2022-02-05, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag kan tänka mig det i stora drag gick till så här strax före undertecknandet av kontraktet:

Så jo, det ÄR vad som hände före namnunderteckningen som är det ohederliga i denna "fastighetsaffär". Det som sker efter kontraktsundertecknandet är enbart konsekvensen av Ebbas duperande manipulation av den svage stackars åldringen.
Till skillnad mot dig så behöver jag inte fantisera ihop en historia om vad som hände före kontraktsskrivningen. Sanningen som vi alla känner till om vad som hände två veckor efter är tillräckligt fantastisk och avslöjande.
2022-02-05, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ebbas vänner i tråden kan inte skriva 13 punkter pga att det inte finns några punkter alls.
Däremot är alla 13 punkter du tog upp enbart sanning, ett nyanserat inlägg av dej.

Även skrev esb på förlikningen helt frivilligt.
Sen blev han girig och ville ha mer pengar. Bryter väl mot budorden och dödssynderna.
Esb lovade dyka upp på tillträdesdagen
Esb sa han skulle inte förhandla som ledde till Busch var tvungen att fortsätta med affären.
Esb ombud hävdar esb är dement och var det när han skrev på kontraktet. Det betyder esb första ombud tvinga ut en dement person prata med media och allt esb har sagt är värdelöst.
Esb gjorde sig okontaktbar efter tillträdesdagen.
2022-02-05, 07:07
Medlem
Citat:
Det är ju inte påföljderna som är det väsentliga. De kunde få vara precis vilka som helst. Det hon hotar med är ju en stämning om inte Esbjörn fortsatt låter sig duperas till att ge ifrån sig sin fastighet till henne. Ja genom ett köp då, så det inte kommer nån barnslig invändning om att hon inte kräver å få det utan betalar för det.

Jag kan tänka mig det i stora drag gick till så här strax före undertecknandet av kontraktet:

Ebba hade väl lyckats få Esbjörn till å säga som en fundering efter allt tjat: "Ja kanske det vore bäst å sälja huset", efter att Ebba pekat på alla brister och allt besvär Esbjörn skulle få och kostnader om han skulle ge sig på å försöka få ordning på huset - å huset behövde ju tas om hand, så det skulle bli som det en gång varit i dess glans dagar. Det stod ju helt klart även för Esbjörn. Detta garanterade Ebba honom hon skulle se till, å så skulle Esbjörn få uppleva den glädjen å se sitt kära hus skina igen och till på köpet få betalt för det.

Ebba passar naturligtvis på å håller med Esbjörn att han tänker rätt där och tillägger att ja då återstår bara att vi kommer överens om priset. Ebba talar om och visar papper på vad huset är taxerat till och visar hur gentilt generös hon är som lägger på några hundra tusen som "ren vinst" till Esbjörn. Esbjörn vet varken ut eller in och vill inte visa sig vara otacksam mot Ebba och besvara hennes "vänlighet" med ett i hans ögon bryskt nej tack och tar till det han tror sig räcka - med att vara omöjlig å kräva ett belopp han tror Ebba skall backa inför. Ja och hans NEJ har ju inte visat sig fungera innan så....

När Ebba då kvickt säger okey jag accepterar ditt bud och trycker Esbjörns hand som han vet betyder en överenskommelse så är det över. Esbjörn vet att ett handslag är ett handslag och kan inte värja sig när Ebbas Theo plitat dit köpesumman och kvickt börjar läsa upp kontraktstexten (för där gäller det å hänga med å inte missa något - det förstår Esbjörn) och när väl Theo är klar så tar Ebba fram sin penna och ger den uppfordrande till Esbjörn och säger: "Skriv där", som en enkel formsak. För "affären" var ju redan klar och avslutad.
Så jo, det ÄR vad som hände före namnunderteckningen som är det ohederliga i denna "fastighetsaffär". Det som sker efter kontraktsundertecknandet är enbart konsekvensen av Ebbas duperande manipulation av den svage stackars åldringen.

Så enligt dig bestämdes priset på kontraktsdagen?
Och Theo prata med Esb för första gången?

Om de är nu så smarta och hemska som du hävdar, varför ha tid mellan kontraktskrivningen och tillträdesdagen? Varför inte se till esb var på tillträdesdagen och skrev på det sista?
2022-02-05, 07:51
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så intressant att min indiciekedja anses som så svag. Trotts att nästan allt som stod var sant.

