2022-02-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Han är 53 år så det är en bra bit till pensionen. Stiftsjuristen Mulde är 38 år och bor i fyra rum och kök, 72 kvm. Kör en rätt ny BMW och har säkert en hög lön som jurist. Hon ser bra ut men trots allt detta väljer hon att bedriva hor med en gift man, till råga på allt biskop.

Om det är hon så är hon faktiskt numera skild och bytte adress 12 maj förra året:
https://www.ratsit.se/19830218-Karin_Sofia_Mulde_Visby/WONDvIfG1JtR_-TWXIBgm69O7BaDD-XAPEINuG_elYk

Hennes exmake(?) bor kvar i fyran:
https://www.ratsit.se/19830104-Andreas_Gustav_Emil_Mulde_Visby/KOxgO3uMTsFsiyv6ygAgYkYkupEO_bvhibllRipRE_o#paAdre ssen
Citera
2022-02-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Han kunde ha fyra fruar men han kunde inte ha en kvinna som redan var gift med en annan man, vilket KM var.

Det är vad det kallas. Det är inte jag som har hittat på det. Handlade det om kärlek och inte köttlusta skulle de ha skilt sig från sina respektive och inte gått bakom ryggen på dem under två år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hor
Jag vet att du inte hittat på ordet hor, det jag reagerar på är att det är ett 1800-talsbrott. Återigen har du åsikter om vad människor bör och inte bör göra i sovrummet, de borde skilja sig först skriver du. Jag tycker att 2022 ska en arbetsgivare inte kunna sparka dig för äktenskapsbrott. Hur ska församlingsmedlemmar tänka, de som kommer för att få äktenskapsråsgivning t ex?
Citera
2022-02-04, 10:56
Medlem
Stiftsjurist K-r-n M-ld-.....Singel i Visby stift! Söt och Go....
Citera
2022-02-04, 11:39
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Jag vet att du inte hittat på ordet hor, det jag reagerar på är att det är ett 1800-talsbrott. Återigen har du åsikter om vad människor bör och inte bör göra i sovrummet, de borde skilja sig först skriver du. Jag tycker att 2022 ska en arbetsgivare inte kunna sparka dig för äktenskapsbrott. Hur ska församlingsmedlemmar tänka, de som kommer för att få äktenskapsråsgivning t ex?
Fråga: är han sparkad eller "bara" avkragad? Att få sparken för detta låter otroligt? Han blir väl omplacerad som kolloledare eller når?
Citera
2022-02-04, 12:02
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Stiftsjurist K-r-n M-ld-.....Singel i Visby stift! Söt och Go....
en fresterska och synderska. Titta vad som hände NedgårdsAnna i Raskeny. Samma sak men i en annan tid
Citera
2022-02-04, 12:17
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fråga: är han sparkad eller "bara" avkragad? Att få sparken för detta låter otroligt? Han blir väl omplacerad som kolloledare eller når?

Ja, det verkar ju vara lite wishy-washy, huruvida han har fått sparken eller inte.

Avkragningen har väl gjort att han inte är behörig att utföra jobbet han är anställd för, vilket ju borde vara grund nog för uppsägning från den specifika tjänsten, men undrar lite hur det fungerar med omplacering isåfall.

Det finns kanske inget hinder för att han skulle kunna ha en anställning inom Svenska Kyrkan (t ex. kassör, IT-tekniker, etc.), han får bara inte utföra de saker som faller under präst- eller biskopsämbetet, såsom vigslar, dop och sånt.

Skura dopfunten?
Citera
2022-02-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Biskopen skall tidigare betett sig olämpligt mot konfirmander (sexuella inviter i text) vilket resulterade i att han blev av med kragen men sedan fick tillbaka den.

Gällande otroheten skall han ha blivit påkommen vid två tillfällen i själva kyrkan.

Märkligt, om det stämmer, att han fick tilbaka kragen efter detta med konfirmander. DET, om något, är ju illa.

Jag försvarar inte otrohet men sådant är ju mycket värre!
Citera
2022-02-04, 12:39
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Han kanske får ett jobb som "utredare" på Svenska kyrkans kansli tills det är dags att gå i pension, som regeringskansliets så kallade "elefantkyrkogård".
Citera
2022-02-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Varför skulle jag inte ha åsikter? Du har åsikten att det är OK att en gift biskop är otrogen medan jag anser att det inte är OK.

En arbetsgivare kan inte sparka någon som är otrogen i de allra flesta fall men denne biskop visste ju vad som krävdes i detta fall och det var att vara trogen. Han skulle till och med ha kommit undan om det inte vore för att han valde att fortsätta otrohetsaffären i två år. Du måste förstå att det inte kan accepteras av kyrkan. Sen finns det såna som rapar upp andra saker som är värre men alla ledare som sysslar med omoral ska självklart väck från kyrkan. Ledarna ska vara föredömen - inte pedofiler, horor och horbockar. Församlingsmedlemmarna är inte ledare och har inte samma tryck på sig att vara föredömen.
Citera
2022-02-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ponera en duktig lärare på gymmasiet, populär och omtyckt. Han blir "sparkad" p g a otrohet. Han blir omplacerad som rastvakt. Känns det som 2022? Svenska kyrkan kan inte befinna sig på 1800-talet. Om det är många som gått ur kyrkan tidigare så kommer det inte bli färre efter detta. Det är jag säker på.
Citera
2022-02-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag kan ärligt talat inte förstå varför Gotland ska ha ett eget stift?
Måste ju vara en extraordinär overhead-kostnad att ha det så.

Menar du stiftet biskopen stack i älskarinnan så borde det vara i slakt tillstånd just nu. I övrigt anser kyrkan att det är värt att ha 13 stycken biskopar med varsitt stift i Sverige och lustiga hattar. Sen har vi ärkebiskopen som är kvinna och har fullt sjå att hålla uppsyn var biskoparna stoppar sina stift.
Citera
2022-02-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Om det är hon så är hon faktiskt numera skild och bytte adress 12 maj förra året:
Vi vet att hon är skild. Antagligen fick maken veta till slut och klippte då med henne. Förstår inte varför du lägger upp hans uppgifter då han faktiskt inte är den som har varit otrogen - vad vi vet. Att de bor nära varann beror väl på att de har barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in