2022-02-02, 02:21
Medlem
develis avatar
HD pratar spår, DNA alt blodsex med alla väninnorna.
Hon oroas över DNA och spår 23 maj (TB, AS) och " i samband med att huset söktes igenom" har hon även diskuterat spår och sex med KH - det nämns även blod:
Det fortsätter sen med spår kopplat till akrobatiskt blodsex (TB, 8 juli) och efter sommaren 2018 pratar hon spår med CH utifrån att hon berättar att hon initierat storstädning av SDs hus, då hon" hade tagit dit hela gänget":
Bilen tycks de dock mer trygga med än huset och BP, den kan de få genomsöka bäst de vill.
Varför utesluts den så tydligt?
Det blir något inkonsekvent, LW torde likaväl ha kunnat lämna spår i bilen.

Hennes far "visste med I00 % att bilen inte kunde vara inblandad då den stått hos Hanna, det var han säker på. Det vet han då de bara har en nyckel och Hanna sagt att hon hade nyckeln."

SOA säger även:
"Under bilresan hem pratade det inte mer om det än att "polisen får göra vad de vill med bilen" och att de inte finns något mer i bilen. Både Hanna och Stefan sa att de får söka igenom den, "den är ren"."(SOA, Ab 149)

JG säger att HD pratar om bilen 15 maj då SD är på förhör:

" I det samtalet så sa Hanna att deras gemensamma bil fanns hos henne under natten mellan måndag och tisdag och Stefan har inte nyckel till hennes lägenhet."
(Ab 150)

I förhör 19 maj säger HD att SD inte har nån nyckel till lgh, men hon har tillträde till huset via kodlås.
" Han har inte nyckel hem till mig .."

I förhör när hon häktats (2019-09-03) då kan det ha legat nån nyckel "där hemma" (som hon då benämner SDs hus.. ).

F I: Mm, hade Stefan nyckel?
H: Jag vet inte det var det jag satt och fundera på, för jag funderade på om han hade någon
nyckel och om K hade någon nyckel äh, men jag är inte säker, barnen och mamma och pappa är jag säker på, äh, dem andra är jag inte säker på.
F I: Men, vore det inte konstigt om Stefan skulle ha en nyckel hem till dig eftersom ni var
separerade?
H: Nej.
F I: Hur tänker du då?
H: Att det var en reservnyckel som barnen skulle kunna ha, att det var egentligen, den låg där hemma, att det inte var Stefans, alltså mer.
FI: Mm, det skulle kunna finnas en reservnyckel hemma hos Stefan ...
H:Mm.
F I : Men du är inte säker på.,.
H:Nej."

Reservnyckel. För barnens skull. Givetvis.
Varför denna kovända? Oroad över att en husrannsakan vid häktning ska visa nåt spår?
Senare i samma förhör får hon frågor om SD kan ha varit där på mordnatten och att hon varit mycket lättad över att att sluppit husrannsakan. Enligt nån okänd källa.

Ang Contradictory messages.

Att SD tolkar HD som att hon hatar och önskar livet ur LW (sept 2016) är inte värst förvånande.

SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö.
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu.
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar henne som död.
HD: Fanns i våra liv ja." (Ab 163)

Hon har snudd på identiskt samma dubbelbottnade svar till FhL:

FLI: Hatade du Lena? Ja eller nej?
HD: Det beror på när i tid du frågar
FLI: I maj, 2018?
HD: Nej. Hata inte Lena
FL 1: Ändå önskar du att hon var död"

HD hoppas även att LW försvinner för alltid - men gör ett mer" empatiskt" tillägg - då hon blir ifrågasatt:
"2018-05-15:
HD: Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid...
(..)
JS: Men skapa inget du mår dåligt över sen.
HD: Gör inte det innerst Inne. Vill Ingen så illa." (Ab 165)

Det är tydligen inte nåt som hon bara råkar haspla ur sig just där och då. Ordvalet från JS är" dom gångerna".

