2022-02-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Väldigt många upplever betydligt svårare symtom än så. Speciellt barn verkar vara drabbade av hög feber som kommer och går i kombination med kräkningar och diarré. Kan möjligen förklaras av att de sällan/aldrig är vaccinerade.
Haha för oss som har barn så är detta vardagsmat oavsett corona eller andra smittor. Barn är sjuka ofta eftersom deras immunförsvar stöter på nya virus och bakterier hela tiden. De träffar andra barn som är i samma sits, vilket leder till att i stort sett hela barngrupper är sjuka ibland. Det är så de bygger ett starkt immunförsvar. Hur kan du inte veta detta?? Klart som fan att detta "vaccin" inte hade gjort skillnad för dem. Du uppfattas som mer puckad för varje inlägg du gör. Skärpning för helvete!
Citera
2022-02-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det verkar ganska märkligt att räkna på absolut riskreducering. Den siffran är ju beroende av smittspridningen vid mättillfället, och hur lång tid man mäter över. Varför vill man mäta absolut riskreducering? Är det för att vaccinmotståndarna vill kunna uppvisa en låg siffra, för att framställa vaccinet som dåligt?
FDA har förklarat tydligt varför man vill mäta absolut riskreducering. Svaren finns en googling bort. Finns en pdf på deras hemsida med riktlinjer kring detta.
Citera
2022-02-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du måste missat det.

Svårt att vara incel under en sten ibland, jag förstår.

Ok. Första två fallen konstaterades i Danmark den 28 november, dvs 9 veckor sedan.
Du menar att de toppade en vecka senare?
Du är efterbliven på riktigt!

Vad är du ute efter med ditt skitsnack förresten? Jag kan inte se ditt ”endgame” ..
Förutom att du fantiserat ihop att norge och Finland ligger före oss i omikronvågen trots att de haft nerstängt..
Och att vi ligger månader efter Danmark..

Jävla idiot
Citera
2022-02-02, 20:11
Medlem
Härligt, då kan vi dra ett streck över det här! Tråden lär dö inom ett par veckor, endast en handfull skara vars tro är att Covid-19 är dödligare än AIDS kommer yttra sitt missnöje i tråden, samtliga vet nog vilka jag talar om.
Citera
2022-02-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Eller så vet vi mer än du tror. Uppenbarligen så vet vi mer än vad du vet, ditt lättlurade får.

Mmm. I din källare vet ni nog jävligt mycket..
Om tv-spel möjligtvis.

Ni förstår verkligen inte att det finns folk på riktigt som har kontakter hört upp i samhället.
För er är det typ på låtsas.

Du blir väl superimponerad om du möter någon på stan som varit med i en dokusåpa tex.
Än mer om du skulle springa på någon i kungafamiljen.

Fy fan, jag önskar att du kunde få uppleva en enda dag i ditt liv där du fick smaka på livet på riktigt…
Men det verkar tyvärr vara höga odds på det så länge du befinner dig i mammas källare..
Citera
2022-02-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fast du måste ju se de större sammanhangen. Sydafrika testar inte alls lika mycket som skandinavien och både Sydafrika och Spanien hade betydligt högre dödstal förrut jämfört med hur många som var smittade. De spanska dödstalen går inte upp nej, de minskar relativt till den extrema smittkurvan från föregående 20-dagarsperiod.

Mortaliteten för första vågen i Spanien var 11% i snitt, alltså inte bara för de äldsta utan för alla åldersgrupper. I det sammanhanget är 180 om dagen ingenting om det varit över 120k smittade om dagen i snitt under 20-dagarsperioden innan. Jämför med hur många som var smittade på förstavågen så fattar du.

Vad fan spelar det för roll?

Om Omikron dödar en tiondel så många per fall som t ex Delta men smittspridningen blir 20 gånger så hög så kommer det ju ännu dö fler?

Det dör fler nu i Spanien med Omikron än det gjorde under Delta.

Dödstalen i Spanien är på väg upp och vad de kommer hamna på vet vi inte. I Sydafrika pekade fallen 18:e December och ökningen av dödstalen har inte slutat än - mer än en månad efter smittopeaken.

Spaniens smittotopp var den 17:e Januari - om samma sak sker i Spanien så kommer alltså dödstalen att öka några veckor till eller mer.
Citera
2022-02-02, 20:26
Medlem
Om nu pandemin verkligen är över så vill man höra Magdalena bekräfta det imorgon.
Citera
2022-02-02, 20:31
Medlem
Bara jag som reagerar på att det endast finns ca 2,2 miljoner bekräftade fall i Sverige, och folk säger att pandemin är över?

Vi har ju inte ens smittat 25% av befolkningen ännu.
Och just ordet "immunitet"..
Det finns ingen immunitet.
Du kan ha antikroppar från antingen vaccin eller tidigare infektion som skydd i ett par månader.
Citera
2022-02-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Mmm. I din källare vet ni nog jävligt mycket..
Om tv-spel möjligtvis.

Ni förstår verkligen inte att det finns folk på riktigt som har kontakter hört upp i samhället.
För er är det typ på låtsas.

Du blir väl superimponerad om du möter någon på stan som varit med i en dokusåpa tex.
Än mer om du skulle springa på någon i kungafamiljen.

Fy fan, jag önskar att du kunde få uppleva en enda dag i ditt liv där du fick smaka på livet på riktigt…
Men det verkar tyvärr vara höga odds på det så länge du befinner dig i mammas källare..
1. Bor inte i en källare. Inte heller hos min mamma. 2. Vet inte särskilt mycket om tv-spel. 3. Självklart finns det folk som känner folk "högt upp i samhället", vad det nu betyder. 4. Har inte särskilt bra koll på dokusåpor så skulle inte bli imponerad. Inte heller av kungafamiljen. 5. Du vet uppenbarligen ingenting om mig men kul gissningslek!! 6. Jag är smartare än du tror. Du visar bara dina värdelösa förutfattade meningar om folk som du inte har en aning om vilka det är.
Citera
2022-02-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Bara jag som reagerar på att det endast finns ca 2,2 miljoner bekräftade fall i Sverige, och folk säger att pandemin är över?

Vi har ju inte ens smittat 25% av befolkningen ännu.
Och just ordet "immunitet"..
Det finns ingen immunitet.
Du kan ha antikroppar från antingen vaccin eller tidigare infektion som skydd i ett par månader.

Det är nog bara du ja. Vi andra fattar hur det hänger ihop
Citera
2022-02-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vad fan spelar det för roll?

Om Omikron dödar en tiondel så många per fall som t ex Delta men smittspridningen blir 20 gånger så hög så kommer det ju ännu dö fler?

Det dör fler nu i Spanien med Omikron än det gjorde under Delta.

Dödstalen i Spanien är på väg upp och vad de kommer hamna på vet vi inte. I Sydafrika pekade fallen 18:e December och ökningen av dödstalen har inte slutat än - mer än en månad efter smittopeaken.

Spaniens smittotopp var den 17:e Januari - om samma sak sker i Spanien så kommer alltså dödstalen att öka några veckor till eller mer.
Har du källa på att de som dör i Spanien dör med omikron? Vecka 1 i Sverige var det fortfarande delta som folk dog med/blev inlagda med.
Citera
2022-02-02, 20:35
Bannlyst
Det här hade jag missat:

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2022/01/upphavande-av-covid-19-lagen-och-lagen-om-tillfalliga-smittskyddsatgarder-pa-serveringsstallen/

Visste inte att regeringen har skickat en remiss om att pandemilagen och lagen om tillfälliga åtgärder på serveringsställen ska upphöra i slutet av mars månad 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in