2022-02-03, 18:54
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harmyntskatt
Mr Ganman tycker dessutom att pedofiler nästan är lika vidriga som SDare. Spännande

Och Du förstår inte sarkasm.
Citera
2022-02-03, 19:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det är inte ovanligt att män vill ha småbrudar. Själv har jag aldrig begripit det där, en del av mina kompisar som är 60 trånar efter 18-åringar och yngre. Vad står det för egentligen? Även här på Flashback ser man detta hat mot kvinnor sprida sig överallt och dyrkandet av småtjejer. Obegripligt.

Jo själv har man satt gränsen på 25 år. Att som gammal gubbe som Sjöberg tråna efter knappt 20 år fyllda småkvinns är ju faktiskt gubbsjukt. Ok att det inte är tonåringar men är man gammal gubbe så borde 25 år fyllda vara gränsen.
Citera
2022-02-03, 19:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Så du sätter på vad som helst, där ser man. Inte jag.

Jag känner inte igen mig själv i det beteendet, men jag kanske är ganska unik i manssläktet då?

Verkar vara många män här på Flashback som är beredda att "sätta på vad som helst" utom riktiga kvinnor.

Vad beror det på?

Porrskador?
Jag tror att stordelen av dessa "udda män" är ensamma, i alla fall innerst inne.
Kanske finns en rädsla för vuxna kvinnor (och män).
Fantasierna kanske övergår i tvångstankar och missbruk.
Citera
2022-02-03, 19:07
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Följt denna tråden ett bra tag nu. Jag har endast fått peddovibbar på 2 st användare (säger ej namn). Verkar mer regel än undantag i ditt fall Kickis att sätta pedofilstämpling på användare som kommer med kritik mot Dumpen. Jag förstår inte varför du ska vara så mycket för att man inte ska få kritisera den sidan? Du säger ju ifrån när du tycker något är fel. Det minsta man kan begära då är att andra ska få sin röst hörd.

Om du hade läst kritiken så har det handlat mest om följande:
1. Bedriver Dumpen laglig verksamhet? Gränsen till förtal är hårfin enligt somliga.
2. Kan Dumpen uppvigla till andra typer utav brott genom uthängningarna?
3. Familjer/sambos/osv blir också drabbade utav uthängningarna.
4. Kritik till att Dumpen väljer vilka kommentarer som publiceras.
5. Ifrågasättande om somliga personer med mentalt handikapp ens ska hängas ut (LSS-snubben b.la).
6. Efterkonstruktion
7. Frågan finns om det i somliga fall får motsatt effekt, dvs risken ökar att stackars barn kommer bli utsatta av en pedofil som förlorat allt.
8. Är Patrik/Sara lämpliga för uppdraget.

Jag kan fortsätta. Jag håller inte med på alla punkterna men det är vad som skrivits b.la. Bedömmer det som att merparten av folket här inne föraktar de som gör övergrepp på barn. Sluta säg att kritikerna inte bryr sig om barnen/är pedofiler. Det är bara lågt.

Väntar mig inget svar. Du brukar undvika att svara när man kommer med frågor till dig.

Du verkar ha bättre koll på mig än på peddon, mitt alias är Klickis annars.
Vi behöver inte tycka lika och nej jag är inte så intresserad av att svara på din lista. Jag har följt tråden sedan start, läst alla kommentarer. Sitter man och sexchattar med underåriga så är det inte mer än rätt att man hängs ut.
Patrik och Sara jobbar på, vilket är mer än många andra här i tråden. Alla gillar inte upplägget, men det är ingen som kommer med en bättre idé.
Det är ett jävla muttrade på kammaren.
I övrigt så bryr jag mig inte ett dugg om vad du tycker om mig. Jag håller mig för god att yttra vad jag tycker om dig.
Ut och skräm en pedofil vettja!
Citera
2022-02-03, 19:08
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo själv har man satt gränsen på 25 år. Att som gammal gubbe som Sjöberg tråna efter knappt 20 år fyllda småkvinns är ju faktiskt gubbsjukt. Ok att det inte är tonåringar men är man gammal gubbe så borde 25 år fyllda vara gränsen.

Det verkar bli allt vanligare i samhället att gubbar trånar efter ungkött, än mer skrämmande att jag upptäcker det även i bekantskapskretsen, män i 50-60 års åldern som tycks hata allt vad kvinnor heter, men tycker att 15-18-åringar är skitsexiga, gränsen att glida nedåt i ålder kanske inte är så långt bort då kan man ana.

Jag tycker det är patetiskt med gubbsjuka män med gravidmage som går och dreglar efter lammkött.
Citera
2022-02-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Nej det tycker han inte, han var ironisk såklart. Om du läser hans andra texter och debattinlägg så förstår du.

Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Och Du förstår inte sarkasm.

Dåså. Läser inte hans övriga texter och har inte så stor inblick i vad har har för övriga åsikter. Finns ju trots allt ett par framstående "komiker" som ändå sätter pedofiler och SDare i samma bås.
Citera
2022-02-03, 19:13
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror att stordelen av dessa "udda män" är ensamma, i alla fall innerst inne.
Kanske finns en rädsla för vuxna kvinnor (och män).
Fantasierna kanske övergår i tvångstankar och missbruk.

Antalet incels tycks öka lavinartat, även äldre bittra fläskpaddor som tittar efter fjortisar.