JS berättar i TR att "hon tyckt det varit skönt att Lena varit borta" samt att hon "tycker det är skönt att Lena inte finns som en del i det här, i livet, för hon har tyckt det varit jobbigt att umgås med lena."

"Sen har hon ganska snart, dom gångerna hon nämnt det, lagt till "jamen så där kan jag ju inte uttrycka för det kan ju vara dåligt."

"Så där kan jag ju inte uttrycka" påminner mig om det manipulativa tillägget "skojade bara" när hon idkar hon byteshandel med JO, för hon "Behöver" en FTF" denna månad.

2018-05-15:
HD: Har du hört om L?
JO: L?
HD: Lena.
JO:"Ne henne har jah inte pratat med sen jag vet inte när"
HD: Byter info mot hint..."
HD: skojade bara. " (Ab 165)

Tillkännager ett tidigare motiv - men ändrar sig då hon ifrågasätts:

Fl: (..) det finns ju flera uppgifter i den här utredningen som pekar på att du skulle kunna ha ett motiv till att döda, Lena. Vad har du själv att säga om det? du kan kommentera det.
HD: Nja berätta gärna vad det är som talar för.
FL: Nej men jag frågar dig.
HD: Ja. Ja, nej egentligen inte. Tidigare, aah visst. Eeh hon hade en relation med den mannen jag var gift med. Eeh, men den mannen är jag inte gift med och vi hade separerat redan då så att nej jag ser inte att jag hade motiv till att göra det.
FL: Men tidigare anser du att.. tidigare skulle kunna ha motiv till att döda henne?
MT: Nej, nej, nej verkligen inte." (Ab 149)

Undrar om HD nånsin är konsekvent i ett samtal med tanke på hur förhören ser ut - hal som en ål och dubbelbottnad som en gammal eka.

JG tycker att HD är "mer svårläst än Stefan." (Ab 150)

In the calmest of waters swim the most covert predatory fish.
Senast redigerad av develi 2022-02-02 kl. 02:29.
Citera
2022-02-02, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD pratar spår, DNA alt blodsex med alla väninnorna.
Hon oroas över DNA och spår 23 maj (TB, AS) och " i samband med att huset söktes igenom" har hon även diskuterat spår och sex med KH - det nämns även blod:
Det fortsätter sen med spår kopplat till akrobatiskt blodsex (TB, 8 juli) och efter sommaren 2018 pratar hon spår med CH utifrån att hon berättar att hon initierat storstädning av SDs hus, då hon" hade tagit dit hela gänget":
Bilen tycks de dock mer trygga med än huset och BP, den kan de få genomsöka bäst de vill.
Varför utesluts den så tydligt?
Det blir något inkonsekvent, LW torde likaväl ha kunnat lämna spår i bilen.

Hennes far "visste med I00 % att bilen inte kunde vara inblandad då den stått hos Hanna, det var han säker på. Det vet han då de bara har en nyckel och Hanna sagt att hon hade nyckeln."

SOA säger även:
"Under bilresan hem pratade det inte mer om det än att "polisen får göra vad de vill med bilen" och att de inte finns något mer i bilen. Både Hanna och Stefan sa att de får söka igenom den, "den är ren"."(SOA, Ab 149)

JG säger att HD pratar om bilen 15 maj då SD är på förhör:

" I det samtalet så sa Hanna att deras gemensamma bil fanns hos henne under natten mellan måndag och tisdag och Stefan har inte nyckel till hennes lägenhet."
(Ab 150)

I förhör 19 maj säger HD att SD inte har nån nyckel till lgh, men hon har tillträde till huset via kodlås.

I förhör när hon häktats (2019-09-03) då kan det ha legat nån nyckel "där hemma" (som hon då benämner SDs hus.. ).

