att problemet kommer ifrån mannen.
Förstår du?
Det finns ett problem här - men vad är mannens bidrag till det?
Patrik och Sara säger att han "borde sagt ifrån", men vi hanterar alla andras problem på vårt eget sätt. Är mannen en mästare på att lösa andras problem? Nej inte utifrån det vi vet,
men det gör honom inte till ansvarig för andras problem.
Jag ser att mamman har uppenbara problem, jag har aldrig kommenterat hennes bidrag, men jag ser inte att mannen har något problem utifrån hans bidrag till konversationen.
Läser du vad han skriver utan att själv fylla på med sjuka fantasier kommer du själv se att han skriver som en normal människa skulle kunna göra under vissa omständigheter.
"Tabu" har han själv gett en förklaring till.
Det kanske är ett märkligt ordval, men varför måste tabu innebära pedofili?
Det är din egen sjuka fantasi som drar den slutsatsen.
"7åring" - ja det är barnets ålder, vad har det med pedofili att göra?
Är alla som vill dejta en mamma med en 7-åring pedofil?
"familjelek"
Är alla familjer som leker "familjelekar" pedofiler?
Återigen du som laddar ordet med en laddning som det inte har naturligt.
Är det pedofili att vilja bli som en familj om man dejtar en kvinna som har barn?
"prat om mjuka upp"
Det är mamman som skriver det.
"om dom lekt tidigare"
Han menar kanske om de träffat en annan man tidigare?
Vad han menar med lek vet vi inte, återigen du försöker tolka allt som att det har med barnsex att göra - trots att det inte finns något som tyder på det i texten.
Du läser alltså helt mellan raderna, utan att se själva texten i sig.
Och som jag påpekat flera gånger tidigare - jämför denna mannen med de övriga som "nappade" på mamma med dotter-annonsen. Vi har inte sett annonsen här utan vet bara att mannen vill träffa en kvinna som har en dotter (detta utifrån vad dumpen.se själva säger).
De andra som nappat på barn och dotter har båda skrivit tydligt att de vill ha sex med barnet.
De gör det därför att de har den fantasin.
Mannen skriver INTE om att ha sex med barnet för att han inte har den fantasin.
Vi tar ett annat exempel.
Mamman hade kunnat skriva att "jag sitter och super mig redlös här med min 7-åriga dotter på ett hotellrum". Det är hemskt oansvarigt, men gör det också mannen till alkis om han vill åka och träffa mamman för att han vill ha en relation med henne?
Vill han också åka dit och supa sig redlös så att det blir två redlösa vuxna och ännu jobbigare för barnet? Eller är han naiv och åker dit i hopp om att få till en relation och kanske hjälpa mamman eller ta reda på hur hon är funtad via ett möte innan han dömer henne på förhand?
Att inte döma någon på förhand är faktiskt vad du borde ta lärdom av.
Återigen - i kontexten möte på hotellrum, kalsongbilder, "... jag blir hård nu..." så blir pratet om familjelek, tabu, mor och dotter-lekar osv glasklart vad han menar.
Du/ni som argumenterar emot - testa själv nästa gång ni befinner er i en sexuell kontext med en annan vuxen. Börja prata om dennes barn, att du/ni gillar tabu och familjelek. Kanske lite mor och dotterlek...kasta sen också in att barnet behöver mjukas upp när barnet ska vara med er.
Gör det - berätta sen hur er partner uppfattade det 👍