2022-02-03, 17:36
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Så Jens Gahnman har hängt på tåget nu? Där ser man..

Ja, han har gjort ett "reportage" för sin Substack som är öppen för alla: https://jensganman.substack.com/p/pa-pedofiljakt-med-dumpense

Intressant att bland annat Expressen har varit på väg att göra en artikel men backat.
Citera
2022-02-03, 17:42
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Många pedofiler som härjar på Flashback som inte tycker om Patriks arbete.

Absolut, det brukar drutta in en och annan i tråden efter varje uthängning. Många gillar inte hur dom för och ingen kommer med ett bättre förslag.
Citera
2022-02-03, 17:49
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olaheterjag
Vad som är normalt ändras från kultur, land och tidsålder.

Det är stor skillnad på vad som är normalt och vad som är accepterat.

Att män i vissa kulturer gillat att knulla pojkar (inte barn) i prutten betyder inte att beteendet var normaliserat.
Citera
2022-02-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Jag kan helt hålla med dig i att de ofta eldar på det ett (eller fler) steg för långt.
Jag har inget till övers för peddosar, inte alls. Och skulle önska betydligt hårdare straff för dem som döms. Men jag har samtidigt lite svårt för detta uthängande. Inte för att jag tycker synd om peddosarna, men…dels finns det, precis som i detta fall, risk att saker missförståtts. I just detta fall hade man velat läsa den del av konversationen som försvann, eller höra de telefonsamtal Patrik och Sara skriver att de haft med gubben.
Sen tror jag ju att uthängningar av detta slag riskerar att göra att peddosar går över gränserna ännu mer än vad de redan gjort. Har de förlorat familj, vänner, arbete kanske det inte spelar någon roll längre om de spelar ut sina fantasier. Jag tror den risken är större än chansen att de söker hjälp tyvärr. Skulle hellre se att man ställer ett ultimatum. Om du inte söker hjälp lägger vi ut detta. Och att peddosar får visa att han faktiskt söker hjälp. Samt att de såklart lägger ut det om de stöter på honom igen när han är på jakt efter barn. Sen kan de såklart polisanmäla för sexuellt ofredande, utan att behövt lagt ut på Dumpen.

Skitsnack då skulle vi inte behöva några lagar alls. Det är inte dom som hetsa skriver dom en massa äckligt till sjuåringar eller elva åringar och skickat dickpic så förtjänar man redan där att få tänderna insparkad och mister man jobb och familj är det perfekt har man ändå inte förstått att det finns risk att åka fast igen så kan dom ju söka hjälp. SÅ Nej man kan inte skylla på patrik han gör fan sveriges bästa jobb dessutom kommer namn och bild ut så man vet om de sån där finns i området det varnas på facebook då är det väl bara att få bort denne från området.
Citera
2022-02-03, 17:53
Medlem
Mr Ganman tycker dessutom att pedofiler nästan är lika vidriga som SDare. Spännande
Citera
2022-02-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Skitsnack då skulle vi inte behöva några lagar alls. Det är inte dom som hetsa skriver dom en massa äckligt till sjuåringar eller elva åringar och skickat dickpic så förtjänar man redan där att få tänderna insparkad och mister man jobb och familj är det perfekt har man ändå inte förstått att det finns risk att åka fast igen så kan dom ju söka hjälp. SÅ Nej man kan inte skylla på patrik han gör fan sveriges bästa jobb dessutom kommer namn och bild ut så man vet om de sån där finns i området det varnas på facebook då är det väl bara att få bort denne från området.

Som sagt…gillar inte peddosar. Hatar dem. Så coola ner några hekto.
Jag har för egen del inget alls emot att se deras värld rasa samman. Men jag tror det kan vara kontraproduktivt.
Citera
2022-02-03, 18:20
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ärligt hycklar inte Patrik lite grann? Han säger åt dessa gubbar fan sjukt att ni springer efter småflickor medan han själv dejtar kvinnor 30 år eller mer yngre än han. Kvinnor som föddes när han var väl över 30 år fyllda. Ok det är skillnad de här dumma männen går efter småvilt olagligt kvinns under 15 men är Patrik en som kan döma som är ihop med kvinnor som han kunde vara morfar till?

