2022-02-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"
Sist men inte minst, tror du att C är oskyldig?

Snart kommer du att få en sådan chock när du läser fupen att jag hellre håller tyst.

Barnen kommer att berätta i detalj vad deras mamma gjorde mot dem. Tills dess, fortsätt att skydda henne.
Senast redigerad av Barby 2022-02-03 kl. 13:20.
Citera
2022-02-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Snart kommer du att få en sådan chock när du läser fupen att jag hellre håller tyst.

Barnen kommer att berätta i detalj vad deras mamma gjorde mot dem. Tills dess, fortsätt att skydda henne.
Vad tror du hon gjort? Slagit dom? Inte alla har dåligt ölsinne.
Hur du än vrider och försöker vända skulden så är det C som sitter häktad. Barnen har inte sagt ett pip om att mamma varit våldsam på något sätt.
Citera
2022-02-03, 13:37
Medlem
Citat:

Vad konstigt att det inte står någonting om detta i den utredning som har gjort just kring barnens situation. Tycker du inte det? Vakna Barby.
Citera
2022-02-03, 13:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Fulla som svin" skriver du, är det något som du misstänkt att C skulle bli i närheten av barnen?

Har du tänkt tanken nu, efter vad som framkommit, att du kunde frågat C (när han höll sina monologer) om något kunde bero på honom själv?
Har du tänkt tanken att tipsa honom om att han kunde försöka få hjälp ang sin fru som han hade så stora problem med (för barnens skull)?

Sist men inte minst, tror du att C är oskyldig?

Noterar att både du och gräsis tystnat i tråden... är ni överbevisade och kommit till insikt till sist?

(Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå svara)

Det finns inte mycket att säga just nu, alla är nog smått chockade dessutom av uppgifterna som postades i tråden häromdagen när det gällde parets dryckesvanor i barnens åsyn?

Frågan är nog när du ska komma till insikt om att det var två parter i detta fall som interagerade med varandra? Du vill ju bara skylla allt elände i parets äktenskap på C.

Vi kan dessutom vända på din fråga, vad tror du C kan vara skyldig till?

Spela bara inte den gamla vanliga repiga skivan nu utan försök utveckla dina tankar kring det aktuella fallet med bakgrund av vad vi vet just nu.
Citera
2022-02-03, 13:55
Medlem
Citat:

Du kanske ska ta hjälp av någon av dina 4 familjemedlemmarna som är jurister? Dom kan berätta för dig vad kammarrättens beslut innebär.

Hittills verkar du inte ha hållit igen din svartmålning av B. Är det av hänsyn till den döde du inte vill lämna fler uppgifter eller vad har hänt?
Citera
2022-02-03, 14:29
Medlem
sybels avatar
Citat:

Har barnen också hållt monolog för dig?
Eftersom det är förundersökningssekretess så är det endast förhörsledare, utredare, åklagare, delvis Cs advokat och barnen själv som kan veta vad de berättat. Som icke nära vän kan du inte vara barn till paret, knappast förhörsledare heller.
Citera
2022-02-03, 14:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Vi kan dessutom vända på din fråga, vad tror du C kan vara skyldig till?

Där gjorde du bort dig igen!
Citat:
Spela bara inte den gamla vanliga repiga skivan nu utan försök utveckla dina tankar kring det aktuella fallet med bakgrund av vad vi vet just nu.
Det är precis det du gör! Utan att svara på frågan bollar du tillbaka den igen.
Försök själv att utveckla dina tankar kring det aktuella fallet med bakgrund av vad vi vet just nu.
Citera
2022-02-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad tror du hon gjort? Slagit dom? Inte alla har dåligt ölsinne.
Hur du än vrider och försöker vända skulden så är det C som sitter häktad. Barnen har inte sagt ett pip om att mamma varit våldsam på något sätt.
Det finns folk som snetänder på öl.
Fyllebråk iofs är inget allvarligt bråk. För det mesta är det på skoj.
Citera
2022-02-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finns folk som snetänder på öl.
Fyllebråk iofs är inget allvarligt bråk. För det mesta är det på skoj.

Lite fyllebråk med frugan, och barnen som hejaklack skadar väl ingen. Eller hur tänker du?
Citera
2022-02-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Lite fyllebråk med frugan, och barnen som hejaklack skadar väl ingen. Eller hur tänker du?
Jag tänker så här att socialtjänstens utredning verkar inte vara av hög kvalitet.
Det mesta kommer från barnen som tycker att föräldrarna super sig fulla (hur kan barn veta det ?!) och bråkar med varann.
De pratar om både föräldrarna och sekreteraren drar slutsatsen att bara pappan är olämpligt!
Det skulle inte förvåna mig alls att vi kommer att få lika mycket information om mammas negativa beteenden som pappas när åklagaren är färdig.
Så att säga just nu lägger jag inte mycket vikt på en utredning av socialtjänsten.
Citera
2022-02-03, 15:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tänker så här att socialtjänstens utredning verkar inte vara av hög kvalitet.
Det mesta kommer från barnen som tycker att föräldrarna super sig fulla (hur kan barn veta det ?!) och bråkar med varann.
De pratar om både föräldrarna och sekreteraren drar slutsatsen att bara pappan är olämpligt!
Det skulle inte förvåna mig alls att vi kommer att få lika mycket information om mammas negativa beteenden som pappas när åklagaren är färdig.
Så att säga just nu lägger jag inte mycket vikt på en utredning av socialtjänsten.
Soc utredning är av dålig kvalitet, utredarna gör ett undermåligt jobb och åklagaren har dragit fel slutsatser.
Är det någon mer än Barby som är tillförlitlig enligt dig?
Citera
2022-02-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Soc utredning är av dålig kvalitet, utredarna gör ett undermåligt jobb och åklagaren har dragit fel slutsatser.
Är det någon mer än Barby som är tillförlitlig enligt dig?
Jag tycker Barby ger någorlunda realistiskt bild av läget jämfört med alla andra som tycker att allting varit pappans fel.
Så är det sällan fallet. Om det har funnits konflikter då är vanligast att båda två är skyldiga lika mycket och inte kunde uppföra sig som vuxna människor.
Om Barby kunde gräva ner sin yxa och vara en aning neutral då skulle vi fått det bästa bilden av läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in