2022-02-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men nu får väl du ta och ge dig.
Du hackar och försöker mästra andra skribenter för att inte kunna läsa eller förstå.
Det är förklarat på ett barns nivå, ändå förstår du inte varför Lida dömts till 18 års fängelse

Jag förstår mycket väl vad det är frågan om, och tror inte sista ordet är sagt, för återigen...om man jämför med liknande mål, då är det dömt för hårt.
2022-02-04, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag förstår mycket väl vad det är frågan om, och tror inte sista ordet är sagt, för återigen...om man jämför med liknande mål, då är det dömt för hårt.
Nu är detta Sverige och svenska lagar.
Det sista ordet är sagt, tack och lov slipper anhöriga vänta på ytterligare en rättegång.
Högsta Domstolen har gått igenom allt och finner ingenting som tyder på att Lydia på något sätt skulle få ett mildare straff.
Hur länge tänker du fortsätta vanära Emils minne?
Vid vilken instans tror du att Lydia kan få ett mildare straff?
Dina påståenden har visats sig vara illaluktande fisar som skingras ganska snabbt. Fortsätter du flatulera riskerar du att skita ner dig fullständigt.
Men men, skit ska skit ha och Lydia är där hon ska vara, så kan samhället vara en tryggare plats för befolkningen, iallafall i några år.
2022-02-04, 23:11
Medlem
Citat:
Nu är detta Sverige och svenska lagar.
Det sista ordet är sagt, tack och lov slipper anhöriga vänta på ytterligare en rättegång.
Högsta Domstolen har gått igenom allt och finner ingenting som tyder på att Lydia på något sätt skulle få ett mildare straff.
Hur länge tänker du fortsätta vanära Emils minne?
Vid vilken instans tror du att Lydia kan få ett mildare straff?
Dina påståenden har visats sig vara illaluktande fisar som skingras ganska snabbt. Fortsätter du flatulera riskerar du att skita ner dig fullständigt.
Men men, skit ska skit ha och Lydia är där hon ska vara, så kan samhället vara en tryggare plats för befolkningen, iallafall i några år.

Och varför i hela fridens namn skulle det inte handla om svenska lagar och Sverige? Jag har varje fall hela tiden pratat om Sverige och svenska lagar. Men du kanske har pratat om något helt annat?
Prata nu inte om dina påstående, för dom osar och det ordentligt kan man ju lugnt säga.
Klart att Lydia sitter där hon ska, ingen vad jag vet har ifråga satt det heller. Men jag tror ändå inte det är färdigt för det.
2022-02-04, 23:33
Avslutad
Citat:
Och varför i hela fridens namn skulle det inte handla om svenska lagar och Sverige? Jag har varje fall hela tiden pratat om Sverige och svenska lagar. Men du kanske har pratat om något helt annat?
Prata nu inte om dina påstående, för dom osar och det ordentligt kan man ju lugnt säga.
Klart att Lydia sitter där hon ska, ingen vad jag vet har ifråga satt det heller. Men jag tror ändå inte det är färdigt för det.
Vad är det för hemlig instans som ska sänka hennes straff då, menar du?
Är det en guldbiljett till Willy Wonkas chokladfabrik? En frisedel i flingpaketet?
Du som är så berest och utbildad, jag har nog mött min överman, vad är nästa steg? Jag vill veta, för jag har inte hört om någonting annat nämligen
2022-02-05, 00:34
Medlem
Citat:
Vad är det för hemlig instans som ska sänka hennes straff då, menar du?
Är det en guldbiljett till Willy Wonkas chokladfabrik? En frisedel i flingpaketet?
Du som är så berest och utbildad, jag har nog mött min överman, vad är nästa steg? Jag vill veta, för jag har inte hört om någonting annat nämligen

Ja eftersom du själv hela tiden tycker att du är sååå klok m.m så tycker jag att det är hög tid för dig att ta reda på det själv.
Jag tänker inte avslöja mina tankar för dig inte.
2022-02-05, 01:41
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Du bör läsa på hur det har dömts tidigare och vid liknande mål. Det är det som gäller liksom.
Och går man efter det, så har man dömt fel här.
Alla kan göra fel, det är mänskligt liksom.

ja alla kan göra fel , helt enig med dej där, och straffet ska vara i proportion till handligen, det vet väl du
som enligt egen utsago tjänstgjort i försvarsmakten, du vet orsak, verkan, handling, verkan,,,,fast å andra sidan, kanske du har nån HÖGRE utbildning som innefattar lag och rätt för dumskallar och andra icke tillräknerliga personer
2022-02-05, 05:40
Avslutad
Citat:
Vart kan Lydia vända sig nu, då Högsta Domstolen inte beviljat prövningstillstånd?
Skriv vilken instans som finns, jag känner inte till någonting annat i Sverige.

