2022-02-02, 20:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Majkgård anställde dem på sin ”gård”. Jag hade ingen aning om att hon är bonde, vad produceras på den gården?

Håller med, bara för att Majkgård odlar hat så borde hon inte kalla sig för bonde.
2022-02-02, 21:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Läs polisförhöret, han blev inte informerad om polisanmälan av någon. Binninge kände inte heller till att han varit på förhör hos polisen. Binninge och Bolin hade ingen kontakt med varandra vid den tidpunkten.
Jaså, de var ju tillsammans och tog bilderna.

Det är du som behöver läsa det. Bara några inlägg bakåt gjorda nu ikväll så citeras just detta när Esbjörn säger det till polisen. Jag vill minnas av marinator eller vad han nu heter

ja det var det

Citat:
Vad gäller anmälan så är det någon som har skickat in den, han har själv inte gjort det. Det fick han reda på via sin revisor, att man har anmält och fotograferat. Det är någon firma i Örebro, som Bolin tror.

det börjar bli tröttsamt nu - du trollkungen
Senast redigerad av kubun 2022-02-02 kl. 21:07.
2022-02-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Det är du som behöver läsa det. Bara några inlägg bakåt gjorda nu ikväll så citeras just detta när Esbjörn säger det till polisen. Jag vill minnas av marinator eller vad han nu heter

ja det var det

det börjar bli tröttsamt nu - du trollkungen
Det står ju uttryckligen att han INTE var med när det togs bilder...
att MAN fotograferat - det betyder att han inte var närvarande.
Nu är vi där igen - din svenska är så undermålig att du inte begriper vad du läser.
2022-02-02, 21:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtemalmstorm
Hur hittade Esbjörn Bolin Sture Tersaeus?

Hur hittade Esbjörn någon av sina ombud?

Svaret är nog att någon annan fixade dessa åt honom.
2022-02-02, 21:13
Medlem
Citat:

ja det var det
Det står ingenting om att han varit med på någon fotografering. Att han i efterhand har hört från sin revisor att någon firma har gjort en anmälan är inte att vara informerad. Esbjörn var inte delaktig i det som hände, han utnyttjades av andra utan en tydlig viljeförklaring. Han visste inte ens vad firman i Örebro hette. Det är en ren efterhandskonstruktion att hävda att han skulle ha varit informerad eller delaktig. Han var en marionett i händerna på onda krafter och polisanmälan var helt ogrundad. Falsk tillvitelse är vad polisen borde ha utrett som direkt följd av att utredningen lades ner.
2022-02-02, 21:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det står ju uttryckligen att han INTE var med när det togs bilder...
att MAN fotograferat - det betyder att han inte var närvarande.
Nu är vi där igen - din svenska är så undermålig att du inte begriper vad du läser.
Fy fan vad ni är korkade på Ebba-sidan. Den ene värre än den andra. Jag har väl för fan inte sagt att just det står i polisrapporten att Binninge och han var tillsammans å fotade men så var det. Esbjörn visade väl Binningen vägen till stugan och vad som kapats ned.

Vad jag säger står i rapporten är att Esbjörn säger i förhöret att han visste om att en anmälan hade gjorts.
2022-02-02, 21:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det står ingenting om att han varit med på någon fotografering. Att han i efterhand har hört från sin revisor att någon firma har gjort en anmälan är inte att vara informerad. Esbjörn var inte delaktig i det som hände, han utnyttjades av andra utan en tydlig viljeförklaring. Han visste inte ens vad firman i Örebro hette. Det är en ren efterhandskonstruktion att hävda att han skulle ha varit informerad eller delaktig. Han var en marionett i händerna på onda krafter och polisanmälan var helt ogrundad. Falsk tillvitelse är vad polisen borde ha utrett som direkt följd av att utredningen lades ner.
Läs mitt förra inlägg - nej nu får det fan i mej vara nog. Enda frågan för mig i denna tråd och "husaffär" är nu huruvida ni trollar för å uppröra eller om ni är stockdumma.
2022-02-02, 21:23
Medlem
Citat:
Fy fan vad ni är korkade på Ebba-sidan. Den ene värre än den andra. Jag har väl för fan inte sagt att just det står i polisrapporten att Binninge och han var tillsammans å fotade men så var det. Esbjörn visade väl Binningen vägen till stugan och vad som kapats ned.

