2022-01-16, 19:14
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asiktsbrottsling
Det är en term som kommer från USA, som vanligt. Där kallas alla som utsatts för något för överlevare, "survivor". Termen är inte reserverad för förintelsen.

Såklart den inte är reserverad, men den borde vara det för varje anständig person.
Citera
2022-01-16, 19:24
Medlem
Kolla Lexbase.. Det finns en med samma namn som fick 14400kr i böter 20210618 .För att ha spridit barnporr.
Senast redigerad av elsamimmi 2022-01-16 kl. 19:25. Anledning: fel
Citera
2022-01-16, 21:21
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Du ser ju att det är han på bilderna. Om du kollar dumpens inlägg kan du även se att han är en av dom få som använder sitt riktiga namn. Man får lägga ihop 1+1 samt läsa kommentarer osv.

Jo, det är väldigt likt men ändå inte men vinklarna är olika vilket gör det svårare.
Hoppas innerligt att han inte har egna barn!
Citera
2022-01-16, 22:00
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Jo, det är väldigt likt men ändå inte men vinklarna är olika vilket gör det svårare.
Hoppas innerligt att han inte har egna barn!

Vinklarna? Det finns en video när han sitter och runkar i sin bil på dumpens hemsida. Så där kan du se han i alla vinklar, nästan bokstavligen då han till och med visar sin lilla snorre. Han har även där skrivit att han våldtagit sin systers 8åriga barn. Du får ju såklart tro vad du vill men som sagt 1+1 och allt talar för att det är han i den artikeln.
Citera
2022-01-17, 00:05
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Hoppas någon kontaktar hans fru och arbetsplats. Han är ju riktigt sjuk

Det brukar ingå.
Citera
2022-01-17, 01:46
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Vinklarna? Det finns en video när han sitter och runkar i sin bil på dumpens hemsida. Så där kan du se han i alla vinklar, nästan bokstavligen då han till och med visar sin lilla snorre. Han har även där skrivit att han våldtagit sin systers 8åriga barn. Du får ju såklart tro vad du vill men som sagt 1+1 och allt talar för att det är han i den artikeln.

Tänkte mer att den i bilen är i fågelperspektiv ovh tidningsartikeln mer nerifrån.
Jag tror också att det är han men hur fasen kan han vara så svår att hitta? Är han gift.
Citera
2022-01-17, 01:59
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Tänkte mer att den i bilen är i fågelperspektiv ovh tidningsartikeln mer nerifrån.
Jag tror också att det är han men hur fasen kan han vara så svår att hitta? Är han gift.

Om du kollar dumpens andra inlägg om honom så förstår du nog. Dom hade ju från början bara en bild på halva halva hans ansikte. Han sa väl även att han bodde i Stockholm osv. Namnet är dessutom vanligt, finns tusentals med det namnet. Han gick inte med på träff förrän dom lurade honom att han skulle träffa en 28åring. Han var mer försiktig med att träffa just ett barn.. Allting står på dumpen. Gå in och läs, koppla ihop pusslet. Det går att få fram alla om man bara vill. Dessvärre har flera av dom stängt ner sina sociala medier i efterhand så många av dom går inte att hitta längre på tex Facebook. Förhoppningsvis skärper rättssystemet till sig lite så att flera av dom blir dömda och då blir namnen offentliga på riktigt också.
Citera
2022-01-17, 06:53
Medlem
Citat:
Han är inte svår att hitta.
Kolla längre tillbaka i tråden. Sen sök på Lexbase på hans namn. Där står vad han blev dömd för i somras.....
Citera
2022-01-17, 10:14
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Varför ”ta itu med det”? Kände du dig tillrättavisad? Inte min mening, men jag som i huvudsak stockholmare använder inte ordet Stockholmssystemet, det låter löjligt att i Sverige associera vår huvudstad med en marginell psykologisk företeelse.

Norrmalmtorgssymdromet är det ursprungliga namnet och Stockholmssymdromet användes utomlands, men har senare pga inflytandet pga filmer mm börjat användas även i Sverige.

Och nej, bara för att några använder ”överlevare” i annan betydelse det inte att det är önskvärt eller respektfullt. Det leder (medvetet eller ej) till en relativisering av förintelsens offer.

