2022-02-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Så.. det er altså den første hypotesen de trodde på som er den riktige?
Tror nok alt de trodde var feil. De må gå tilbake til åstedet å så spole filmen tilbake til den dagen da RU kom i kontakt med TH og så kjøre filmen veldig sakte fremover og nøye legge merke til alle detaljer for å kunne identifisere gjerningsmannen.
Citera
2022-02-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet fikk avhørt RU før TH fikk anledning til å påvirke RU.

Og politiet kunne sammenholde svarene fra RU mot resultatene av den hemmelige etterforskningen. Når politiet nå kan sjekke RU ut av saken, så er det 100%.

Det finnes ikke lenger noen som helst tvil om at RU er uskyldig etter siktelsene og mistankene mot ham.
Og da står vi igjen med th...
Citera
2022-02-05, 13:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
VG avslører jo egentlig ingenting utover at politiet har vært kreative i etterforskningen. Det skal etter strpl. §216 sendes ut varsel til den som har vært utsatt for KK, romavlytting eller andre tvangsmidler etter gitte tidsfrister. Om RU og advokaten hans nylig har mottatt et slikt varsel har i så fall politiet brudt tidsfristene for opplysningsplikten de har. (med mindre de har en rettslig avgjørelse på at fristene er utsatt). Varselet for KK på RU foretatt i juni/juli 2019 må ha vært kjent tidligere. Når politiet må varsle RU om bruk av tvangsmidler i Bjørvika, så erkjenner de samtidig at han har vært utsatt for en provokasjon. At et operasjon utført i mars 2020 nå blir kjent sier ingen ting om hvor etterforskningen står i dag, eller om RU sin mulige rolle i saken. At han fortsatt er siktet betyr for bare at politiet sitter på langt flere bevis mot RU enn de han er konfrontert med og som er kjent for offentligheten. Det er bare et pluss for etterforskningen at man ikke har varetektsfengselet de mistenkte. På den måten slipper politiet fremlegge (offentliggjøre) dokumenter for Tingretten for å forsvare en videre fengsling.

At RU ikke klarer å koble "Frank" med at han tidligere har vært utsatt for KK og har vært i flere avhør i saken underbygger VGs tidligere "karakterdrap" på RU hvor han fremstilles som en dagdrømmer uten noen som helst gjennomføringsevne i livet. Du har jo tidligere stilt spørsmålstegn rundt folks agenda med å poste teorier og andre her inne, da er det vel naturlig å spørre VG hvorfor de er så opptatt å fremstille RU som en fyr som ikke får til noe som helst i livet? Fra denne kanten stusses det i alle fall på.

Mye ordsalat fra deg. Jeg har ikke bedt deg om noen redegjørelse for paragraf §216. Hvis jeg lurer på noe, så står jo alt dette på lovdata.no
Du er vel ikke den som man først lytter til om hva som er lov og ikke.
Desperado.
Citera
2022-02-05, 13:24
Medlem
Hva med denne Reddit posten som OS viser til?? Er det ikke mulig for verdens beste IT folk å finne ut hvilken IP som skrev denne posten, eller hvilken IP som opprettet eller slettet brukeren? Posten er opprettet siste halvdel av 2017, og jeg anser det som sannsynlig at noen med befatning med saken har skrevet dette Reddit innlegget.
Citera
2022-02-05, 13:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tror nok alt de trodde var feil. De må gå tilbake til åstedet å så spole filmen tilbake til den dagen da RU kom i kontakt med TH og så kjøre filmen veldig sakte fremover og nøye legge merke til alle detaljer for å kunne identifisere gjerningsmannen.

Hva var det som fikk dem til å endre hypotese i begynnelsen da?
Citera
2022-02-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Legg til at TH gikk rett til politiet, en handling som ifølge brevet ville bli AEs endelikt.
Hensikten var å gi politiet skylden for aehs død. Han smilte og hoverte i nrk intervjuet og uttalte at han trodde han hadde et godt forhold til politiet.
Citera
2022-02-05, 13:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det vil ikke jeg si, verken til politiet eller deg.
Jeg har tatt for gitt at politiet har sjekket alle disse forbindelsene selv men ble litt skeptisk når jeg så at TB ikke var sjekket ut, selv om det var langt mer interessante personer der.

En annen ting er beliggenheten på huset og alderen på barna.
De har vokst opp tett på massevis av kriminelle, flere gjengledere i umiddelbar nærhet av de, både i alder og geografi, veldig nær.

