2022-02-04, 00:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det är obegripligt att vi inte har haft den möjligheten hittills. Framstår mest som om vi är otekniska och inte klarar av att få igång programvara som fungerar. Vi får hoppas att Sverige hinner utveckla sådana program innan nästa pandemi eller covidbevis ska lanseras.
Fast det var tydligen fel enligt Kalmar2004, det går att få in även genomgånge sjukdom och negativa tester.
Citera
2022-02-04, 01:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Och de långsiktiga effekterna av nedstängningar och vaccinen?

Vi ser redan nu att IQn hos barn har sjunkit drastiskt. Isolering och munskydd förhindrar normal social och språklig utveckling.
Var kan man läsa om att barns IQ har sjunkit drastiskt.
Det låter intressant, men inte alls troligt.
Citera
2022-02-04, 01:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Kan ju nämna att de haft delta inom landet sen augusti också. För övrigt hatar alla henne. Hon tog inte en plats som erbjuds tidigare, och har suttit i Fox News och gråtit ut på senare tid också.

Sluta ta nyheter om Nya Zeeland från brittisk press. De suger marginellt mindre än svensk press på sin höjd.

Och sluta beundra rickspuckot Tegnell.

$36,50 betalade man alltså per dos nu när jag kollade upp det. Är nog värt ändå. Har testat mycket mindre än Sverige eftersom de haft mindre smitta än så länge, plus lägre vårdkostnader uppenbarligen.
Varifrån får du att hon erbjudits plats tidigare utan att ta den? Har läst flera artiklar om henne utan att stöta på något sådant. Länka gärna om det inte bara är du som missuppfattat saken eller ljuger för nöjes skull.

Klart de finns en och annan som ogillar henne då hon avslöjat Nya Zeeland som hårdare än talibanerna. Det gillar nog inte Jacinda! Att journalisten dessutom ser bra mycket bättre ut än Jacinda gör väl Jacinda ännu mer putt. Men alla Nya Zeeländare strandade utomlands under osäkra förhållanden är nog glada och tacksamma över den uppmärksamhet deras situation fått i och med att även en journalist hamnat i liknande situation. Skam på Nya Zeeland att det tagit dem ett halvår att till slut ge med sig.

Du får tycka vad du vill, det är ändå ganska egoistiskt av myndigheterna att skita i sina egna medborgare utomlands under en sådan global och långdragen krissituation som pandemin. Många länder gjorde precis tvärtom och uppmanade sina egna att ta sig till hemlandet, och skickade plan för att hämta hem folk. Nya Zeeland stängde istället gränsen, t o m för de egna. Och det är så de har hållit dödstalen nere. Genom att sannolikt bryta mot lagen genom att stänga ute sina egna.

Tegnell förtjänar en hel del beröm.
Citera
2022-02-04, 03:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Finns data om vaccinstatus för dödsfallen?

De som dör nu, är de ovaccinerade?

Här kan du se vaccinefecckten efter dos-1-2-bosterdos samt med olika vaccin o tidsintervall. Vaccinen skyddar bra men skyddet, åtminstone efter 1-2 doser, avtar lite snabbare än vad man kanske hoppats på.

https://imgur.com/rl8MNTN
Citera
2022-02-04, 05:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker inte det varit förlorade år, well kanske på ett sätt, men samtidigt har jag hittat en massa pärlor i min närhet som jag inte ens visste fanns. Som exempel plockade jag säkert 50kg kantareller ifjor och då är jag normalt sett ingen svampplockarmänniska, men att vara ute i skogen är befriande. Appropå det så fick jag nog 50 fästingar också, så det är dags att gå och vaccinera sig inför nästa säsong - mot TBE!

Nu är jag ju ingen skogsmänniska direkt men Stockholm är en vacker stad och Göteborg är en trevlig stad, (när det inte spöregnar), tack vare människorna där. Människorna i Malmö är också trevliga, på ett vardagligt sätt. (Stockholmare är inte otrevliga. Jag växte upp i länet i alla fall, Haninge, där var allt normalt). Och sedan finns ju Gotland, Visby, med landets mysigaste dialekt, i princip som att komma utomlands!🙂
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-02-04 kl. 05:13.
Citera
2022-02-04, 05:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Konstaterat: Regeringen och Tegnell hade rätt strategi:

https://omni.se/a/AL5zB5

Alltså, trots att folk skrek här som skållade grisar!
Citera
2022-02-04, 05:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du verkar arg? För att skydda mig mot ett luftburet virus. Det har funkar fint hittills. Sen använder jag inte munskydd utan andningsskydd, det är ju lite skillnad på dem. Dock räknar jag med att bli smittad förr eller senare.

Du är inte lite tönt men kör på du med din munblöja. Personligen har jag blivit påtvingad dylikt i bom jobbet i England, Belgien, hollandy ja länder som inte haft Tegnell. Tegnell är fanimig Gud
Citera
2022-02-04, 05:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Jag har hedrat Tegnell med små statyer sedan två år tillbaka
Citera
2022-02-04, 06:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Nu glömmer du nog bort vad Tegnell hade för strategi i början..... Om Tegnell lyckats med sin flock immunitetsstrategi så hade Sverige varit mer som Brasilien typ....

Ursprungliga Wuhan varianten räckte ju de åtgärder som Sverige genomförde senare för att stoppa. Så hade vi inte siktat på flockimmunitet i början utan varit snabbare med åtgärder så hade vi klarat oss ännu bättre.
Citera
2022-02-04, 06:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant att vår kurva över inrapporterade covid dödsfall har ökat mer än många länder sista tiden. Är det pga att vi har fler antivaxxers än Danmark tex?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2022-01-06..latest&facet=none&uniformYAxis=0&pickerSort=as c&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&In terval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=USA~GBR~CAN~D EU~ITA~IND~DNK~SWE
Citera
2022-02-04, 06:34
Medlem
Citat:
.Äh, jag har (sex)- chattat med en sköterska som inte är ert dugg bekymrad. Dock ingen IVA sköterska.
Klart det finns undantag. Kan du snälla sluta skriva om dina sexchattar? Fett obehagligt. Försöker du hävda dig själv på något vis? Ska jag skriva om hur mycket sex jag har eller? Är det relevant för tråden?
Citera
2022-02-04, 07:13
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Här kan du se vaccinefecckten efter dos-1-2-bosterdos samt med olika vaccin o tidsintervall. Vaccinen skyddar bra men skyddet, åtminstone efter 1-2 doser, avtar lite snabbare än vad man kanske hoppats på.

https://imgur.com/rl8MNTN
Tack.

Jag hade dock hoppats på specifik data avseende svenska dödsfall nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in