Ingen kedja är starkare än dess svagare länk och här har du med ett par länkar som inte ens är sanna.

In dubio pro reo fungerar inte då det gäller ett avtalsbrott, det fungerar inte att komma med en svag indiciekedja. Man vinner inget mål genom sprida tvivel utan genom att vara övertygande, mer övertygande än vad motparten är.

Om man redan vid inlämningen av bevis lämnar in sådant som man medger är rena falsarier eller som i Stures fall lämnar in rena förfalskningar som tredje part får avfärda som falsarier så är man en förlorare då även de starkaste länkarna är kontaminerade.

Så min fråga till dig är om du får välja ut en länk, den länk som du anser vara starkas, vilken skulle det vara?

Du får gärna argumentera för varför den är så stark.
2022-02-05, 07:55
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ebbas vänner i tråden kan inte skriva 13 punkter pga att det inte finns några punkter alls.
Däremot är alla 13 punkter du tog upp enbart sanning, ett nyanserat inlägg av dej.

Måste kännas skönt för M att du titt som tätt ställer upp och håller henne i handen. Du har inga egna åsikter
?
2022-02-05, 07:56
Medlem
Citat:
Så intressant att min indiciekedja anses som så svag. Trotts att nästan allt som stod var sant.
Så du erkänner att du medvetet ljuger en hel del i dina inlägg alltså...
Du - det har vi vetat hela tiden - men tack för att du berättade det.

Citat:
Vad är det för 13 punkter du vill att vi ska ställa upp?
Tolvstegsprogrammet plus ett extranummer - duger det? Önskas jonglör eller lindansare?
Det finns öve 1000 sidor dokumentation inlämnat till tinget - är det inte bättre att dra slutsatser utifrån dem istället för att hitta på en massa fåniga punkter och gissa ifrån dessa?
Senast redigerad av martinator 2022-02-05 kl. 08:00.
2022-02-05, 08:09
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja antagligen så - har någon visat intresse så har de säkert blivit tipsade om att ta en titt i denna tråd, å så vill man inte ens åka på en visning

Vem är det som har tipsat om tråden !

Tror du att det är Tiit Lüllmaa som tipsar om att säljaren är Majkgård som brukar ärva hus i samhället av gamla gubbar och att det är lite osäkert hur hon har kommit över fastigheten som hon säljer?
2022-02-05, 08:21
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Så intressant att min indiciekedja anses som så svag. Trotts att nästan allt som stod var sant. Det är oxå intressant att det ägnats minst 30 inlägg åt att kritisera min.

Men inte ett enda till att lägga fram vilka indicier som skulle tyda på att någon från Esbjörns sida var inblandad i detta med något annat än goda avsikter för Esbjörn.

Så mycket för att relflekters kring ord förstoppat skulle jag vilja påstå.

Helvete vad ni varit på notknapparen i dag. Med petitesser som vanligt och ofta med fakta ni redan sitter på. Larvigt och lågt om ni frågar mig.

Det är intressant att när jag hävdar att något tagits upp i tråden så hånskrattas det och påstås att tråden är då en jävla källa.

Men ni hänvisar hela tiden påståenden som inte har någon fakta grund till att det tagits upp i tråden tidigare. Samt att hen borde läsa bakåt i tåden för att skaffa sig kunskap.

Är ni så vana att inte bli ifrågasatta så ni inte ser er egen dubbelmoral? Varenda läsare torde se den, jag lovar.

Indicier som tyder på att Ebba inte har rent mjöl i sin påse
• Ljög och påstod sig ha två skriftliga värderingar.
• Hävdade att Esbjörn skulle stå för hantverkskostnader.
• Inget nämnt om städavdraget i kontakter.
• Har omgivet sig med vänner och egna vittnen genom denna affär med Esbjörn varit ensam.
• Att hon benämner Esbjörn som lite egen.
• Vittnen som säger att hon var uppe flera gånger hos Esbjörn och tjatade.
• Att hon säger sig ha handlat i god tro.
• Faktumet att hon blir dömd för grovt förtal.
• Att hon blir polisanmäld för trädfällning i samband med denna affär.
• Att hon offentligt lovat att inte genomföra affären.
• Att hon ser till att skapa en otrygg miljö kring kontrakskrivningen.
• Faktumet att Esbjörn känner sig sviken, att han utrycker att hon tjatade och tjatade, att han utrycker att han känner sig lurad och att han säger, ja något måste ju slagit slint i skallen på mig.
• Att Ebba kände lust till sin nästas hus.