Vad jag säger står i rapporten är att Esbjörn säger i förhöret att han visste om att en anmälan hade gjorts.
Det står att han fick reda på i efterhand att man anmält och fotograferat av sin revisor. Det är någon firma i Örebro som Bolin tror. Han blev inte informerad om anmälan, han fick höra efteråt att någon gjort en anmälan utan hans vetskap. Du försöker få det att se ut som att han var delaktig och informerad, men det är ren lögn.
2022-02-02, 21:26
Medlem
Väldigt tröttsamt med det här förhöret rörande röjningen på Ebbas tomt.
Esbjörns svammel i det förhöret är helt uppenbart inrepeterat eller kanske t.o.m. sufflerat. Inget av förhöret har åberopas av någon sida i tvisten.

Tyvärr har babblet om förhöret nu pågått i flera dygn. De enda som gläds åt det är trollen som sitter och trasar sönder tråden med sina idiotinlägg.
2022-02-02, 21:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Kanske har sagts innan i tråden men Ebba skall höras av Anders i 30 minuter
SVT2 Idag 22:00 - 22:30

Blir det husförhör månntro
Fan vad kul, det måste man se. Hoppas han tar det i början. Är rädd för att man skulle få krupp av att lyssna på hennes skeva verklighetsuppfattning i 30 min.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta var ju en ny vinkling, inte helt förvånande om så är fallet. det skulle faktiskt förklara en hel del
Den enda som står för konstigheter i detta fallet är Ebba. Hon är den enda som agerat tvivelaktigt, ljuget, blivet förtalsdömd, pissat på åklagaren och lagen offentligt,,,, osv osv osv. Ingen annan i denna sopa har gjort några som helst fel eller konstigheter.

Att de mest befängda fantasier angående samtliga människor kring Esbjörn diktas upp på detta forum har någon som helst förankring i verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tror att Esbjörn har levt i sin lilla bubbla, han verkar inte vara typen som surfar in på Flashback eller kvällspressen.
Det tror jag du har rätt i. Jag tror inte ens han kan kolla upp värdet på ett hus eller läsa om bostadsaffärer på internet.

Jag tror vidare att han lever i sin lila bubbla på grund av sin kognitiv funktionsnedsättning. I den lilla och vana världen kan Esbjörn fungera någorlunda bra. Men när har kommer ut i stora vida världen kär han på cyklister och säljer hus av misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Håller med, bara för att Majkgård odlar hat så borde hon inte kalla sig för bonde.
Men snälla människa, hur har du bara mage att sitta och spy galla över en person som inte har med detta att göra och som inte har gjort något som är ifrågasättningsbart i detta.

Men jag ska nog svara med samma mynt. Helena, bjöd hon inte ut sig lite för Esbjörn? Där vid kontrakskrivningen, för att distrahera Esbjörn från vad han skrev på.

Både Ebbas mor och far tillhör ju ledarskiktet inom Livets Ord. De är vana vid att inte bli ifrågasatta, topstyra och använda församlings medlemmar som schackbrickor.

Pappa Truls han känns väl jävligt skev. Assa jag tror att det är han som planerat detta. Jag tror att Ebba egentligen vill göra det rätta och låta Esbjörn få behålla sitt hus. Men troligt vis törs hon inte trotts pappa Truls.

Det jag gjorde nu, är precis vad som görs här om människor runt Esbjörn. Utan att ha någon form av bevisning matas det sida upp och sida ner med rent skitsnack. Ni ska vara glada att Ebba-kritiker har lite mera folkvett än er. För akta er vad skit man skulle kunna hitta om och på Trus och Helena. Och om deras syskon, kusiner, vänner, barn och församlingsmedlemmar. Och helvete fan vad skitsnack det kunde blivet om säg Truls, Helena och advokaten Karins föräldrar kände varandra.
2022-02-02, 21:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det står att han fick reda på i efterhand att man anmält och fotograferat av sin revisor. Det är någon firma i Örebro som Bolin tror. Han blev inte informerad om anmälan, han fick höra efteråt att någon gjort en anmälan utan hans vetskap. Du försöker få det att se ut som att han var delaktig och informerad, men det är ren lögn.
Du gör nog bäst i att inte blanda dig i andras diskussioner när du inte hänger med. Frågan är inte hur välinfad han var utan om han överhuvudtaget visste om anmälan!!