"Förintensen" ägde rum för 80 år sen. I går blev en ung man i min hemstad påkörd och vårdas på intensiven, men tros överleva. Menar du att han inte får kallas överlevare för att judarna har tagit patent på ordet för en påstådd händelse för 80 år sen?
Citera
2022-01-17, 16:45
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
"Förintensen" ägde rum för 80 år sen. I går blev en ung man i min hemstad påkörd och vårdas på intensiven, men tros överleva. Menar du att han inte får kallas överlevare för att judarna har tagit patent på ordet för en påstådd händelse för 80 år sen?

Vem har sagt ” inte får”? Jag tycker att det är olämpligt att använda det när svenska språket innehåller fler och bättre ord för den som överlevt en olycka.

Jag tror inte denne identifierar sig som överlevare; det definierar inte en trafikskadad på samma sätt som den som upplevt och varit nära att mördas i världshistoriens största systematiskt industriella folkmord. Eller kommer den trafikskadade kalla sig överlevare 80 år efter trafikolyckan?

Ni antisemiter förnekar er inte, och vill förringa och relativisera judarnas lidande till och med genom språket och begreppsinflation.

Till ämnet. Patrik Sjöberg är en världsmästare, en författare, en fd missbrukare, en provokatör och mycket mer, men epitetet överlevare kan han låta riktiga överlevare behålla.

För övrigt borde han tagga ner lite. Språkbruket börjar närma sig det hos dem som befinner sig i anständighetens gränstrakter. Det skulle inte förvåna mig om han börjar svinga vilt och misstänkliggör fler och fler och sedan skriver arga brev till statsministern. Sd kanske får en ny sympatisör?
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2022-01-17 kl. 16:54.
Citera
2022-01-17, 22:55
Medlem
Har nu läst på Sjöbergs 2forty2 angående Dumpens manifestation och debatten i riksdagen.

Man har en Riksdagsledamot vid namn Marléne Althea Lund Kopparklint som ska lyfta frågan där hon lovat att "hon kommer att stå i riksdagen, månad efter månad år efter år om så krävs för att kämpa för våra barns rätt att växa upp utan sexuella övergrepp" åt Dumpen. I fredags (14 januari) var det dags i riksdagen.

Marléne Althea Lund Kopparklint tillsammans med partikamraten Alexandra Anstell möte Morgan Johansson i interpellation och det var ju inte mycket hänga i julgranen från dom två förstnämnda, vi har ju inte ens fått sett någon motion från moderaterna.

Sara Nilsson skriver "Vi fick se en fullständigt lysande debatt där Marléne Lund Kopparklint och Alexandra Anstrell med sylvassa argument strimlade ner Morgan Johanssons ord till ett totalt haveri som mer gick ut på att skydda sittande regering än våra barn".

Jag vet inte vilken läktare Sara Nilsson satt på men inte han de vare på åhörareläktaren i riksdagen iallafall.
Morgan Johansson svarade allt vad man gjort, t ex tagit bort preskriptionstiden för sexuellt utnyttjande av barn.
Väldigt enkelt och vara populistiskt och slänga med klyschor som "skydda våra barn", hur skriver man en lag som skyddar barn från övergrepp i familjen? Skydda barn från pedofiler rör sig kring förskolor och sitter och titta på barn? Hur kan man veta att det är en pedofil som sitter och tittar? Ska vi förbjuda bänkar kring dagis? I bostadsområden också?
Senast redigerad av Arcabo 2022-01-17 kl. 22:59.
Citera
2022-01-18, 11:48
Medlem
mossadmartins avatar
Samma jacka, samma gubbe, samma namn, samma ort?

https://www.skd.se/2019/02/26/torkan-slog-hart-mot-ridskolan/

https://dumpen.se/2022/01/12/fran-hard-till-slak-pa-en-tredjedels-sekund-mrx-fastnade-pa-kroken/

Hoppas ridskolan är underrättad.

Edit : Han sitter inte kvar som kassör : https://www.ringsjoorten.com/foreningen/Styrelsen/
Finns inte på annat styrelseuppdrag heller, men det förhindrar ju inte att han är aktiv i föreningen.
Senast redigerad av mossadmartin 2022-01-18 kl. 11:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in