F I: Mm, hade Stefan nyckel?
H: Jag vet inte det var det jag satt och fundera på, för jag funderade på om han hade någon
nyckel och om K hade någon nyckel äh, men jag är inte säker, barnen och mamma och pappa är jag säker på, äh, dem andra är jag inte säker på.
F I: Men, vore det inte konstigt om Stefan skulle ha en nyckel hem till dig eftersom ni var
separerade?
H: Nej.
F I: Hur tänker du då?
H: Att det var en reservnyckel som barnen skulle kunna ha, att det var egentligen, den låg där hemma, att det inte var Stefans, alltså mer.
FI: Mm, det skulle kunna finnas en reservnyckel hemma hos Stefan ...
F I : Men du är inte säker på.,.
H:Nej."

Reservnyckel. För barnens skull. Givetvis.
Varför denna kovända? Oroad över att en husrannsakan vid häktning ska visa nåt spår?
Senare i samma förhör får hon frågor om SD kan ha varit där på mordnatten och att hon varit mycket lättad över att att sluppit husrannsakan. Enligt nån okänd källa.

Ang Contradictory messages.

Att SD tolkar HD som att hon hatar och önskar livet ur LW (sept 2016) är inte värst förvånande.

SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö.
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu.
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar henne som död.
HD: Fanns i våra liv ja." (Ab 163)

Hon har snudd på identiskt samma dubbelbottnade svar till FhL:

FLI: Hatade du Lena? Ja eller nej?
HD: Det beror på när i tid du frågar
FLI: I maj, 2018?
HD: Nej. Hata inte Lena
FL 1: Ändå önskar du att hon var död"

HD hoppas även att LW försvinner för alltid - men gör ett mer" empatiskt" tillägg - då hon blir ifrågasatt:
"2018-05-15:
HD: Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid...
(..)
JS: Men skapa inget du mår dåligt över sen.
HD: Gör inte det innerst Inne. Vill Ingen så illa." (Ab 165)

Det är tydligen inte nåt som hon bara råkar haspla ur sig just där och då. Ordvalet från JS är" dom gångerna".

JS berättar i TR att "hon tyckt det varit skönt att Lena varit borta" samt att hon "tycker det är skönt att Lena inte finns som en del i det här, i livet, för hon har tyckt det varit jobbigt att umgås med lena."

"Sen har hon ganska snart, dom gångerna hon nämnt det, lagt till "jamen så där kan jag ju inte uttrycka för det kan ju vara dåligt."

"Så där kan jag ju inte uttrycka" påminner mig om det manipulativa tillägget "skojade bara" när hon idkar hon byteshandel med JO, för hon "Behöver" en FTF" denna månad.

2018-05-15:
HD: Har du hört om L?
JO: L?
HD: Lena.
JO:"Ne henne har jah inte pratat med sen jag vet inte när"
HD: Byter info mot hint..."
HD: skojade bara. " (Ab 165)

Tillkännager ett tidigare motiv - men ändrar sig då hon ifrågasätts:

Fl: (..) det finns ju flera uppgifter i den här utredningen som pekar på att du skulle kunna ha ett motiv till att döda, Lena. Vad har du själv att säga om det? du kan kommentera det.
HD: Nja berätta gärna vad det är som talar för.
FL: Nej men jag frågar dig.
HD: Ja. Ja, nej egentligen inte. Tidigare, aah visst. Eeh hon hade en relation med den mannen jag var gift med. Eeh, men den mannen är jag inte gift med och vi hade separerat redan då så att nej jag ser inte att jag hade motiv till att göra det.
FL: Men tidigare anser du att.. tidigare skulle kunna ha motiv till att döda henne?
MT: Nej, nej, nej verkligen inte." (Ab 149)

Undrar om HD nånsin är konsekvent i ett samtal med tanke på hur förhören ser ut - hal som en ål och dubbelbottnad som en gammal eka.

