2022-02-05, 10:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Var du på plats och hörde att Ebba inte tjatade?
Sanningen är väl att ingen här i tråden vet vad som skedde, allt är endast andrahandsinformation.
Helt sant, vad vi har är Esbjörns ord i polisförhöret om trädfällningen, samt i intervjuer, vi har Johann som säger att Esbjörn var ledsen och grät och vi har Majkgårds vittnesmål ( skulle vittna) om att Ebba med bihang var uppe på kursgården och tjatade flera gånger på Esbjörn. Esbjörn har sagt ungefär samma sak i tidningar och i polisförhör. Vilket tyder på att det är sant.

Vad vi inte har är något som stödjer Ebbotarnas teorier. Och inte vill de ge några konkreta punkter för det heller. Utan går som vanligt till personangrepp och använder härskartekniker. Och så kallar dom oss för troll, det är skrattretande.
2022-02-05, 10:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Ta mig tusan. Det var nog det finaste du skrivit.
Tack!!!!!
Skönt att du tycker det. Kan du tänka dig att presentera några av dessa för mig?
2022-02-05, 10:21
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Var du på plats och hörde att Ebba inte tjatade?
Sanningen är väl att ingen här i tråden vet vad som skedde, allt är endast andrahandsinformation.

Nej jag var inte på plats. Men det gör ju att jag måste förlita mig på andrahandsinformation och värdera den. Om Esbjörn hade haft en enda berättelse, en konsekvent berättelse, hade min tolkning varit annorlunda. Men hans påståenden spretar och talar emot varandra.

Men utifrån det som framkommit, så talar Esbjörn emot sig själv, så vad kan jag lita på som kommer från honom? En som blir tvingad att skriva på, tjatad på i två månader, ångrar sig inte pga en slyröjning.

När utomstående vittnar om att Esbjörn inte verkade ångra sig, talar det inte heller för Esbjörns version. Det påstås att det finns vittnen till påverkansröjningen på kontraktsdagen, men varför plockas dessa inte fram? Vore perfekt argument för att visa på både Ebbas stress, men också otillbörluga kontraktspåverkan.

Esbjörn påstår också att han skrev på frivilligt, utan tvång.

Lägger man till hur Esbjörn faktiskt beter sig bedrägligt före och efter kontraktsskrivningen, blir det ännu svårare att tro på tjatbiten. Väldigt mycket som kommer från honom kan helt enkelt inte vara sant. Han är opålitlig hela han.

Så varför väljer du att tro på tjatbiten? Hur förklarar du allt som talar emot det?
2022-02-05, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Helt sant, vad vi har är Esbjörns ord i polisförhöret om trädfällningen, samt i intervjuer, vi har Johann som säger att Esbjörn var ledsen och grät och vi har Majkgårds vittnesmål ( skulle vittna) om att Ebba med bihang var uppe på kursgården och tjatade flera gånger på Esbjörn. Esbjörn har sagt ungefär samma sak i tidningar och i polisförhör. Vilket tyder på att det är sant.

Vad vi inte har är något som stödjer Ebbotarnas teorier. Och inte vill de ge några konkreta punkter för det heller. Utan går som vanligt till personangrepp och använder härskartekniker. Och så kallar dom oss för troll, det är skrattretande.

Ebba har ju själv sagt det och hon ljuger ju inte… eller hur var det nu…
2022-02-05, 10:26
Medlem
Citat:

Du ser fortfarande inte problemt...?
Väldigit lite av dett har Esbjörn själv sagt eller bekräftat.
Nästan allt är personer runt honom som "berättat"... Eller snarare "planterat".
Man kan väls lugnt hävda att trovärdigheten rörande Esbjörns vittne är i princip noll så länge inte Esbjörn själv bekräftar det. Lika problematiskt är de handlingar som påstår komma från Esbjörn (ångerbrevet), men i själv verkat är skrivna av andra och sedan har man fått dit Esbjörns signatur. Han kan ju mycket väl skrivit på in banco och sedan har någon skrivit brevet i efterhand. Inte heller här har Esbjörn givit klarhet i hur det gått till och därför får man anta att det rör sig om manipulation.
Senast redigerad av martinator 2022-02-05 kl. 10:28.
2022-02-05, 10:29
Medlem
Xius avatar
Citat:
Tack!!!!!
Skönt att du tycker det. Kan du tänka dig att presentera några av dessa för mig?