13 punkter blev det, alla helt sanna. Nu skulle jag gärna vilja att någon kunde komma upp med en liknade lista på fakta som tyder på att Esbjörn är påverkad av sin omgivning och att hans omgivning inte vill honom väl.

När ni gjort detta kan vi diskutera varför man inte skulle titta på Truls roll i detta. Hur mycket har han handlett Ebba i denna affär egentligen? Har han varit aktuell i några andra juridiska tvister? Mycket kan vara av intresse.

Eller vore det skitsnack att blanda in honom? På samma sätt som samtliga människor kring Esbjörn får utstå skitsnack här.

För om det inte är skitsnack borde en liknade lista som här ovan lätt kunna skrivas och därmed bevisa deras inblandning.

Misslyckas ni med det får ni väll hoppas att enbart min goda moral hindrar mig från att spekulera högt och lågt om Ebbas omgivning.

En dagisunge vet att om man vill lösa ett bråk, så pratar man med varandra. Hade Esbjörn och hans anhang faktiskt velat lösa dilemmat med att Esbjörn sålt något han ville ha tillbaka, så hade de börjat med att prata med Ebba. Att göra som de gjort, är inte i Esbjörns intresse alls. Har kostat Esbjörn anseende, stora pengar och inte har han fått något för det.

Ebbas värderingar. Ett sms är skriftligt, eller hur? Att hon inte gett oss den andra värderingen, gör det hennes uttalande till en lögn?

Ebba har inte hävdat att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader. Otydligt skrivet, men läs uttalandet noggrant så ser du.

I kontraktet står det att Esbjörn kan, mot normalt förfarande, lämna kvar det lösöre han inte vill ha.

Esbjörn är egen. Det är ingen förolämpning. Han har sina ideer om hur han vill vara bara. Gubben är inte ointelligent någonstans.

Så Ebba gör fel för hon har med sig eget folk som vittnen? Varför har Esbjörn varit ensam? Är det för att han valt det själv, eller för att Ebba har tvingat honom? Har han valt det själv, är det totalt orelaterat till Ebba och håller inte som argument.

Vad har förtalsgrejen att göra med själva köpet?

Polisanmälan var ju en okynnesanmälan. Om jag okynnesanmäler dig för något, är det inte samma sak som att du inte har rent mjöl i din påse, eller hur?

Löftet ja. Återigen det var ett löfte med vissa rekvisit, eller hur? Uppfyllde Esbjörn dessa genom att göra sig okontaktbar? Nej är mitt svar. Så hur är det något som Ebba ska lastas för?

Varför känner sig Esbjörn sviken och lurad? Är det för att Ebba har svikit honom ocheller lurat honom? Eller är det för att folk runt honom far med osanning, som att fastigheten är värd flera miljoner till? Han är definitivt delskyldig till att Ebba håller distans till honom, då han inte är pålitlig.

Att vilja ha det någon annan äger, vem har inte känt så? I princip varenda husaffär innehåller en sån individ. Om det inte vore så, så skulle det aldrig finnas några köpare.

Vad gäller Truls, så måste man börja i rätt ände. Visa på vad han varit inblandad i, så kan man utreda honom som person sedan. Ungefär så alla andra personer har processats här. Hittills har han väl bara hållit i en röjsåg? Det ger inte mycket till indicier till att han styrt Ebba genom affären, eller hur?
Senast redigerad av fnirp 2022-02-05 kl. 08:27.
2022-02-05, 08:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Agenda?
Det är ju ganska självklart att det är tiden fram till och med påskriften av kontraktet som är orsaken till konflikten. Hade inte Ebba varit så kåt på andras egendom, hade det aldrig blivit någon konflikt.
Ganska enkelt.

Agendan som finns i tråden drivs av Ebba-trollen, som på alla möjliga vis försöker flytta fokus från just detta spektakel när Ebba tjatade ner Esb motstånd till att sälja.

Ebba-trollen har noll intresse i att ta sig an den delen av historien, och alla vi andra fattar varför.

