Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Hon överklagade till högsta domstolen, som har gått igenom allt, men de anser inte heller att det finns någonting som gör att hennes fall beviljas prövning.
Högsta Domstolen avslog hennes överklagan, som i stort sett gick ut på att rätten inte lyssnat på Lydias förklaring, samt att de inte tagit hänsyn till hennes funktionsnedsättningar eller hennes nära 3 promille. Försvarspajasen försökte även med "man kan inte se på någon hur de känner inuti" gällande Lydias agerande
Intressant att höra Lydia käfta emot åklagaren i rätten, sluddrande att jag hade panikattack, jag har panikattack just nu, jag har jätte hög puls, jag är såhär när jag har panikattack
Här har vi ett uttalande om en som VAR MED under rättegången. Där försvaret jobbet med att "skylla på" hennes diagnoser och psykiska mående.
När jag tidigare själv fört fram att ska hon ha en chans borde de jobba på detta (fast det skulle de dock gjort från första början isåfall med en helt klart duktigare försvarare)
Hade det funnits åtminstone LITE trovärdighet att det var ett vapen och inte en klocka som lät i ljudfilen hade försvaret OAVSETT värdelöst försvar jobbat 100% med en sån här teori än att "skylla på" diagnoserna.
Sitter fortarande och väntar på - oj oj ni ska få se, ni ska få se i HD (inte ordagrant men ni förstår syftet) och alla ursäkter några skribenter tyckte vi skulle ge till ängeln (som inte alls fick rätt att HD tog upp fallet?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Du bör läsa på hur det har dömts tidigare och vid liknande mål. Det är det som gäller liksom.
Och går man efter det, så har man dömt fel här.
Alla kan göra fel, det är mänskligt liksom.
Lydia är helt rätt dömd, hade det blivit livstid kanske jag hade hållit med dig. Däremot är många av de ANDRA målen helt klart feldömda och de borde med fått straff på 18 år eller t.om livstid!
Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Du är långt ifrån den enda som har lämnar uppgifter som kan backas upp. Jag har blivit påhoppad från första dagen jag kom in här, trots att jag besvarat era frågor, trots att jag har besvarat frågor där svaren endast finns om man känner och har träffat Emil. Och det är betydligt mer än vad du har gjort.
Jag kommer att fortsätta här på detta forumet också, de finns många här som söker svar.
Men det är ju färdigt för dig och några till, så varför fortsätter ni gå in här då?
Här var det ju iofs inte dina "sanningar" i denna tråd de ville ha svar på utan VAD MER TROR DU MAN KAN GÖRA NÄR HD INTE TAR UPP FALLET?
sen att sitta här och gnabbas vad som är rätt/fel är en helt annan sak som absolut inte kommer ge Lydia ett kortare straff.
Citat:
Ursprungligen postat av
trombocyt
Tappade totalt intresset för tråden för ett tag sedan men tyckte det var intressant med ljudfilen som laddades upp på Youtube.
Personen som laddade upp den är en 50-årig gubbe från Helsingborg? L:s Flying Monkey?
Och hur svårt är det att läsa domslutet? Där står väldigt tydligt vad de har tagit i beaktande och hur de har resonerat kring domslutet. De förklarar också utförligt hur lagen fungerar och hur den har tolkats i olika sammanhang.
Om alla läste den skulle vi förhoppningsvis slippa de mest korkade antagandena och insinuationerna men jag hyser inga stora förhoppningar…
hahaha för mina tankar till "var helt säker att tjejkaraktären i dataspelet verkligen är en tjej även i RL innan du friar" ;p )