Tjo Flashback! Jag har länge suttit här och så att säga ”lurkat” men nu äntlingen bestämt mig för att göra mitt första inlägg. Min dator gick sönder för en vecka sen och jag behöver nu köpa en ny. Jag har länge använt en macbook från 2015 som jag tycker har fungerat finemang, men nu undrar jag om det inte är dags att köpa en stationär istället?
Vad tror ni är bäst, köpa en ny macbook eller pc eller lägga sina pengar på en stationär som man kan spela på?
Beror ju helt på hur mycket du tänkt spela och vad för spel. Har du tänkt spela det senaste spelen är det mer prisvärt att köpa en stationär dator, helst att du bygger den själv eller om nån du känner bygger den.
Beror ju helt på hur mycket du tänkt spela och vad för spel. Har du tänkt spela det senaste spelen är det mer prisvärt att köpa en stationär dator, helst att du bygger den själv eller om nån du känner bygger den.
Jag tror nog inte jag vågar bygga min egen dator… Men jag skulle vilja spela CS:GO, TF2, lite LOL, WoW och Overwatch. Har tidigare spelat på mitt PS4 och lite på min Macbook men det har fan blivit trögt ibland.
Varför ska du köpa en dator för spelande om du kört med en Macbook tills nu? Jag antar att det betyder att du inte spelat mer än väldigt enkla spel.
Har mest spelat på konsol fram tills nu. Vill komma in i gameandet lite mer eftersom jag har tid till det eftersom jag innan pluggat och jobbat hela tiden haha
Beror på om du behöver en flexibel dator eller är nöjd på att ha den på en och samma plats, oavsett vad du väljer kan jag varmt rekommendera acer predator, har både en laptop samt stationär och är otroligt nöjd med båda, de har några år på nacken men är fortfarande fullt dugliga till alla spel jag lirar
Riktig datanörd här. Jag har alltid varit stark förespråkare för stationära tidigare pga enkelhet att byta komponenter osv. Måste dock säga att bärbara datorer har blivit riktigt kraftfulla och pålitliga nu för tiden.
År 2022 är enda användningsområdena för stationära datorer:
- Kraftfulla arbetsstationer
- Gamingrig