JG tycker att HD är "mer svårläst än Stefan." (Ab 150)

In the calmest of waters swim the most covert predatory fish.
Att läsa dina intelligenta inlägg, med frågeställningar och fakta, är det riktigt beklämmande att Han*na har kommit undan med sin uppenbara inblandning.
Fan vet om det inte är hon och farsan som planerat och utfört elimineringen av Lena och i förlängningen även Stefan.
Jag kan inte förlika mig med att han skulle ta sitt liv, med tanke på omständigheterna kring dom-häktning-försvunnen-avliden-mord? Jag tror han var en bricka i HDs spel, nu sitter hon med alla alla gator i Monopol, ensam härskare...

Beträffande nycklar och möjlighet att gå in hos varandra, det hade Steffe ordnat till genom att grejja kodlås till sina tjejer..
Citera
2022-02-02, 10:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Att läsa dina intelligenta inlägg, med frågeställningar och fakta, är det riktigt beklämmande att Han*na har kommit undan med sin uppenbara inblandning.
Fan vet om det inte är hon och farsan som planerat och utfört elimineringen av Lena och i förlängningen även Stefan.
Jag kan inte förlika mig med att han skulle ta sitt liv, med tanke på omständigheterna kring dom-häktning-försvunnen-avliden-mord? Jag tror han var en bricka i HDs spel, nu sitter hon med alla alla gator i Monopol, ensam härskare...

Beträffande nycklar och möjlighet att gå in hos varandra, det hade Steffe ordnat till genom att grejja kodlås till sina tjejer..

Ang. B2705-18 Aktbilaga 147 Förhör SD.pdf (s.71)
Stefan Davidsson: Och förmodligen inte i år, det skulle förvåna mej om det var i år, för nån gång, jag tror
det var före årsskiftet så, sa hon att då, ja det är nånting med höstas, då sa hon att "jag, jag får
inte gå in mer själv" och sen har jag inte gjort det.
PS: Ja, är det samma typ av kodlås?
Stefan Davidsson: Ja, ja hon har nyare generation men
PS: Var har du köpt det då?
Stefan Davidsson: Mina köpte jag på nätet nånstans, hennes på Bauhaus
Stefan Davidsson skulle aldrig fuska, ljuga och luras.. väldigt trovärdigt. *not*
Kan det vara helt enkelt så att Hanna Davidsson är likadan ?
Citera
2022-02-02, 11:07
Medlem
Citat:

Kodlås... var det ett sådant hemma hos HD?
Eller var det någon ytterligare tjej, förutom LW som SD fixat det hos?
Citera
2022-02-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hade man skickat brandkåren hade kanske de hittat LenaW ?
Nu kanske de skickade Stefans kompisar att leta ?
Stämmer det att Stefan och hans kompis letade kvinnor på sjukhus/fängelse ?

Det skulle väl förklara Hannas sjukdomsvinst

Det kanske inte stämmer men det finns ju fortfarande en vid liv som kan svara, han den där "A. Västra mark" killen.
Jag tycker fortfarande Ghobé killen kan vara relevant. Kan ju vara fel självklart.

På vilket vis tänker du att Ghobé kan vara relevant i mordet som handlar om LW? En fyllegubbe som mördat sin kompis (som också drack för mycket) ganska nyligt...
Citera
2022-02-02, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ang. B2705-18 Aktbilaga 147 Förhör SD.pdf (s.71)
Stefan Davidsson: Och förmodligen inte i år, det skulle förvåna mej om det var i år, för nån gång, jag tror
det var före årsskiftet så, sa hon att då, ja det är nånting med höstas, då sa hon att "jag, jag får
inte gå in mer själv" och sen har jag inte gjort det.
PS: Ja, är det samma typ av kodlås?
Stefan Davidsson: Ja, ja hon har nyare generation men
PS: Var har du köpt det då?
Stefan Davidsson: Mina köpte jag på nätet nånstans, hennes på Bauhaus
Stefan Davidsson skulle aldrig fuska, ljuga och luras.. väldigt trovärdigt. *not*
Kan det vara helt enkelt så att Hanna Davidsson är likadan ?
Hanna som önskar andra kvinnor döda? Neeej, varför tror du det?
Allt för burklek och smygsex, flest ftf vinner
Hepp! 😵🤯
Citera
2022-02-02, 13:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
På vilket vis tänker du att Ghobé kan vara relevant i mordet som handlar om LW? En fyllegubbe som mördat sin kompis (som också drack för mycket) ganska nyligt...
Okej, tänkte mest på sättet han kommunicerar på och agerar lite udda och konstigt men okej jag tänkte fel
Citera
2022-02-02, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Ljuger gör hon utan problem, dubbelbottnad är hon och hon manipulerar.
Sjukdomsvinst är med i sistnämnda manöver.
Uppenbart njuter hon av LWs frånvaro, djupt ego med tanke på LWs barn.
Efter ett års djupläsning är det ingen imponerande personbild.
Erinrar mig nu att det är andra gången jag ser att hon kallar huset för "hemma", hon skrev det även i en logg i slutet på maj. Trots egen vald skilsmässa, ny lgh och kommentarer om noll tanke på återförening.
SD har fortsatta förbud medan hon fortsätter med JS.