Du ifrågasätter domen, eller domarna om och om igen och hävdar att Lydia dömts alldeles för hårt.
Därför frågar jag dig vad som är fel?
2022-02-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Igen, vad menar du med detta..?
Är en rätt allvarlig grej att skriva ut.
Du menar alltså att du är medveten om att någon ska ta henne av daga när hon väl kommer ut?
Har du pratat med polisen om detta?

Varför skulle jag prata med Polisen om det?

Vi är många som kommer korka upp champagnen den dagen hon inte andas längre.
2022-02-05, 09:32
Avslutad
Citat:
Ja eftersom du själv hela tiden tycker att du är sååå klok m.m så tycker jag att det är hög tid för dig att ta reda på det själv.
Jag tänker inte avslöja mina tankar för dig inte.
Avslöja dina tankar?
Jag undrar vad som ska rädda Lydia? Du vill påskina att du vet, dela med dig av din visdom...
Jag har inte påstått att jag är klok, jag har delat med mig av händelser som kan styrkas upp, men har blivit kallad lögnare, att jag trollar, snackar skit osv. Är det för att sanningen gör ont, som du och dina gelikar går till attack?

"Det andra forumet" kan inte ni fortsätta era meningslösa konspirationsteorier där, istället för att spamma tråden med lögner hot och mumbojumbo?
2022-02-05, 10:57
Medlem
Citat:
Avslöja dina tankar?
Jag undrar vad som ska rädda Lydia? Du vill påskina att du vet, dela med dig av din visdom...
Jag har inte påstått att jag är klok, jag har delat med mig av händelser som kan styrkas upp, men har blivit kallad lögnare, att jag trollar, snackar skit osv. Är det för att sanningen gör ont, som du och dina gelikar går till attack?

"Det andra forumet" kan inte ni fortsätta era meningslösa konspirationsteorier där, istället för att spamma tråden med lögner hot och mumbojumbo?

Du är långt ifrån den enda som har lämnar uppgifter som kan backas upp. Jag har blivit påhoppad från första dagen jag kom in här, trots att jag besvarat era frågor, trots att jag har besvarat frågor där svaren endast finns om man känner och har träffat Emil. Och det är betydligt mer än vad du har gjort.
Jag kommer att fortsätta här på detta forumet också, de finns många här som söker svar.
Men det är ju färdigt för dig och några till, så varför fortsätter ni gå in här då?
2022-02-05, 12:47
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Hon överklagade till högsta domstolen, som har gått igenom allt, men de anser inte heller att det finns någonting som gör att hennes fall beviljas prövning.
Högsta Domstolen avslog hennes överklagan, som i stort sett gick ut på att rätten inte lyssnat på Lydias förklaring, samt att de inte tagit hänsyn till hennes funktionsnedsättningar eller hennes nära 3 promille. Försvarspajasen försökte även med "man kan inte se på någon hur de känner inuti" gällande Lydias agerande
Intressant att höra Lydia käfta emot åklagaren i rätten, sluddrande att jag hade panikattack, jag har panikattack just nu, jag har jätte hög puls, jag är såhär när jag har panikattack

Här har vi ett uttalande om en som VAR MED under rättegången. Där försvaret jobbet med att "skylla på" hennes diagnoser och psykiska mående.
När jag tidigare själv fört fram att ska hon ha en chans borde de jobba på detta (fast det skulle de dock gjort från första början isåfall med en helt klart duktigare försvarare)
Hade det funnits åtminstone LITE trovärdighet att det var ett vapen och inte en klocka som lät i ljudfilen hade försvaret OAVSETT värdelöst försvar jobbat 100% med en sån här teori än att "skylla på" diagnoserna.
Sitter fortarande och väntar på - oj oj ni ska få se, ni ska få se i HD (inte ordagrant men ni förstår syftet) och alla ursäkter några skribenter tyckte vi skulle ge till ängeln (som inte alls fick rätt att HD tog upp fallet?)

