2022-02-03, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
En man som vill köra sin penis i munnen på en sjuårig flicka är en sjuk missgärningsman. En man som inte bryr sig kan mörda andra människor och han kan vilja våldta barn eller kvinnor men då är han inte en riktig man, för då är han en sjuk och svårt störd man. Nej, en sjuårig flicka liknar inte en vuxen kvinna.

Nej det finns inga normala män som tycker att en sjuåring är sexuellt attraktiv, för om han tycker det så har han grava problem och är störd. Dina resonemang om vaxdockor i sammanhanget är bara dumheter och rett svammel. Nej, de flesta (alla) män är inte pedofiler.
Du liksom alla andra förstår mycket väl att på en ö, förr i tiden, i andra kulturer eller i ett fängelse osv - överallt där inte dagens lagar och moral råder - så tar alla män alla kvinnor och barn ner till och förbi den åldern, och det helt utan att vara pedofiler.
Flickorna går som smör ända ner till minst 5 år och en del går tom över till rena rama bögerier.

Ändå påstår du att jag har fel. Varför?
Citera
2022-02-03, 01:09
Avslutad
Med tanke på utgivarens flera domar och tidigare kriminalitet som visade sig i tråden kan man undra huruvida hon inser brottsligheten eller inte.
Oavsett i vilket syfte hon känner att hon framställer och därefter publicerar material eller i vilket syfte det än vore så har man som utgivare ansvar att förutse konsekvenserna som blir eller som skulle kunna bli.
Ansvar att inte bryta lagen oavsett om man förstår eller inte förstår och oavsett avsikt. Det är inga nyheter och det är inte publicistiskt relevant eller i samtycke. Med eller utan utgivningsbevis är likgiltigt.
Citera
2022-02-03, 08:03
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Det finns två sorters pedofiler, de som är sjuka i huvudet och försöker ha sex med barn för att stilla sina egna egoistiska äckliga behov, och de pedofiler som är väl medveten om sin diagnos och tänker dagligen på självmord för sin skam.

Alla pedofiler är medvetna om sin sjukdom (läggning). Men alla pedofiler ger inte efter för sina begär.
Citera
2022-02-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Herr sjöberg har inte slutat med knark, Jag träffade honom vid Ica Maxi högsbo industriområde för 3 veckor sedan Hög som ett Höghus. Han umgås
Med knarkarna som bor vid kyrkogården. 5 slitna män satt brevid honom. Desutom så litar jag inte på en person som själv tafsat på en 14 årig flicka i Fiskebäck. Visserligen för över 20 år sedan men endå.

Sjöberg sysslar med projicering. Alla vet att han knarkar och gillar ungt.

Luspank, djupt skuldsatt - och har nu hittat en försörjning
Citera
2022-02-03, 10:17
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Överlevare är ett ord som kan användas av den som vill utan att visa mindre respekt för förintelsen.

Jag håller med dig här.

Begreppet "överlevare" används ju även i vardagstal, man kan kalla en person en "överlevare" bara för att den klarar sig bra i livet på knappa medel eller i lite svårare förhållanden.

Överlevare kan betyda att man överlevt och räddat sig från att bli dödad eller klarar att hantera svåra trauman tex krig eller annat, men det kan även betyda i helt odramatiska sammanhang i vardagligt tal att man klarar sig själv ...
Citera
2022-02-03, 10:28
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olaheterjag
Du liksom alla andra förstår mycket väl att på en ö, förr i tiden, i andra kulturer eller i ett fängelse osv - överallt där inte dagens lagar och moral råder - så tar alla män alla kvinnor och barn ner till och förbi den åldern, och det helt utan att vara pedofiler.
Flickorna går som smör ända ner till minst 5 år och en del går tom över till rena rama bögerier.

Ändå påstår du att jag har fel. Varför?

Nu är är det ju dagens lagar och moral som råder och ditt påstående är ju bara helt hypotetiskt. "Alla män" har jag dock svårt att tro.

Citat:
Med tanke på utgivarens flera domar och tidigare kriminalitet som visade sig i tråden kan man undra huruvida hon inser brottsligheten eller inte.
Oavsett i vilket syfte hon känner att hon framställer och därefter publicerar material eller i vilket syfte det än vore så har man som utgivare ansvar att förutse konsekvenserna som blir eller som skulle kunna bli.
Ansvar att inte bryta lagen oavsett om man förstår eller inte förstår och oavsett avsikt. Det är inga nyheter och det är inte publicistiskt relevant eller i samtycke. Med eller utan utgivningsbevis är likgiltigt.