Hon har kod till huset, ses i dialog med SD då hon går dit för att måla när han inte är hemma.
Att hon radikalt ändrar sig vid häktning (att han nog kan ha en nyckel till hennes lgh) kan ev bero på husrannsakan och helgardering. Hade de hittat nåt spår, om än kontaminerat, hade det väl berott på SD?
Citera
2022-02-03, 05:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänkte förtydliga om nycklar. HD hade ett vanligt dörrlås när hon flyttade in:
"FI: När du flytta in så hade du ett vanligt lås ...
H:Mm."

Hon säger som sagt till JG den 15 maj (när SD är på förhör) att SD inte hade nån nyckel, likaså i förhör 19 maj.
Väldigt tydlig på den fronten.

(JG, Ab 150)

(Ab 149)

När hon häktas 2019 börjar hon säga andra saker. 3 september vet hon inte om SD kan ha haft nån nyckel, att det kanske fanns en reservnyckel i huset till hennes lgh?

I förhör 30 aug 2019 berättade hon att satt i LWs soffa 2017 (samtal blodigt sex, akrobatsex och Kilimanjaro).
Väldigt detaljerat redovisat över en kopp te och macka om vad som hände för mer än två år tidigare:
I förhör den 3 sept tar FhL upp detta igen.
Då vet hon inte om hon varit där.

FI:När var du senast hemma hos Lena då?
H: (Tystnad)
FI: Senaste gången?
H: Jag vet inte.
FI: Du har berättat, du berättade i förra förhöret om ett tillfälle när du var där, och ni hade, hon berättade ganska mycket för dig, och ni, du sa, prata också om att ni drack te och åt en macka, efter det då?
H: Jag vet inte om jag har varit hemma hos henne."

Sen får hon fråga om LW varit i hennes lgh i den snäva tidsspegeln (mars-maj 2018).
Det har hon ingen aning om. Ändå vet hon att de inte ens stött på varandra i bostadsområdet..

" FI: Då när det här händer, och innan Lena försvinner det handlar ju bara om några månader...
FI: Du måste ju veta om hon har varit där då, under den tiden?
H:Nej jag vet inte, jag kan inte säga det."

Då vänder FhL på frågan - och frågar om spår efter LW.
HD börjar direkt prata om kontaminering, att spår kan flyttas via andra.

F1:Om jag ställer frågan så här då kan det finnas några spår av Lena i din bostad?
H: (Pustar) ingen aning om hur spår flyttas, jag vet inte hur dem flyttas, äh,så jag vet inte,äh.
F2: Men hur menar du nu hur spår flyttas?
H: Ja om det kommer med andra, liksom, kan komma via någon annan eller någonting,jag vet inte, jag vet, jag vet inte om det kan finnas spår av Lena hemma hos mig."

När det väl sker en husrannsakan 28-29 aug 2019 (då de glömmer vinden) - så vet hon plötsligt inte om hon varit till LW - tappar tvärt minnet på fyra dagar. Antar hon tänkt till om risk för spår i sin lgh via nån info om husrannsakan och därav detta svammel:
Kan LW ha varit i hennes lgh?
Kanske hade SD en nyckel? Spår kan väl komma via andra?

