2022-02-04, 16:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Bla bla stämplingstider

Nej, inte byta ämne nu. Det var observationen av LJ det handlade om.

Argumentet att SE berättar mer detaljer om LJ i senare förhör betyder ingenting. Vi ser det hos alla vittnen.
Citera
2022-02-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, inte byta ämne nu. Det var observationen av LJ det handlade om.

Argumentet att SE berättar mer detaljer om LJ i senare förhör betyder ingenting. Vi ser det hos alla vittnen.

Fast ändå håller du med om att SE ljuger? Det är det som blir svårt. Vad är lögner och vad är kompletteringar?
Citera
2022-02-04, 16:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Möjligen söndertröskat men också jätteviktigt. Om man ljuger så uppenbart och medvetet flera gånger, efter att ha avlagt vittnesed, och konsekvent åt alibihållet så är det jättemisstänkt. Här har vi ljudupptagningar där man hör mannen ljuga, det går inte att skylla på att förhören är felaktigt och slarvigt nedtecknade.

Det är ju sådant här senaste PU har sysslat mycket med, det vill säga analysera när SE sagt vad och varför. Det borde naturligtvis gjorts redan 1986.

GM=99%
Knäppgök/Mytoman=1%
Vittne=0%

Enkelt att komma runt. Även vittnet SE har rätt att minnas fel.
Citera
2022-02-04, 16:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Språngmarsch-berättelsen är märklig av fler skäl än att ingen noterat den. Ena polisen har noterat att ambulansen vinkas in i samband med att denne drar iväg.

Om SE startat efter den polisen, borde SE varit i ambulansens absoluta närhet och sett den anlända.

Om SE startat före ambulansens ankomst, borde han således hunnit ifatt/blivit omsprungen av poliserna.

Något suspekt är det i den berättelsen, frågan är vad han inte vill berätta?

Invinkningen av ambulansen sker innan ambulansen kommer till mordplatsen.

Och andra sidan vet jag inte om jag sett någon i tråden hävda att han verkligen sprang in i gränden.

Han vill inte berätta att han stod en bit ifrån som ett fån medan andra var hjältar.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-04 kl. 16:59.
Citera
2022-02-04, 16:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Fast ändå håller du med om att SE ljuger? Det är det som blir svårt. Vad är lögner och vad är kompletteringar?

Nej jag anser inte att SE ljuger om LJ.
Citera
2022-02-04, 16:58
Medlem
Citat:

Jag menade att du anser att han ljuger om vissa saker?
Citera
2022-02-04, 17:01
Medlem
Citat:

Om jag inte missminner mig anser du att SE har ett 100 % alibi som kan kopplas till en observation så hela diskussionen är ju ganska meningslös. Enligt dig är han omöjlig som mördare så oavsett vad som läggs fram så går det att avfärda.
Citera
2022-02-04, 17:06
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Minnesfel och missförstånd är förklaringarna. Jag håller inte med.

Delar helt din uppfattning. Att en person medvetet lämnar felaktiga uppgifter gör dock hen inte till en mördare bör tilläggas.

Språngmarschen, ankomsten till mordplatsen, samt livräddningsaktiviteterna skulle naturligtvis ha utretts miniöst på ett tidigt stadium. Vad ligger dolt i dessa historier? Var har SE hållit hus? Ofattbart för mig att det inte är utrett.

KP skulle omedelbart med prio1-status ha plockat in SE om denne vore vid liv, för att reda ut detta, plus en del andra märkligheter. Det är oerhört svårt att argumentera mot ett sånt ställningstagande.
Citera
2022-02-04, 17:08
Medlem
Citat:
Delar helt din uppfattning. Att en person medvetet lämnar felaktiga uppgifter gör dock hen inte till en mördare bör tilläggas.

Språngmarschen, ankomsten till mordplatsen, samt livräddningsaktiviteterna skulle naturligtvis ha utretts miniöst på ett tidigt stadium. Vad ligger dolt i dessa historier? Var har SE hållit hus? Ofattbart för mig att det inte är utrett.

KP skulle omedelbart med prio1-status ha plockat in SE om denne vore vid liv, för att reda ut detta, plus en del andra märkligheter. Det är oerhört svårt att argumentera mot ett sånt ställningstagande.

Precis. Det är som att eftersom SE inte får vara gärningsmannen går det inte heller att hålla med om att han av någon anledning medvetet hittar på.
Citera
2022-02-04, 17:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig anser du att SE har ett 100 % alibi som kan kopplas till en observation så hela diskussionen är ju ganska meningslös. Enligt dig är han omöjlig som mördare så oavsett vad som läggs fram så går det att avfärda.

Det minns jag inte att jag sagt.

Självklart finns det saker som SEkten måste komma runt om man tänker på observationener SE berättar om redan på natten och i samtal med RB. Och det har ni inte lyckats med. Så jo de observationerna avskriver honom nästan helt.
Citera
2022-02-04, 17:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Lätt att säga av KP som pekar ut en mördare och friskriver sig med att han mycket väl kan ha fel.

KP kanske tror att han hade häktat SE. Men han har ingen jävla aning egentligen. Backspegelsperspektiv.
Citera
2022-02-04, 17:20
Medlem
Citat:
Det minns jag inte att jag sagt.

Självklart finns det saker som SEkten måste komma runt om man tänker på observationener SE berättar om redan på natten och i samtal med RB. Och det har ni inte lyckats med. Så jo de observationerna avskriver honom nästan helt.

Du har nämnt en observation som enligt dig ger ett 100% alibi. Inget tvivel. Fast du vill inte redovisa den.
Senast redigerad av Makarov.24 2022-02-04 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in