Det har du rätt i. Man kan ifrågasätta hurvida vederbörande inser vikten av sin brottslighet då att bryta mot lagar inte varit direkt en engångsföreteelse. Som mitt svar ovan är det ju dagens lagar som gäller och det har de som
publicerar som du säger ett ansvar att följa.
Citera
2022-02-03, 10:45
Avslutad
"Hussefar|78943887Nu är är det ju dagens lagar och moral som råder och ditt påstående är ju bara helt hypotetiskt. "Alla män" har jag dock svårt att tro."

Det är inte alls bara hypotetiskt. Det är sanning. Titta tillbaka i tiden, mot andra länder, kulturer, fängelse eller tänkbara scenario.
Visst är det en moralisk fråga för vissa och en juridisk fråga för alla men då ska man långt ifrån per automatik benämna barnsex för pedofili, utan som kriminalitet.

Kalla en spade för en spade först när du vet att det är en spade.
Senast redigerad av Olaheterjag 2022-02-03 kl. 10:49.
Citera
2022-02-03, 10:57
Avslutad
Återigen, ingen kommer runt sanningen att försök till eller våldtäkt av barn är normalt sexuellt manligt beteende som alltid funnits i alla tider och överallt, och att andelen pedofiler av alla män och våldtäktsmän bara utgör en pytteliten minoritet.
Citera
2022-02-03, 11:07
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
"Hussefar|78943887Nu är är det ju dagens lagar och moral som råder och ditt påstående är ju bara helt hypotetiskt. "Alla män" har jag dock svårt att tro."

Det är inte alls bara hypotetiskt. Det är sanning. Titta tillbaka i tiden, mot andra länder, kulturer, fängelse eller tänkbara scenario.
Visst är det en moralisk fråga för vissa och en juridisk fråga för alla men då ska man långt ifrån per automatik benämna barnsex för pedofili, utan som kriminalitet.

Kalla en spade för en spade först när du vet att det är en spade.
Det är sant att det var annorlunda förr och att diverse övergrepp pågår i fängelser och i antikens Grekland fanns en annan syn t.ex. Inget jag har sagt emot. Du hävdar ju dock följande:

Flickorna går som smör ända ner till minst 5 år
och en del går tom över till rena rama bögerier.

Vad har du för belägg för den hypotesen?
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-03 kl. 11:10.
Citera
2022-02-03, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Det är sant att det var annorlunda förr och att diverse övergrepp pågår i fängelser och i antikens Grekland fanns en annan syn t.ex. Inget jag har sagt emot. Du hävdar ju dock följande:

Flickorna går som smör ända ner till minst 5 år
och en del går tom över till rena rama bögerier.

Vad har du för belägg för den hypotesen?
Om inte skulle evolutionen inte fungera. Naturen har utrustat mannen med en penis.
Ett barn behöver inte vara tilldragande för att bli utsatt för sexualia övergrepp, det räcker med att barnet inte är frånstötande.

Jag är övertygad att det inte kan ligga i vuxnas särskilda intresse att ha sex med tydligt icke könsmogna barn, däremot i barns intresse att dom själva vill det för att överleva. Det är därför barn är söta. Det är en överlevnadsmekanism hos barnet.

Naturen har utrustat mannen med en reptilhjärna och en penis alternativt en slägga.
Citera
2022-02-03, 12:57
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Om inte skulle evolutionen inte fungera. Naturen har utrustat mannen med en penis.
Ett barn behöver inte vara tilldragande för att bli utsatt för sexualia övergrepp, det räcker med att barnet inte är frånstötande.

Jag är övertygad att det inte kan ligga i vuxnas särskilda intresse att ha sex med tydligt icke könsmogna barn, däremot i barns intresse att dom själva vill det för att överleva. Det är därför barn är söta. Det är en överlevnadsmekanism hos barnet.

Naturen har utrustat mannen med en reptilhjärna och en penis alternativt en slägga.

Dina förvirrade resonemang är bara rena dumheter. Det är uppenbart att du skriver trams bara för att provocera eller om anledningen är en annan, inte vet jag vilket ditt syfte är.
Citera
2022-02-03, 13:23
Medlem
Senaste fallet kändes väldigt klent från Patrik och Sara. Dom kan inte lägga ut någotn chat helt plötsligt till skillnad från alla andra möten där man sparat både bilder och filmer.
Blir ord mot ord, dom kan inte bevis hans avsikter med mötet skulle vara ett barn, han säger själv han kom för och träffa kvinnan.

Nä, här var det tunt i jämförelse med Gävle/Sandviken i fredags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in