Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Att folk uttrycker sig så beror sannolikt på massmediabilden kring Lotta-mordet, den falska bilden som presenterades från början. Skapad av falska uppgifter från Lottas äldre syster. Hon som själv varje gång kontaktade media, mycket troligt redan då med tankar och planer på att kunna håva in framtida skadestånd.
Jag skrev:
Citat:
MJ är dömd utifrån det våld han begått.
Du citerar gulligull och vill hävda vad?
Du har nu ånyo betonat via citat att:
▪️ MJ var jättetrevlig och givmild. Han betalade för andra, gav pengar till uteliggare.
▪️Att han ångrade dåliga saker han hade gjort tidigare I sitt liv – typ dödsmisshandeln.
▪️Att han var ärlig.
Han berättade öppet om sin bakgrund, om dråpet och narkotikan.
▪️Att han gav komplimanger, att tjejen förtjänade någon bättre än honom.
▪️Han ville kramas, sexet var mjukt och försiktigt.
▪️Att han var väldigt känslosam.
▪️Att han var social och trevlig.
▪️ Att han var en väldigt fin människa och jättesnäll. Väldigt omtänksam person som frågade ofta hur det var med den andra.
Dess innan hade du även citerat att han var snäll och respektfull, supersnäll och omtänksam, en vän med ett stort hjärta.glad, trevlig, lugn och gemytlig.
1. De här sidorna såg likaväl Lotta.
2. Han var inte jättetrevlig när han hotade och misshandlade Angelica med att sprätta upp hennes underliv med en metallkrok, hotade kväva henne med en kudde, kontrollerade henne via att hon inte fick åka till jobbet och slog sönder mobilen.
Tryckte bältet mot hennes hals så hon knappt fick luft, körde sedlar i munnen, pratade om att köra nycklar i ögonen.
Drog ner henne på golvet och slog henne i huvudet.
Han var så snäll att hon fick välja mellan att få en sten i ansiktet eller en rak höger.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/lo...-mig-1.3850256
3. Polarna nämner att han var väldigt fin - "när han var sig själv"...
Faktum är att MJ är en psykopat som går all-in när det behövs och han fjäskar järnet.
Vad det beträffar dig så blundar du för att han betedde sig lika växelvis lika charmigt mot Lotta. Med sin öppenhet. Sina värdelösa tårar och förlåt.
Han känner ingen ånger eller skuld. Hans omtänksamhet är spelad och givmildhet är ett skådespel. Han manipulerar.
Han är aldrig jättesnäll via normal empati - för hans liv går ut på egenvinning som fet egoist.
Han tappar likt andra psykopater konceptet, speciellt när droger och fylla är inblandat, och han har samsjuklighet med Adhd.
Exakt allt som gör honom till en tickande bomb som var ute på villkorligt.
KV och frivården framstår som ett rent skämt ang MJ och hans p-störning, kriminella bakgrund, våldsspiral och pågående drogmissbruk.
Den selektiva fina bild du nu åberopar om MJ är med andra ord bottenlöst skev:
Det är en mask han bär vid behov.
Så kontentan blir väl att du också är totalt grundlurad av MJs väsen?
Citat:
hatet från den stora mobben är i mitt tycke obalanserat och bygger på medierapporteringen, som vi ju vet verkligen inte har varit korrekt utan innehållet många direkta lögner i uppgifterna kring mordet på Lotta.
För det första så tror jag knappast att de flesta lägger sig på nivå hat och slösar energi på MJ, en grov generalisering.
▪️Du återkommer till mediarapporteringen och du beskyller Lotta och hennes anhöriga för en en inkorrekt bild om MJ.
Faktum är att jag med flera läser rapporter från KV, hans tidigare domar och hans våldspotential som psykopat (i.e antisocial med framträdande psykopatiska drag) ihop med grov missbruksproblematik samt adhd.
Som om inte förstnämnda vore nog...
Glöm inte sista spoilern:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
▪️Du återkommer ideligen till skadestånd, det låter rent som om du är fixerad vid pengar och snarare avundsjuk.
Summan var begärd, men delades inte ut så släpp dravlet.
Jag erinrar mig samma fars fanns i tråden om en annan psykopat vid namn Madsen och anhörigas skadestånd, dock av annan person.
Faktum är att dessa män kostar samhället miljarder i omkostnader så det är ett piss i havet vid en jämförelse skadestånd när kvinnor blir brutalt mördade.
▪️Ett stort centralt problem är just hans psykopati.
Psykopati är största faktorn för recidiv vid brottslighet och tredubblad vid våldsbrott.
Problemet med sådana som MJ är att de inte fungerar i en rehabiliteringsplan beträffande våld och relationer. Däremot bör han ha noggrann kontroll ang medicinering för adhd och att han blir drogfri.
Alltså är det av största vikt med riskbedömning innan villkorlig dom och likaså betydligt mer noggrann kontroll via frivården.
Det är rättssamhälle/myndigheter som behöver ta ett större ansvar när de de faco vet att det handlar om psykopati.
Det vet inte offren när de inleder en relation och sen sitter insnärjda i skiten.
Du gör alla de (oavsett kön) som blir utsatta för dessa samvetslösa individer en björntjänst när du daltar med MJ parallellt som du i huvudsak beskyller offret.
Den victim blaming du ägnar dig åt är helt kontraproduktiv; att trivialisera psykopater är inte prevention.