Vem har nämnt att hon var mycket lättad att slippa husrannsakan?
Det vore intressant att iaf veta när den här uppgiften dök upp, för hur de kunde vänta i nästan 1.5 år är helt förunderligt.
Att de då inte hittar spår är föga förvånande.

Om andra spår 4 februari 2018:
Citat:
"Samtidigt som jag har blivit mer och mer medveten om hur mycket digitala spår man lämnar efter sig."

Hon spelar sina kort jävligt väl, det låter ju så sorgligt.. Stackars HD som är så kontrollerad och bevakad. Som har sån brist på tillit...

" Nu på morgonen när jag slår på datorn har han loggat ut googlekontot på datorn och jag ser inte hans aktivitet på jobbet. Vi har haft tillgång till varandras googlekonton i telefonerna. Även där har han loggat ut. Alternativt bytt lösen.
Då faller det igen. Fler tecken på att han inte vill visa att jag kan lita på honom. Han gör det så tydligt. Eller är det så att han också har något att dölja? "

Skulle också tycka synd om henne - om man inte visste det är rent bedrövligt hyckleri.

Klart han snokar, hon är ju otrogen och blåljuger. Oavsett om han är precis likadan.

Det får han inte. Men HON vill ha koll på honom. 😂

Hon kollar historik, tidslinjen på Google, byter konton, gillrar en fälla, anv mailen som ett mer rumsrent forum med "neutrala ämnen"..

"Kan du skicka ett mail till vanliga adressen om du tycker att det är ok. Vill gärna se om S öppnar direkt... Vill bli mer säker på det jag redan vet."

JS berättar:
"Hanna skriver i ett mail att hon vill att de ska använda hennes vanliga mail när det gäller
neutrala ämnen. Med det menade Hanna sin gamla adress. Syftet med det var att Stefan inte skulle misstänka att hon hade en annan adress samt att han inte skulle förstå att Hanna visste att han kontrollera henne."

Hahaha! HD gör snarare ALLT för att deras otrohetsaffär inte ska avslöjas inför SD. Hon fortsätter i samma hjulspår till långt efter mordet.

"Min känsla av att S vet blir starkare och starkare. Vet du något om Xprivatcy? Jag har googlat lite och tror inte att det är något som gör att S ser innehållet i min telefon men såg något som ändå tydde på det på nätet. Borde fråga honom rakt ut men är inte redo för följdfrågor som troligen kommer."
(Ab 17)

Madre Mia vilken manipulatör.
Senast redigerad av develi 2022-02-03 kl. 06:16.
Citera
2022-02-03, 06:27
Avslutad
Citat:
Tänkte förtydliga om nycklar. HD hade ett vanligt dörrlås när hon flyttade in:
"FI: När du flytta in så hade du ett vanligt lås ...
H:Mm."

Hon säger som sagt till JG den 15 maj (när SD är på förhör) att SD inte hade nån nyckel, likaså i förhör 19 maj.
Väldigt tydlig på den fronten.

(JG, Ab 150)

(Ab 149)

När hon häktas 2019 börjar hon säga andra saker. 3 september vet hon inte om SD kan ha haft nån nyckel, att det kanske fanns en reservnyckel i huset till hennes lgh?

I förhör 30 aug 2019 berättade hon att satt i LWs soffa 2017 (samtal blodigt sex, akrobatsex och Kilimanjaro).
Väldigt detaljerat redovisat över en kopp te och macka om vad som hände för mer än två år tidigare:
I förhör den 3 sept tar FhL upp detta igen.
Då vet hon inte om hon varit där.

FI:När var du senast hemma hos Lena då?
H: (Tystnad)
FI: Senaste gången?
H: Jag vet inte.
FI: Du har berättat, du berättade i förra förhöret om ett tillfälle när du var där, och ni hade, hon berättade ganska mycket för dig, och ni, du sa, prata också om att ni drack te och åt en macka, efter det då?
H: Jag vet inte om jag har varit hemma hos henne."

