2022-02-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han hade en utomäktenskaplig relation med sin kollegas fru. Riktigt smutsigt.

Två utåt sett lyckliga präster bedrog sina äkta hälfter, att den ena var biskop som borde stå som ett föredöme för alla präster och att det utomäktenskapliga förhållandet pågick länge, fyra och ett halvt år.

Hans hustru har hela tiden vetat om att maken älskat en annan. Biskop Kantola flyttade ut från biskopsresidenset. Kvar blev fru och parets två barn

En månad senare följde den kvinnliga prästen biskopens exempel och lämnade sin prästmake.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/215nRB/biskopen-bedrog-sin-kollega--med-prast
Så är det
Citera
2022-02-04, 21:54
Medlem
systems avatar
”ok”

Jag är inte med i svenska kyrkan. Jag ser religion som ont.
Citera
2022-02-04, 22:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur ska man tolka det? Har ex-biskopen varit på dem ALLIHOPA??!

De har insett att man måste plocka bort alla eller inga.

Som vi har läst i tråden verkar det ha varit allmän kännedom att de umgicks, så det spelar ingen större roll.
Citera
2022-02-04, 22:06
Medlem
Scientologys avatar
Gotlands sjukhem ser ut att ha en intressant styrelse. Biskopen och hans knullkompis medverkar där tillsammans.
Citat:
Enligt stiftelsens stadgar eftersträvar man en styrelse med hälften män och hälften kvinnor. Stiftelsen drivs efter prinsessan Eugénies grundregler på ett idéburet och icke vinstdrivande sätt. ...
https://gotlandssjukhem.se/medarbetare/ Dock oklart om de idkat samlag i sjukhemmets lokaler. Men kanske talade de lätt om styrelsemötets tristess när de knullade? Snackade lite skit om de ovetande i övriga i styrelsen?
Citat:
Denna filantropiska välgärning är än idag en ledstjärna för framtiden.
Biskopen har nog haft denna ledstjärna närhelst de möttes och knullade. Någon som vet vad hennes fd man tycker om Biskopens intryck i den fd frugan? Biskopen ser verkligen ut som en glad och självgod pajas.
Citera
2022-02-04, 22:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De har insett att man måste plocka bort alla eller inga.

Som vi har läst i tråden verkar det ha varit allmän kännedom att de umgicks, så det spelar ingen större roll.

Jo jag vet. Jag försökte skoja till det, men det gick visst inte fram.
Citera
2022-02-04, 22:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jo jag vet. Jag försökte skoja till det, men det gick visst inte fram.

...

Jag ber om ursäkt, skolningen gör att jag lätt halkar in på det informationsmässiga läget.
Citera
2022-02-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Gotlands sjukhem ser ut att ha en intressant styrelse. Biskopen och hans knullkompis medverkar där tillsammans.https://gotlandssjukhem.se/medarbetare/ Dock oklart om de idkat samlag i sjukhemmets lokaler. Men kanske talade de lätt om styrelsemötets tristess när de knullade? Snackade lite skit om de ovetande i övriga i styrelsen?
Biskopen har nog haft denna ledstjärna närhelst de möttes och knullade. Någon som vet vad hennes fd man tycker om Biskopens intryck i den fd frugan? Biskopen ser verkligen ut som en glad och självgod pajas.
intryck är rätt ord.
Citera
2022-02-04, 22:22
Medlem
Kalliss avatar
3 min, 30 sek in!
https://www.svtplay.se/video/33820682/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-9-4-feb-22-00?position=183&id=egqVXa4

Så jävla träffsäker analys av det hela!
Citera
2022-02-04, 22:34
Medlem
ceyifam2s avatar
Ok, jag kommer ut här, jag är medlem i Svenska kyrkan. Jag stödjer kyrkans agerande.

Folk gör sig dummare än de är, eller så har de inte hängt med alls. Det var rätt att ge honom sparken, av flera skäl sammantaget. Otrohet med kollega, misskötsel av chefsposition, fan och hans moster. Hade det här skötts snyggt, dvs, skilsmässa först, så hade det inte blivit samma storm i dopfunten som nu.

Hade han skiljt sig först och dammat på granngårdens dräng Sven Sture på en höskulle därefter, fine, det hade han nog inte fått kicken för. Men här har flera saker sammanlagt gjort att förtroendet har raserats. Dessutom kan det finnas ännu mer som inte är offentligt.
Citera
2022-02-04, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
3 min, 30 sek in!
https://www.svtplay.se/video/33820682/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-9-4-feb-22-00?position=183&id=egqVXa4

Så jävla träffsäker analys av det hela!

Vad fasen är träffsäkert med det där hycker du?? Han är så jävla dålig. Saknar Rönndahl, han kunde man ändå lyssna på. Sen fattar jag inte har den här biskopen legat med mer än 1? Finns det bild på fruntimret? Jag är full och lat !
Citera
2022-02-04, 22:36
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Det är en idé, men jag undrar om något universitet vill ha honom..? För i så fall skulle han ju undervisa i teologi eller något liknande ämne, och de flesta som läser dom ämnena gör det med tanken på att bli präst i framtiden. Då skulle han ändå få utöva sitt "dåliga" inflytande, menar jag. Som andra har skrivit: hade det varit en ung man han varit ihop med, så hade det gått bra. Det hade stämt med både kyrkans och universitetens nuvarande värdegrund.

Nej, jag tror inte att en avsatt biskop utan prästbehörighet kan vara kvar och arbeta i SvK. Jag tror att hans bästa chans är att arbete med något som kräver de ledaregenskaper och people skills, som man måste ha för att komma så långt i en organisation. De flesta privata företag är dock uteslutna, för där måste man vara antingen ekonom eller ingenjör på de högre befattningarna. Kanske något på socialtjänsten?

Problemet är, att han är överkvalificerad för det mesta. Det går liksom inte att glömma att han har varit så högt uppsatt. Det skulle kunna bli konstig stämning, om han plötsligt skulle arbeta som fritidsledare på en skola eller i en kommuns ungdomsverksamhet - jobb som han säkert annars skulle passa för.

Universitet är ju fråstående från kyrkan, åtminstone officiellt men ja enligt en annan användare än enbart teol kand och det blir svårt att bli lektor ens på universitet.

jag tror han kan få något jobb på kyrkokansliet i uppsala eller motsvarande på gotland, att man ska "utreda" t ex gudstjänstutveckling eller något annat, ungefär som gamla politiker som blir generaldirektörer.

https://www.svenskakyrkan.se/kyrkokansliet-i-uppsala

tror det blir tufft att få jobb på socialtjänsten utan att vara jurist eller socionom. I usa hade han kanske kunnat söka jobb som etiker (om han läst mer sånt) men i Sverige vimlar det inte direkt av etiker, men i usa så finns det ju teologer som jobbar i vita huset och på nasa.

Sen hade kanske hans skandal satt lite käppar i hjulet även i usa för sådana jobb.
Citera
2022-02-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perioden
Fruntimmer ska stå vid spisen!
Är det så svårt att förstå?
Om biskopen ville doppa lite ska inte massa kärringar komma o klaga!
Spisen och sängen! O sköta om barna!

Lever du med en kvinna utifrån de ovannämnd referens ramar kan jag garantera dig, hon är otrogen, kommer vara det och hoppas innerligt för hennes skull att hon blir det!.

Och!

Förstår inte problemet med att en SINGEL kvinna väljer inleda sexuell relation med en uppenbarligen lögnare till MAN.

Förstår inte varför hon definieras som H***, är det någon som bär skulden är väl den gifta mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in