Du kanske ska läsa vad du skriver några gånger till.
2022-02-05, 10:30
Medlem
Citat:
Som sagt, jag kan argumenterar för något när di har argumenterar för vad som tyder på att Majkgård och co har en hemlig agenda.
Ja du MartinaTor som gubben ur lådan dyker du upp och kastar förolämpningar kring dig.
Men nu var det inte jag som skrev "...nästan allt är sant"
Vilket betyder att du redan när du skrev inlägget visste att det fanns osanningar. Vilket när man medvetet för fram är det samma som lögner.
Svenskan är inte jättesvår här. Medvetet fara med osanningar = lögn = att ljuga.
Men du menar att det var en freudiansk felskrivning?
2022-02-05, 10:56
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
varför i herrans namn skulle du kunna be mig argumentera om något. Jag vad om punkter som talar för att team Esbjörn inte stod på hans sida. Så hosta upp några bevis för det.

Att team Esbjörn inte stod på hans sida är ju något som Esbjörn och Sture påstår och är anledningen till att han har lämnat in sin överklagan.

Lullmaa körde iväg med Esbjörn mot hans vilja och tvingades av sina ombud att underteckna förlikningen. Det är väl en stark punkt även om Sture inte har gjort någon ansats att bevisa det.

Host, host 🤧

Berätta nu vilken som var din starkaste länk .
2022-02-05, 11:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
En dagisunge vet att om man vill lösa ett bråk, så pratar man med varandra. Hade Esbjörn och hans anhang faktiskt velat lösa dilemmat med att Esbjörn sålt något han ville ha tillbaka, så hade de börjat med att prata med Ebba. Att göra som de gjort, är inte i Esbjörns intresse alls. Har kostat Esbjörn anseende, stora pengar och inte har han fått något för det.

Ebbas värderingar. Ett sms är skriftligt, eller hur? Att hon inte gett oss den andra värderingen, gör det hennes uttalande till en lögn?

Ebba har inte hävdat att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader. Otydligt skrivet, men läs uttalandet noggrant så ser du.

I kontraktet står det att Esbjörn kan, mot normalt förfarande, lämna kvar det lösöre han inte vill ha.

Esbjörn är egen. Det är ingen förolämpning. Han har sina ideer om hur han vill vara bara. Gubben är inte ointelligent någonstans.

Så Ebba gör fel för hon har med sig eget folk som vittnen? Varför har Esbjörn varit ensam? Är det för att han valt det själv, eller för att Ebba har tvingat honom? Har han valt det själv, är det totalt orelaterat till Ebba och håller inte som argument.

Vad har förtalsgrejen att göra med själva köpet?

Polisanmälan var ju en okynnesanmälan. Om jag okynnesanmäler dig för något, är det inte samma sak som att du inte har rent mjöl i din påse, eller hur?

Löftet ja. Återigen det var ett löfte med vissa rekvisit, eller hur? Uppfyllde Esbjörn dessa genom att göra sig okontaktbar? Nej är mitt svar. Så hur är det något som Ebba ska lastas för?

Varför känner sig Esbjörn sviken och lurad? Är det för att Ebba har svikit honom ocheller lurat honom? Eller är det för att folk runt honom far med osanning, som att fastigheten är värd flera miljoner till? Han är definitivt delskyldig till att Ebba håller distans till honom, då han inte är pålitlig.

Att vilja ha det någon annan äger, vem har inte känt så? I princip varenda husaffär innehåller en sån individ. Om det inte vore så, så skulle det aldrig finnas några köpare.

Vad gäller Truls, så måste man börja i rätt ände. Visa på vad han varit inblandad i, så kan man utreda honom som person sedan. Ungefär så alla andra personer har processats här. Hittills har han väl bara hållit i en röjsåg? Det ger inte mycket till indicier till att han styrt Ebba genom affären, eller hur?
Men det här måste man ju premiera.

Självklart har du rätt i att Esbjörn kanske skulle gått med på ett möte med Ebba efter han skickat sitt brev. Men han verkar faktiskt livrädd när han säger att han inte tänker gå med på ett möte. Jag tror han inte trodde sig klara att stå fast vid sin vilja när Ebba börja argumentera för sin sak. Hon ger sig aldrig säger han ju exempelvis.

Vet du om man säger jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren fått ta del av, och hänvisar till ett sms skarvar man en del på sanningen om du frågar mig. Observera att det enbart talats om sms här, ingen annanstans.

Ebba skrev som motivering till det låga priset;

Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten. Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning.