Sen får hon fråga om LW varit i hennes lgh i den snäva tidsspegeln (mars-maj 2018).
Det har hon ingen aning om. Ändå vet hon att de inte ens stött på varandra i bostadsområdet..

" FI: Då när det här händer, och innan Lena försvinner det handlar ju bara om några månader...
FI: Du måste ju veta om hon har varit där då, under den tiden?
H:Nej jag vet inte, jag kan inte säga det."

Då vänder FhL på frågan - och frågar om spår efter LW.
HD börjar direkt prata om kontaminering, att spår kan flyttas via andra.

F1:Om jag ställer frågan så här då kan det finnas några spår av Lena i din bostad?
H: (Pustar) ingen aning om hur spår flyttas, jag vet inte hur dem flyttas, äh,så jag vet inte,äh.
F2: Men hur menar du nu hur spår flyttas?
H: Ja om det kommer med andra, liksom, kan komma via någon annan eller någonting,jag vet inte, jag vet, jag vet inte om det kan finnas spår av Lena hemma hos mig."

Kan LW ha varit i hennes lgh?
Kanske hade SD en nyckel? Spår kan väl komma via andra?

När det väl sker en husrannsakan 28-29 aug 2019 (då de glömmer vinden) - så vet hon plötsligt inte om hon varit till LW - tappar tvärt minnet på fyra dagar. Antar hon tänkt till om risk för spår i sin lgh via nån info om husrannsakan och därav detta svammel.

Vem har nämnt att hon var mycket lättad att slippa husrannsakan?
Det vore intressant att iaf veta när den här uppgiften dök upp, för hur de kunde vänta i nästan 1.5 år är helt förunderligt.
Att de då inte hittar spår är föga förvånande.

Om andra spår 4 februari:

Hon spelar sina kort jävligt väl, det låter ju så sorgligt.. Stackars HD som är så kontrollerad och bevakad. Som har sån brist på tillit...

" Nu på morgonen när jag slår på datorn har han loggat ut googlekontot på datorn och jag
ser inte hans aktivitet på jobbet. Vi har haft tillgång till varandras googlekonton i
telefonerna. Även där har han loggat ut. Alternativt bytt lösen. Då faller det igen. Fler
tecken på att han inte vill visa att jag kan lita på honom. Han gör det så tydligt. Eller är det
så att han också har något att dölja? "

Skulle också tycka synd om henne - om man inte visste det är rent bedrövligt hyckleri.

Klart han snokar, hon är ju för otrogen och blåljuger. Oavsett om han är precis likadan.

Det får han inte. Men HON vill ha koll på honom. 😂

Hon kollar historik, tidslinjen på Google, byter konton, gillrar en fälla, anv mailen som ett mer rumsrent forum.

"Kan du skicka ett mail till vanliga adressen om du tycker att det är ok. Vill gärna se om S
öppnar direkt... Vill bli mer säker på det jag redan vet."

JS berättar:
"Hanna skriver i ett mail att hon vill att de ska använda hennes vanliga mail när det gäller
neutrala ämnen. Med det menade Hanna sin gamla adress. Syftet med det var att Stefan inte skulle misstänka att hon hade en annan adress samt att han inte skulle förstå att Hanna visste att han kontrollera henne."

Hahaha! HD gör snarare ALLT för att deras otrohetsaffär inte ska avslöjas inför SD. Hon fortsätter i samma hjulspår till långt efter mordet.

"Min känsla av att S vet blir starkare och starkare. Vet du något om Xprivatcy? Jag har googlat lite och tror inte att det är något som gör att S ser innehållet i min telefon men såg något som ändå tydde på det på nätet. Borde fråga honom rakt ut men är inte redo för följdfrågor som troligen kommer."
(Ab 17)

Madre Mia vilken manipulatör.
Tänker på Steffes egna försvarstal, som finns inspelat av NA, som var påväg att släppas i media, när den märkliga cirkusen kring den försvunne Steffe som skulle inställa sig för att häktas men som initialt mördats osv..

