2022-02-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Klart man kan mäta det. Det är inte konstigare än att man inte går på Liseberg med en 1-åring.
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ungar som inte kan hålla käften, inte kan sitta stilla och de som stör övrigt folk har inget på en 12 timmarsflygning att göra, inrikes en timma köper jag att ha en vrålande unge i närheten men inte på en resa man betalt 12k för där enkel väg är 12 timmar.
Hur hade ni tänkt att detta ska fungera då? Om barnen inte ska med flyget och föräldrarna tycker annorlunda. Hur ska man se till att de inte kommer med flygplanen? Ni kan ranta hur mycket ni vill men har ni inga konstruktiva förslag blir det just bara munväder.
Citera
2022-02-02, 22:58
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Man åker väl inte tur och retur över dagen?
Flyg är en transport sträcka och inget nöjes tripp. Och så är man borta vecka eller två

Du blir nog vuxen nån dag med
Citera
2022-02-02, 22:59
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Fast dina argument att småbarn skulle ta skada av att flyga måste även det ses som ett icke argument. Att det skulle vara egoistiskt av föräldrarna köper jag inte heller, de lär säkerligen ta hand om sina barn väl framme och mysa i ett betydligt bekvämare klimat än hemma i Svedala.

Det som är egoistisk är den som anser att folk ska dansa utefter sin egna pipa. Köp en förstaklass biljett nästa gång så slipper du säkerligen dina upplevda problem.

Att inte ta skada är inte samma sak som att det är det bästa för barnet. Med din logik kan man utsätta barn för precis vad som helst, så länge dom inte tar skada, även om det inte ligger i barnets intresse.
Jag menar att barnets intresse kommer först, oavsett.

Att sätta sig själv före sina barn ÄR egoistiskt.

För övrigt handlar inte tråden om mina problem, utan fenomenet som sådant.
Citera
Avslutad
Helt galet i riktigt låg ålder! Vi tog med vårt barn utomlands, både till nära släktingar och nöjesresa först vid runt 4 års ålder. Att ta med en 1-2 åring är otroligt. Speciellt om det är typ charter. Flera gånger har man suttit på planet med skrikmaskiner.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidis
Hur hade ni tänkt att detta ska fungera då? Om barnen inte ska med flyget och föräldrarna tycker annorlunda. Hur ska man se till att de inte kommer med flygplanen? Ni kan ranta hur mycket ni vill men har ni inga konstruktiva förslag blir det just bara munväder.
Skrapa ihop barnfamiljerna och sätt dem längst bak tillsammans så de får skrika, dunka stolsrygg, spy och skita i kapp.

Ungefär så gjordes på 70 - 80talet när man (jag) var rökare, då bokade man rökavdelningen, visst störde man säkert några av de som satt närmast avdelningen men betydligt bättre än att planlöst placera ut alla rökarna fritt i planet och störa alla!
Citera
2022-02-02, 23:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ditt inlägg saknar motargument.
Du skrev "håller man inte med mig är man en dålig förälder"
Hur ska man bemöta det med annat än löje?

Kan du svara på om du är en förälder? Eller om du är expert på föräldraskap ändå? Känns relevant för att bedöma din trovärdighet.

OnT: Självklart tar inte ett barn skada av en flygresa.
"Utsätta för risk"?
Really? Hur då menar du?

Detta handlar om att du blir störd av barn, vilket är en helt annan fråga.
Citera
2022-02-02, 23:00
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Man åker väl inte tur och retur över dagen?
Flyg är en transport sträcka och inget nöjes tripp. Och så är man borta vecka eller två

Du blir nog vuxen nån dag med

Varför ska man utsätta småbarn för onödiga transportsträckor? På vilket sätt ligger det i barnets intresse?
Citera
2022-02-02, 23:01
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Varför skulle det inte spela någon roll?

Det är ju du som startat den här gnälltråden. Förklara på vilket sätt barn skulle ta skada av en flygresa.
Citera
2022-02-02, 23:01
Medlem
Citat:
Varför ska man utsätta småbarn för onödiga transportsträckor? På vilket sätt ligger det i barnets intresse?

Dom vill leka med lollo och peddo-bernie
Citera
2022-02-02, 23:03
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om du hade haft barn, vilket du gudskelov aldrig kommer få p g a för låg IQ, så hade du vetat att barn inte har samma tidsuppfattning eller ens uppfattning om livet runt omkring dem som vi har. Du är ett uppenbart troll, så vänligen gå och dö.

Så med ditt resonemang så är barn immuna mot stress, nya situationer, buller, ändrade mat och sovvanor etc.

Du låter barnen vare uppe hela dygnet och spela tv-spel dom har ju ändå inte samma tidsuppfattning!
Citera
2022-02-02, 23:03
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Som en vuxen ansvarsfull individ sätter man inte alltid sina barn i första rummet. Sådan barn blir vidriga och ingen kommer tycka om dom.

Jag tror du trollar. Familjetrollet har tagit tidig helg.
Citera
2022-02-02, 23:06
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du skrev "håller man inte med mig är man en dålig förälder"
Hur ska man bemöta det med annat än löje?

Kan du svara på om du är en förälder? Eller om du är expert på föräldraskap ändå? Känns relevant för att bedöma din trovärdighet.

OnT: Självklart tar inte ett barn skada av en flygresa.
"Utsätta för risk"?
Really? Hur då menar du?

Detta handlar om att du blir störd av barn, vilket är en helt annan fråga.

Så om barn inte tar skada, kan dom utstå lidande? Är det rätt att låta småbarn utstå lidande bara pga sin egen själviskhet?
Varför vill man utsätta sina egna barn för onödigt lidande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in