Citat:
Du bör läsa på hur det har dömts tidigare och vid liknande mål. Det är det som gäller liksom.
Och går man efter det, så har man dömt fel här.

Alla kan göra fel, det är mänskligt liksom.
Lydia är helt rätt dömd, hade det blivit livstid kanske jag hade hållit med dig. Däremot är många av de ANDRA målen helt klart feldömda och de borde med fått straff på 18 år eller t.om livstid!

Citat:
Du är långt ifrån den enda som har lämnar uppgifter som kan backas upp. Jag har blivit påhoppad från första dagen jag kom in här, trots att jag besvarat era frågor, trots att jag har besvarat frågor där svaren endast finns om man känner och har träffat Emil. Och det är betydligt mer än vad du har gjort.
Jag kommer att fortsätta här på detta forumet också, de finns många här som söker svar.
Men det är ju färdigt för dig och några till, så varför fortsätter ni gå in här då?

Här var det ju iofs inte dina "sanningar" i denna tråd de ville ha svar på utan VAD MER TROR DU MAN KAN GÖRA NÄR HD INTE TAR UPP FALLET?
sen att sitta här och gnabbas vad som är rätt/fel är en helt annan sak som absolut inte kommer ge Lydia ett kortare straff.

Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Tappade totalt intresset för tråden för ett tag sedan men tyckte det var intressant med ljudfilen som laddades upp på Youtube.
Personen som laddade upp den är en 50-årig gubbe från Helsingborg? L:s Flying Monkey?

Och hur svårt är det att läsa domslutet? Där står väldigt tydligt vad de har tagit i beaktande och hur de har resonerat kring domslutet. De förklarar också utförligt hur lagen fungerar och hur den har tolkats i olika sammanhang.
Om alla läste den skulle vi förhoppningsvis slippa de mest korkade antagandena och insinuationerna men jag hyser inga stora förhoppningar…

hahaha för mina tankar till "var helt säker att tjejkaraktären i dataspelet verkligen är en tjej även i RL innan du friar" ;p )
2022-02-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Här har vi ett uttalande om en som VAR MED under rättegången. Där försvaret jobbet med att "skylla på" hennes diagnoser och psykiska mående.
När jag tidigare själv fört fram att ska hon ha en chans borde de jobba på detta (fast det skulle de dock gjort från första början isåfall med en helt klart duktigare försvarare)
Hade det funnits åtminstone LITE trovärdighet att det var ett vapen och inte en klocka som lät i ljudfilen hade försvaret OAVSETT värdelöst försvar jobbat 100% med en sån här teori än att "skylla på" diagnoserna.
Sitter fortarande och väntar på - oj oj ni ska få se, ni ska få se i HD (inte ordagrant men ni förstår syftet) och alla ursäkter några skribenter tyckte vi skulle ge till ängeln (som inte alls fick rätt att HD tog upp fallet?)

Lydia är helt rätt dömd, hade det blivit livstid kanske jag hade hållit med dig. Däremot är många av de ANDRA målen helt klart feldömda och de borde med fått straff på 18 år eller t.om livstid!

Här var det ju iofs inte dina "sanningar" i denna tråd de ville ha svar på utan VAD MER TROR DU MAN KAN GÖRA NÄR HD INTE TAR UPP FALLET?
sen att sitta här och gnabbas vad som är rätt/fel är en helt annan sak som absolut inte kommer ge Lydia ett kortare straff.

hahaha för mina tankar till "var helt säker att tjejkaraktären i dataspelet verkligen är en tjej även i RL innan du friar" ;p )

Nu syftade jag på att jag har svarat på alla frågor om hur jag kände Emil, om jag kunde bevisa att jag kände Emil m.m.
Sen när man ställde en motfråga, fick man inget svar. Så då får man ju anta att personerna inte ens kände Emil.
Ja det finns fler saker man kan göra efter ett domslut, även efter högsta domstolen, men det är absolut inget jag tänker avslöja här för er. Om ni hade kunnat uppföra er normalt, hade jag troligtvis skrivit ner det, men nu.....nej, inte en chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in