I sitt tal säger han att han inte svarade som en kriminell, utan försökte svara så ärligt han kunde.
HD däremot körde på det kriminella spåret, kaxighet, minnesförlust, ingen kommentar mm

HD pratar om sin vetskap och snokande av Steffes google och inloggningar, avsättande av spår, i form av rent fysiskt
samt digitalt, på ett väldigt olustigt sätt, nästan så man undrar om hon är yrkeskriminell.
Hon spelar sina kort väl, utåt sett så är hon en knäckt bedragen kvinna, som lider och mår så dåligt, fast burkletande, resor mm visar en mycket glad driven HD. Den stackars bedragna psyksjuka fd hustrun, vart tog hon vägen?
Citera
2022-02-03, 06:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänker på Steffes egna försvarstal, som finns inspelat av NA, som var påväg att släppas i media, när den märkliga cirkusen kring den försvunne Steffe som skulle inställa sig för att häktas men som initialt mördats osv..

I sitt tal säger han att han inte svarade som en kriminell, utan försökte svara så ärligt han kunde.
HD däremot körde på det kriminella spåret, kaxighet, minnesförlust, ingen kommentar mm

HD pratar om sin vetskap och snokande av Steffes google och inloggningar, avsättande av spår, i form av rent fysiskt
samt digitalt, på ett väldigt olustigt sätt, nästan så man undrar om hon är yrkeskriminell.
Hon spelar sina kort väl, utåt sett så är hon en knäckt bedragen kvinna, som lider och mår så dåligt, fast burkletande, resor mm visar en mycket glad driven HD. Den stackars bedragna psyksjuka fd hustrun, vart tog hon vägen?
Just så. Hon använder rollen som bräcklig, brist på tillit, bedragen, psykiskt dålig, kontrollerad - men om man tittar på hennes strategier så visar det nåt helt annat.
Hon är betydligen mer förslagen och varken JS eller SD fattar nåt.
De tar hand om och har delad vårdnad om det lilla trollet.

Tacka tusan att hon ville sekretessbelägga det här som JS kom med. Fast det går via Ingvar.

"Försvaret önskar att mejlkonversation som bilagts förhöret med J S*ahlén läggs i sidomaterialet då det är av integritetskänslig art (..)" Ab 17
Senast redigerad av develi 2022-02-03 kl. 06:45.
Citera
2022-02-03, 08:04
Avslutad
Citat:
Just så. Hon använder rollen som bräcklig, brist på tillit, bedragen, psykiskt dålig, kontrollerad - men om man tittar på hennes strategier så visar det nåt helt annat.
Hon är betydligen mer förslagen och varken JS eller SD fattar nåt.
De tar hand om och har delad vårdnad om det lilla trollet.

Tacka tusan att hon ville sekretessbelägga det här som JS kom med. Fast det går via Ingvar.

"Försvaret önskar att mejlkonversation som bilagts förhöret med J S*ahlén läggs i sidomaterialet då det är av integritetskänslig art (..)" Ab 17
Det är väldigt konstigt att Steffes försvarsadvokater inte gick på HD som potentiell gärningsman, bär de utan att blinka försökte bringa tvivel kring skrikvittnen, osv
Hanna och Stefan hade väl gemensamt googlekonto, där de delade packlistor mm, varför ville Hanna inte hjälpa polisen att fria Stefan från misstankar? Hon har försvårat utredningen.
Varför är pappsen soa lite förmer och står utanför lagen? Klipper den omtalade gräsmattan trots avspärrningar.
Varför smyger Hanna in bakvägen på tomten?
Alla tips och indikationer på att Hanna är inblandad ratas.
Utredarna blundar jättehårt och ser inte den gredelina elefanten i rummet, hur kan det komma sig?
Jättekonstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in