Jeg forventer selvsagt ikke at du skal navngi enkeltpersoner.

Jeg noterer meg bare at du og andre i tråden som utrettelig har forsvart TH
samtidig påstår at dere "vet" hvem GM etter sigende er. Fordi de har vokst
opp i eller nær et påstått kriminelt miljø.

Såvidt meg bekjent er det kun yngste datter som har hatt tilknytning til kriminelle.
Tilfeldigvis kjente GM navnet på både henne og hennes mann. Ganske storsinnet av
ham da å legge ut en slik fiks liten "ledetråd". Storsinnet også at han vasket etter
seg, selv om han lot masse avføring ligge igjen på toalettgulvet. Det kunne han spart seg.
Citera
2022-02-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
NRK avslørte at RU lenge før bortføringen av THs kone, kontakte folk rund seg, vedrørende TH som han trodde skulle investere millioner i krypto valuta og derfor kalte ham en Hval. Selvsagt var det på denne måten, motparten fikk høre om TH og la sine egne planer.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Hvor fikk de detaljkunnskap om huset, ferieplaner, jobbvaner, fjerning av stein, bordet tlf skal ligge osv
Citera
2022-02-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor var th så interessert i usporbar monero og kidnapping.

Hadde RU fortalt dette fra starten av, hadde saken blitt en helt annen. Så hvorfor løy han?

Finnes det noen grunn til å stole på at det er sant, når han brukte et og et halvt år på å komme med denne forklaringen?
Citera
2022-02-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hva med denne Reddit posten som OS viser til?? Er det ikke mulig for verdens beste IT folk å finne ut hvilken IP som skrev denne posten, eller hvilken IP som opprettet eller slettet brukeren? Posten er opprettet siste halvdel av 2017, og jeg anser det som sannsynlig at noen med befatning med saken har skrevet dette Reddit innlegget.
Det verste er at han fra DV Trading (som også nevnes i kravbrevet) svarer at han mailer ham.

«Yes, DV Chain is an affiliate of DV Trading, that trades cryptocurrency. We specialize in making markets in monero, both OTC and electronically. I'm emailing you now.»

Så da finnes det også kontakt informasjon hos DV Trading, som ikke er innhentet.
Citera
2022-02-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg forventer selvsagt ikke at du skal navngi enkeltpersoner.

Jeg noterer meg bare at du og andre i tråden som utrettelig har forsvart TH
samtidig påstår at dere "vet" hvem GM etter sigende er. Fordi de har vokst
opp i eller nær et påstått kriminelt miljø.

Såvidt meg bekjent er det kun yngste datter som har hatt tilknytning til kriminelle.
Tilfeldigvis kjente GM navnet på både henne og hennes mann. Ganske storsinnet av
ham da å legge ut en slik fiks liten "ledetråd". Storsinnet også at han vasket etter
seg, selv om han lot masse avføring ligge igjen på toalettgulvet. Det kunne han spart seg.
Jeg vet ikke hvem GM er, absolutt ikke.
Jeg er vel ikke den største forsvareren av TH, mer den som irriterer meg kraftig over dere som ikke greier å se at denne saken kan ha flere mulige løsninger.

TH er Norges mest etterforskete nordmann gjennom tidene, det samme med hans hjem, som også er åsted.
De har ikke funnet noe som helst, ingenting, og nå sier de åpent at de leter etter en kriminell som kan klekke ut og gjennomføre dette kuppet selvstendig.

Mens dere i menigheten finner opp programmerte støvsugere for å få kabalen til å gå opp.
For TH er skyldig! - Trenger ikke bevis for å se det....
Citera
2022-02-05, 13:42
Medlem
Citat:
Hvem andre enn th og ru vet at monero og kidnapping var tema i møte mellom disse. Hvorfor var th så interessert i usporbar monero og kidnapping.

Under-cover-aksjonen satte RU i en posisjon, der RU på positiv måte fikk anledning til å demonstrere og vise sine kunnskaper, og som må antas å gi bredere og mer konkret informasjon om hans kunnskaper og ferdigheter med kryptovaluta, enn hva tradisjonell utspørring i avhør ville ha gitt.

Og som advokaten hans sier, er man uskyldig så er man uskyldig.

Samtidig har politiet fått mer konkret informasjon om temaene RU og TH diskuterte under møtene. Og dermed et grunnlag for å vurdere om flere enn RU må ha bidratt for å lage krypto-rigget.

Citat:
Og da står vi igjen med th...

Ja. Politiet har ikke lagt skjul på at de bygger sak mot TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in