Det är inte ovanligt att män vill ha småbrudar. Själv har jag aldrig begripit det där, en del av mina kompisar som är 60 trånar efter 18-åringar och yngre. Vad står det för egentligen? Även här på Flashback ser man detta hat mot kvinnor sprida sig överallt och dyrkandet av småtjejer. Obegripligt.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-02-03 kl. 18:40.
Citera
2022-02-03, 18:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Då är människan värre än djur.
Har aldrig sett att en hund försöker para sej med en valp.
Aldrig sett en katt para sej med en kattunge. Osv.
Bara för att du aldrig sett det, betyder inte att det inte hänt.
Jag har sett klipp på katter som våldtar höns till och med.

Djur sätter på vad som helst. Precis som vi.
Citera
2022-02-03, 18:35
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker

Djur sätter på vad som helst. Precis som vi.

Så du sätter på vad som helst, där ser man. Inte jag.

Jag känner inte igen mig själv i det beteendet, men jag kanske är ganska unik i manssläktet då?

Verkar vara många män här på Flashback som är beredda att "sätta på vad som helst" utom riktiga kvinnor.

Vad beror det på?

Porrskador?
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-02-03 kl. 18:40.
Citera
2022-02-03, 18:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Nja..jag anser att det är en jävla skillnad på om två vuxna människor har en relation, även om det är stor åldersskillnad. Här handlar det om barn under 15. Även unga har förvisso en sexualitet, men de har lågt konsekvenstänk. Och deras sexualitet måste få utveckla sig i sin egen takt, utan vuxna mäns inblandning. Även OM en trettonåring skrev sexiga saker till en vuxen man, så ska han avsluta chatten och hålla wursten innanför brallan. Och de som är så sjuka att de vill träffa en 6 - 7 åring ska vi inte ens prata om. De förtjänar inget annat än att låsas in och aldrig mer släppas ut.

Jo tycker ärligt också det extremt stor skillnad mellan 14 och 21. Ena är lagligt det andra inte det. Men han kanske borde tagga ner att dejta 20-åringar om han vill fortsatt vara ärlig med saken. Vilket han kanske gör numera.
Citera
2022-02-03, 18:46
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harmyntskatt
Mr Ganman tycker dessutom att pedofiler nästan är lika vidriga som SDare. Spännande

Nej det tycker han inte, han var ironisk såklart. Om du läser hans andra texter och debattinlägg så förstår du.
Citera
2022-02-03, 18:51
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Absolut, det brukar drutta in en och annan i tråden efter varje uthängning. Många gillar inte hur dom för och ingen kommer med ett bättre förslag.

Följt denna tråden ett bra tag nu. Jag har endast fått peddovibbar på 2 st användare (säger ej namn). Verkar mer regel än undantag i ditt fall Klickis att sätta pedofilstämpling på användare som kommer med kritik mot Dumpen. Jag förstår inte varför du ska vara så mycket för att man inte ska få kritisera den sidan? Du säger ju ifrån när du tycker något är fel. Det minsta man kan begära då är att andra ska få sin röst hörd.

Om du hade läst kritiken så har det handlat mest om följande:
1. Bedriver Dumpen laglig verksamhet? Gränsen till förtal är hårfin enligt somliga.
2. Kan Dumpen uppvigla till andra typer utav brott genom uthängningarna?
3. Familjer/sambos/osv blir också drabbade utav uthängningarna.
4. Kritik till att Dumpen väljer vilka kommentarer som publiceras.
5. Ifrågasättande om somliga personer med mentalt handikapp ens ska hängas ut (LSS-snubben b.la).
6. Efterkonstruktion
7. Frågan finns om det i somliga fall får motsatt effekt, dvs risken ökar att stackars barn kommer bli utsatta av en pedofil som förlorat allt.
8. Är Patrik/Sara lämpliga för uppdraget.

Jag kan fortsätta. Jag håller inte med på alla punkterna men det är vad som skrivits b.la. Bedömmer det som att merparten av folket här inne föraktar de som gör övergrepp på barn. Sluta säg att kritikerna inte bryr sig om barnen/är pedofiler. Det är bara lågt.

Väntar mig inget svar. Du brukar undvika att svara när man kommer med frågor till dig.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-03 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in