Citat:
Ursprungligen postat av
Vansterpartiet
Skithålskommuner töjer arslet till bristningsgränsen för att välkomna icke lönsamma riskkapitalister och sedan vädja till resterande del av landet att stödja upp. Jo, tack, jag föredrar att investera i bolag som gör vinst istället för spekulation.
Nu ska vi inte chikanera min födelsestad med invektiv... Men som jag tidigare skrivit, det händer inte mycket i Sverige om inte politiker och skattepengar finns med i bilden. Företag har givetvis fattat galoppen, vifta lite med en morot framför politikernas nyllen och lova guld och gröna skogar, så öppnar de den bottenlösa skattkistan på vid gavel... Sedan försvinner kosingen utomlands i holdingbolag i skatteparadis... Som sagt, man har väl varit med förr.
Tio år efter Fanerdunskandalen – Kinafebern som drabbade Kalmar
Enligt kommentarerna finns det redan en överetablering av batterifabriker i Europa, så om några år kan Göteborg stå där med en helt tom, nybyggd fabrik och tvättade halsar. "Vi har varit naiva..."
Det är livsfarligt att låta politiker bestämma hur skattepengar ska spenderas! De borde anmälas till Lyxfällan
en masse.