Att Ebba skulle ha anlitat någon att sköta affären åt henna, ser jag fortfarande som en självklar tanke. Du kan ju inte på något vis påstå gick bra för henne att sköta den på egen hand.

Fast förstår hennes tanke med att sköta den på egen hand. Det är ju dumt med utomstående vittnen i skumraskaffärer.

Vad finns det för verifierbart som talar för att Ebba tjatade till sig fastigheten? Ja, Esbjörn har nämnt tjat, men mitt problem med det uttalandet är att han också sagt att han sålde frivilligt, att han ångrade sig först vid röjningen och att hela processen tagit två månader, där han haft gott om tid att göra sig oanträffbar, ta hjälp av andra osv. Lägger man till Ebbas oemotsagda påstående att Esbjörn bestämde prislappen, blir det ännu mer svårt att tro att Ebba fulade sig mot Esbjörn.
2022-02-05, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad finns det för verifierbart som talar för att Ebba tjatade till sig fastigheten? Ja, Esbjörn har nämnt tjat, men mitt problem med det uttalandet är att han också sagt att han sålde frivilligt, att han ångrade sig först vid röjningen och att hela processen tagit två månader, där han haft gott om tid att göra sig oanträffbar, ta hjälp av andra osv. Lägger man till Ebbas oemotsagda påstående att Esbjörn bestämde prislappen, blir det ännu mer svårt att tro att Ebba fulade sig mot Esbjörn.

Var du på plats och hörde att Ebba inte tjatade?
Sanningen är väl att ingen här i tråden vet vad som skedde, allt är endast andrahandsinformation.
2022-02-05, 10:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Till skillnad mot dig så behöver jag inte fantisera ihop en historia om vad som hände före kontraktsskrivningen. Sanningen som vi alla känner till om vad som hände två veckor efter är tillräckligt fantastisk och avslöjande.
Nu ljuger pigan…. För om det är någon som fantiserar i denna tråd så är det Ebbotar.

Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Ingen kedja är starkare än dess svagare länk och här har du med ett par länkar som inte ens är sanna.

In dubio pro reo fungerar inte då det gäller ett avtalsbrott, det fungerar inte att komma med en svag indiciekedja. Man vinner inget mål genom sprida tvivel utan genom att vara övertygande, mer övertygande än vad motparten är.

Om man redan vid inlämningen av bevis lämnar in sådant som man medger är rena falsarier eller som i Stures fall lämnar in rena förfalskningar som tredje part får avfärda som falsarier så är man en förlorare då även de starkaste länkarna är kontaminerade.

Så min fråga till dig är om du får välja ut en länk, den länk som du anser vara starkas, vilken skulle det vara?

Du får gärna argumentera för varför den är så stark.
varför i herrans namn skulle du kunna be mig argumentera om något. Jag vad om punkter som talar för att team Esbjörn inte stod på hans sida. Så hosta upp några bevis för det.

Som sagt, jag kan argumenterar för något när di har argumenterar för vad som tyder på att Majkgård och co har en hemlig agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så du erkänner att du medvetet ljuger en hel del i dina inlägg alltså...
Du - det har vi vetat hela tiden - men tack för att du berättade det.

Vad är det för 13 punkter du vill att vi ska ställa upp?
Tolvstegsprogrammet plus ett extranummer - duger det? Önskas jonglör eller lindansare?
Det finns öve 1000 sidor dokumentation inlämnat till tinget - är det inte bättre att dra slutsatser utifrån dem istället för att hitta på en massa fåniga punkter och gissa ifrån dessa?
Ja du MartinaTor som gubben ur lådan dyker du upp och kastar förolämpningar kring dig.

Det är så mycket humor att när jag använder samma metoder som Ebbotar använder dagligen så kritiseras jag vilt och massivt. Tror du inte att läsare ser det?

Så det är bara att konstatera, det finns ingen som kan hitta något som tyder på att inte hans vänner handlar utifrån hans vänner vilja. Och ingen har någon att kritisera på min lista. Skönt. Då kan vi konstatera att det endast finns indicier på att Ebba agerat omoralisk i denna affär.
2022-02-05, 10:16
Medlem
Xius avatar
Citat:
Då kan vi konstatera att det endast finns indicier på att Ebba agerat omoralisk i denna affär.

Ta mig tusan. Det var nog det finaste du skrivit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in