Hur menar du att hon inte skriver att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader?

Vidare står det i kontraktet att Esbjörn inte kräver någon ersättning för det lösöre han lämnar.

Det är i sig inte fult av Ebba att ha eget folk med sig, det är fula är att i efterhand påstå sig ha sett till att affären gick korrekt till och att hon påstår sig även sett till Esbjörns bästa.

Det anmärkningsvärda är inte att Esbjörn är lite egen, med att Ebba känner behov av att beskriva honom så. Som en försäkran om att hon oxå sett att Esbjörn inte är riktigt riktig. Men att hon enbart tolkar det som lite egen.

Att bli polisanmäld två gånger i samband med en fastighets affär är i min värld väldigt anmärkningsvärt och har aldrig hänt någon jag känner. Att Ebba dessutom väljer att förtala motpartens ombud i en pågående juridisk konflikt tyder enligt mig på att hon inte tror sig vinna denna tvist på bevis. Utan ser sig nödgad att använda fula knep.

Ja du det är bara att konstatera att vi tänker olika om löften, jag tänker att när någon säger;

Jag kommer inte att genomföra affären om Esbjörn inte vill

Så betyder det just det. Men det kanske kan tolkas som att det betyder något annat.

Esbjörn säger att han känner sig lurad av Ebba. Då tänker jag att det är så. Hade han känt sig lurad av Majkgård hade han väl sagt det.
2022-02-05, 11:06
Medlem
Citat:

Dina vittnen är alltså den tidigare dömda vålds- och sexualbrottslingen Binninge som du så familjärt kallar för Johann och Majkgård som tidigare tjatat till sig två fastigheter från en döende man?

Det är en grym uppsättning av vittnen du har fått ihop!
2022-02-05, 11:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ebba har ju själv sagt det och hon ljuger ju inte… eller hur var det nu…
Ja precis. Det var tycker Ebbotarna räcker gott och väl. För Ebba är ju kompis med Gud och därav är hennes ord heliga. Att ifrågasätta Ebba vore att ifrågasätta Gud.

Det roliga är att Ebbotarna måste vara uppkopplade mot Ebba på något sätt. Och höra en massa saker Ebba säger som inte vi hör. För de kan sällan hänvisa till var Ebba säger det.
2022-02-05, 11:14
Medlem
Citat:
Men det här måste man ju premiera.

Självklart har du rätt i att Esbjörn kanske skulle gått med på ett möte med Ebba efter han skickat sitt brev. Men han verkar faktiskt livrädd när han säger att han inte tänker gå med på ett möte. Jag tror han inte trodde sig klara att stå fast vid sin vilja när Ebba börja argumentera för sin sak. Hon ger sig aldrig säger han ju exempelvis.

Vet du om man säger jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren fått ta del av, och hänvisar till ett sms skarvar man en del på sanningen om du frågar mig. Observera att det enbart talats om sms här, ingen annanstans.

Ebba skrev som motivering till det låga priset;

Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten. Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning.

Hur menar du att hon inte skriver att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader?

Vidare står det i kontraktet att Esbjörn inte kräver någon ersättning för det lösöre han lämnar.

Det är i sig inte fult av Ebba att ha eget folk med sig, det är fula är att i efterhand påstå sig ha sett till att affären gick korrekt till och att hon påstår sig även sett till Esbjörns bästa.

Det anmärkningsvärda är inte att Esbjörn är lite egen, med att Ebba känner behov av att beskriva honom så. Som en försäkran om att hon oxå sett att Esbjörn inte är riktigt riktig. Men att hon enbart tolkar det som lite egen.

Att bli polisanmäld två gånger i samband med en fastighets affär är i min värld väldigt anmärkningsvärt och har aldrig hänt någon jag känner. Att Ebba dessutom väljer att förtala motpartens ombud i en pågående juridisk konflikt tyder enligt mig på att hon inte tror sig vinna denna tvist på bevis. Utan ser sig nödgad att använda fula knep.

Ja du det är bara att konstatera att vi tänker olika om löften, jag tänker att när någon säger;

Jag kommer inte att genomföra affären om Esbjörn inte vill

Så betyder det just det. Men det kanske kan tolkas som att det betyder något annat.

Esbjörn säger att han känner sig lurad av Ebba. Då tänker jag att det är så. Hade han känt sig lurad av Majkgård hade han väl sagt det.

Esb valde själv inte förhandla med Busch

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in