Bådar inte gott inför framtiden.
Citera
2022-02-03, 19:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det verkar bli allt vanligare i samhället att gubbar trånar efter ungkött, än mer skrämmande att jag upptäcker det även i bekantskapskretsen, män i 50-60 års åldern som tycks hata allt vad kvinnor heter, men tycker att 15-18-åringar är skitsexiga, gränsen att glida nedåt i ålder kanske inte är så långt bort då kan man ana.

Jag tycker det är patetiskt med gubbsjuka män med gravidmage som går och dreglar efter lammkött.

Det är det nog. Inte minst för att ha gemensamt vad ska liksom en gubbe tala med en tonåring om? Ingen av vardera komma veta vad den andra snackar om!

Men det är väl i grunden två olika saker. Oj med Sjöberg som jagar efter unga 30 år yngre kvinns. De är utvecklade kvinns med kvinnliga former väl över byxmyndigålder. Dessa peddos jagar ju efter barn i 13 årsåldern. Som fortsatt ser ut som just barn.
Citera
2022-02-03, 19:24
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Dessa peddos jagar ju efter barn i 13 årsåldern. Som fortsatt ser ut som just barn.

Jag är knappast förvånad. Jag tror tyvärr att Dumpen bara skapar på ytan av allt det depraverade som finns.
Citera
2022-02-03, 19:33
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Du verkar ha bättre koll på mig än på peddon, mitt alias är Klickis annars.
Vi behöver inte tycka lika och nej jag är inte så intresserad av att svara på din lista. Jag har följt tråden sedan start, läst alla kommentarer. Sitter man och sexchattar med underåriga så är det inte mer än rätt att man hängs ut.
Patrik och Sara jobbar på, vilket är mer än många andra här i tråden. Alla gillar inte upplägget, men det är ingen som kommer med en bättre idé.
Det är ett jävla muttrade på kammaren.
I övrigt så bryr jag mig inte ett dugg om vad du tycker om mig. Jag håller mig för god att yttra vad jag tycker om dig.
Ut och skräm en pedofil vettja!

Har editerat ditt namn nu. 👍 Kanske jag har men man kan ju inte vara säker så varför kalla någon för det värsta man kan kalla någon för om den nu inte skulle va de? Jag har personligen blivit mer skeptisk till Dumpen sen några uthängningar. Tror sidan gör mer ont än gott faktiskt. Nä, varför ska vi tänka negativa saker om varann. Leder inte till något konstruktivt. Har ingen att skrämma för övrigt. Lycka till själv!
Citera
2022-02-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Följt denna tråden ett bra tag nu. Jag har endast fått peddovibbar på 2 st användare (säger ej namn). Verkar mer regel än undantag i ditt fall Klickis att sätta pedofilstämpling på användare som kommer med kritik mot Dumpen. Jag förstår inte varför du ska vara så mycket för att man inte ska få kritisera den sidan? Du säger ju ifrån när du tycker något är fel. Det minsta man kan begära då är att andra ska få sin röst hörd.

Om du hade läst kritiken så har det handlat mest om följande:
1. Bedriver Dumpen laglig verksamhet? Gränsen till förtal är hårfin enligt somliga.
2. Kan Dumpen uppvigla till andra typer utav brott genom uthängningarna?
3. Familjer/sambos/osv blir också drabbade utav uthängningarna.
4. Kritik till att Dumpen väljer vilka kommentarer som publiceras.
5. Ifrågasättande om somliga personer med mentalt handikapp ens ska hängas ut (LSS-snubben b.la).
6. Efterkonstruktion
7. Frågan finns om det i somliga fall får motsatt effekt, dvs risken ökar att stackars barn kommer bli utsatta av en pedofil som förlorat allt.
8. Är Patrik/Sara lämpliga för uppdraget.

Jag kan fortsätta. Jag håller inte med på alla punkterna men det är vad som skrivits b.la. Bedömmer det som att merparten av folket här inne föraktar de som gör övergrepp på barn. Sluta säg att kritikerna inte bryr sig om barnen/är pedofiler. Det är bara lågt.

Väntar mig inget svar. Du brukar undvika att svara när man kommer med frågor till dig.

” – en webbtidning som sökt frivilligt skydd, får INTE innehålla information som har publicerats utan godkännande från redaktionen; sådant material omfattas inte av grundlagen, och förekommer det innebär detta att utgivningsbeviset kan dras tillbaka. Alltså MÅSTE kommentarer på sådana webbtidningar vara förhandsmodererade”

https://juridikbloggen.wordpress.com/2011/09/02/ansvar-for-kommentarer-mm-pa-hemsida-gastinlagg-av-jur-kand-benjamin-o-boman/

Så var det i alla fall med den saken.
Citera
2022-02-03, 20:02
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
” – en webbtidning som sökt frivilligt skydd, får INTE innehålla information som har publicerats utan godkännande från redaktionen; sådant material omfattas inte av grundlagen, och förekommer det innebär detta att utgivningsbeviset kan dras tillbaka. Alltså MÅSTE kommentarer på sådana webbtidningar vara förhandsmodererade”

https://juridikbloggen.wordpress.com/2011/09/02/ansvar-for-kommentarer-mm-pa-hemsida-gastinlagg-av-jur-kand-benjamin-o-boman/

Så var det i alla fall med den saken.

Tack, man lär sig något nytt varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in