Å vem tror du han avsåg med "en firma i Örebro" om inte Binninge!

Så där ja - ljug (förvräng) ihop nåt ytterligare nu - jag kommer inte att svara!
2022-02-02, 21:40
Medlem
notknapparens avatar
Nä, jag litar inte på Ebba, och återigen bevisar hon att hon gör skäl för min misstro mot hur hon har skött affären.

I DN berättar Ebba i en intervju i maj- 21 om sitt husköp:

(Observera att detta är en transkription av vad Ebba själv säger)
" Ja, det är ett enkelt husköp. Ett litet hus som är fallfärdigt, inget rinnande vatten, el eller nånting. Men det är ett hus som jag tror skulle kunna bli ett tryggt hem för mina barn och mig själv. Jag har köpt det av en man som jag har lärt känna under sommaren och som velat sälja till mig.

Jag har köpt det enligt konstens alla regler. Jag ser ingen anledning till att backa från det husköpet bara för att personer har hotat mig med att smutskasta mig i media. Det tycker jag inte är rätt och riktigt. Även om man är beslutsfattare och makthavare så ska man inte vara rättslös. Alla måste vara lika inför lagen.
"
https://www.dn.se/sverige/partiets-vadjan-till-ebba-busch-ga-inte-vidare-till-domstol/

Det är ju helt enkelt inte sant att det inte finns vare sig el eller vatten i huset.
Varför kan inte Ebba hålla sig till sanningen här.

Huset är visserligen nedgånget, men varken el eller vatten saknas, det kan läsas i mäklarnas objektbeskrivning och även i Anticimex.

Jag vet inte ens om man kan säga att huset är fallfärdigt med rätta, även om jag själv har definiterat det som ett ruckel. Men husets stomme är timmer, och jag skulle tro att om huset verkligen var fallfärdigt, dvs att allt timmer var kört, då handlar det inte längre om ett hus som kan renoveras. Visst, man kan väl tolka Ebbas beskrivning av huset som lite målande, men sammataget beskriver hon huset i (ännu) sämre skick än det är.

Det som är sant är att huset behöver renoveras rejält, och man behöver naturligvis dra in ny el överallt och även vatten/avlopp är med säkerhet i sådant skick att man behöver åtgärda detta. Stora summor måste till för att huset ska bli ett beboeligt åretrunt hus för en barnfamilj med moderna krav.

Ingen tycker väl och har väl inte heller sagt att det är rätt att Ebba ska ge upp husköpet för hot om smutskastning i media. Det är ett typiskt retoriskt grepp som vänder ljuset från den riktiga frågan om Ebba har justa agerat just och moraliskt. Även om vissa media gör rubriker av ingenting, så finns det i den här frågan frågetecken, och som partiledare får du accptera att bli granskad. Det är något som Ebba vet, och hon har satt sitt eget rykte på jepardy genom att stövla fram.

Istället handlar det om synpunkter som har kommit fram om Ebbas husköp har väckts om just Ebbas agerande i husköpet och Esbjörns ånger som har fått en del att undra om Ebba inte har funderat på att backa, köpa ett annat hus. Inte att hon ska back för hot om smutskastning i media.

Det har i dagarna varit flera artiklar om KD och Ebba. I DN har Ebba hävdat att KD en gång bildades för att motverka nazism, vilket inte är sant.

I Expressen skriver Anna Hellgren, redaktör och kritiker på Expressens kultursida om Ebbas uttalande:
"Ebba Busch låter dock inte något så futtigt som sanningen stå i vägen."
På KDs hemsida har man dock nu tagit bort uttalandet och kallar detta en "uppdatering".

"”Vi uppdaterar hemsidan löpande”, hälsar partiet. "

https://www.expressen.se/kultur/anna-hellgren/varfor-ljuger-busch-om-kds-forflutna/

Nä, det är precis sådant här som gör att jag inte litar på Ebba. Jag håller med Expressens journalist:

"Ebba Busch låter dock inte något så futtigt som sanningen stå i vägen."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in