2022-02-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej men man ju fundera lite själv.

Draifos går mot sannolikheten och vad 99% av oss är övertygade om.

Fundera själv är det flera som gjort. Bemötandet blir likadant hela tiden. SEkten, spekulationer, idioter osv.

"Draifos går mot sannolikheten och vad 99% av oss är övertygade om"

Så eget tänkande är bara bra om det är sannolikt? Damn if you do, damn if you don`t.
Citera
2022-02-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Inte hela tiden. En gång.

ok, "hela tiden" var en överdrift, men upprepande gånger iallafall vid rekonstruktion inför media småsprang han o drog v-armen uppåt och huvudet/blicken mot klockan - men det var inte mitt argument egentligen - han vet vilken tid tåget skall avgå, han ser hur många minuter han har kvar, annars vore väl det ingen ide att hålla koll på tiden - men visst vi människor är olika!
Citera
2022-02-04, 18:55
Medlem
Om det handlar om att problematisera och tänka själv kanske man ska göra samma sak kring det som verkar vara skarvningar/lögner från SE?Att bara säga att han gör det för att vara intressant är ju att svälja en enkel historia? Var finns det egna tänkandet?
Citera
2022-02-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ju mer han ljög, deto oskyldigare måste han vara?

Han höll väl fast vid 23.21 vid rättegångarna , Liljeroos påminde honom dock om att han sagt annat vid förhör. Hade SE varit misstänkt hade utstämplingsiden säkert synats närmare (det dröjde drygt 30 år innan det hamnade under lupp på riktigt ) , nu var han bara en märklig figur som suttit på första parkett utan att ha sett något. Hos utredrna var han säkert en etablerad pajas.

Om Stig var gm blev han ju tvungen att ljuga om vissa saker för att inte bli misstänkt, då blir det ju underligt att prata om olika utstämplingstider som går att kontrollera upp relativt enkelt.
Det borde ju ha legat i Stigs intresse att inte dra åt sig uppmärksamhet, springa i tv med mera
Citera
2022-02-04, 18:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
BHJS.

Jag har inte läst några egna spekulationer från honom.

Det kanske han har.
Citera
2022-02-04, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har inte läst några egna spekulationer från honom.

Gå då tillbaka i tråden. Han har hela förloppet. Såvida det inte är raderat. I så fall kan du gå längre bak i tiden. Spekulationer i mängder.
Citera
2022-02-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det är en bra fundering. Som jag skrev i det här inlägget så provade han med det inledningsvis

(FB) Skandiamannen

Men fick sedan synkningsproblem när LJ trätt fram i media, han var "för tidigt ute".

Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
GM utesluter inte knäppgök/mytoman , sen är det ju hårfin skillnad mellan mytoman och psykopat också. Vissa psykopater är inte så framgångsrika med sina lögner och då uppfattas som mytomaner.

Det är inte helt uteslutet att SE till och med var psykopat.

Det är väl inte heller uteslutet att åklagaren, som iskallt ljög om utstämplingen, är psykopat?

Ingen av dem är utredda vad jag vet.
Citera
2022-02-04, 19:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om det handlar om att problematisera och tänka själv kanske man ska göra samma sak kring det som verkar vara skarvningar/lögner från SE?Att bara säga att han gör det för att vara intressant är ju att svälja en enkel historia? Var finns det egna tänkandet?

Eftersom jag läste alla förhören innan alla böckerna kom ut och inte hade förkunskaper om SE så är det mina egna tankar.
Citera
2022-02-04, 19:02
Medlem
Citat:
Eftersom jag läste alla förhören innan alla böckerna kom ut och inte hade förkunskaper om SE så är det mina egna tankar.

Såklart. Däremot kan ingen annan ha gjort det.
Citera
2022-02-04, 19:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
Det är väl inte heller uteslutet att åklagaren, som iskallt ljög om utstämplingen, är psykopat?

Ingen av dem är utredda vad jag vet.

Precis. Peka ut en död man med en sånt enormt faktafel.
Citera
2022-02-04, 19:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om Stig var gm blev han ju tvungen att ljuga om vissa saker för att inte bli misstänkt, då blir det ju underligt att prata om olika utstämplingstider som går att kontrollera upp relativt enkelt.
Det borde ju ha legat i Stigs intresse att inte dra åt sig uppmärksamhet, springa i tv med mera
Han hade "bränt" sitt ansikte redan dagen efter, vad f-n skulle han göra?

https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/engstrom-koden-kommunikationsknepen-som-lurade-en-nation/
"Så han startade en personvalskampanj med målet att bli vittnet med hela svenska folket. Redan dagen efter mordet tipsade han Svenska Dagbladet och därefter Rapport. Decennier innan dygnet runt-livestreams från sociala medier var Rapport det man fick hålla tillgodo med på kvällarna, det var lägerelden alla satt framför och genomslaget var därför enormt. Här fick Engström tre minuter på bästa sändningstid, något han skickligt utnyttjade till att marknadsföra sig själv som vittne."

Citera
2022-02-04, 19:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Såklart. Däremot kan ingen annan ha gjort det.

Länkar man till Filter så är det Filter man läst. Inte förhören. Så enkelt är det. Och så vet ju jag vilka skribenter som tillkom vid boksläop och pressträff. Då är det TP och KPs tolkningar man läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in