2022-02-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du försvarar ju visst sexualbrott, det kan ju inte vara fel att våldta nån som får skylla sig själv. Det håller varenda våldtäktsman med dig om.

Ordvrängeri.

Det går alldeles utmärkt.

Det är dina fascistiska resonemang inte mina.
Citera
2022-02-02, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Ordvrängeri.

Det går alldeles utmärkt.

Det är dina fascistiska resonemang inte mina.
Tycker du att du sänder en bra signal till invandrare när du säger att kvinnor får skylla sig själva?
Citera
2022-02-02, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, jag har inte jämfört gärningsmännen. Låt oss dock göra det nu.

1) Bilföraren som inte bryr sig om trafikreglerna, och som konsekvens kör på någon
2) Den knullsugne som inte bryr sig om att kontrollera om motparten vill, och som konsekvens våldtar någon

I båda fallen så handlar det om personer som inte bryr sig om huruvida han eller hon utsätter någon för något som de inte vill. Jag ser inte någon särskilt stor principiell skillnad. Gör du?

Med detta sagt så är det offren som jag har jämfört, men den jämförelsen får du läsa mina tidigare inlägg för att begripa.
Jaha, hur då inte håller sig till trafikreglerna?

Är det den som går på övergångsstället som är ansvarig för att den inte fattade att föraren tänkte köra på honom istället för att stanna?
Citera
2022-02-02, 13:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jaha, hur då inte håller sig till trafikreglerna?

Är det den som går på övergångsstället som är ansvarig för att den inte fattade att föraren tänkte köra på honom istället för att stanna?
Till exempel genom att inte respektera hastighetsbegränsningen, omkörningsförbud, avstånd, m.m.

Självklart så kan den som går över gatan vara delaktig i att en olycka sker. Bara för att en part gör fel så innebär det inte att den andra gör rätt. Samma sak när det kommer till sexualbrott.
Citera
2022-02-02, 14:26
Medlem
Citat:
Tycker du att du sänder en bra signal till invandrare när du säger att kvinnor får skylla sig själva?

De skiter i vad jag och du tycker. Hur trög kan man bli? Vilken bubbla lever du i? Uppenbart en utan invandrare i allla fall.

Jag skiter i att kvinnor blir våldtagna av invandrare. Det är inte mitt problem. Jag har inte röstat hit dem. Det är ert egna problem. Det är ni som röstar hit dem via S/MP/V/C. Försök inte göra ert problem till mitt. Ni har ju makten ni är så stolta över. Lös det istället för att gnälla.

Sedan försvarar jag dem inte. Jag tycker de borde återmigrera snarast möjligast. Men det är en helt annan sak. Och uppenbart skiljer min åsikt mig från er eftersom ni fortsätter rösta som ni gör.

Summa summarum: skyll er själva.
Citera
2022-02-02, 15:05
Avslutad
Citat:
De skiter i vad jag och du tycker. Hur trög kan man bli? Vilken bubbla lever du i? Uppenbart en utan invandrare i allla fall.

Jag skiter i att kvinnor blir våldtagna av invandrare. Det är inte mitt problem. Jag har inte röstat hit dem. Det är ert egna problem. Det är ni som röstar hit dem via S/MP/V/C. Försök inte göra ert problem till mitt. Ni har ju makten ni är så stolta över. Lös det istället för att gnälla.

Sedan försvarar jag dem inte. Jag tycker de borde återmigrera snarast möjligast. Men det är en helt annan sak. Och uppenbart skiljer min åsikt mig från er eftersom ni fortsätter rösta som ni gör.

Summa summarum: skyll er själva.
Det du och dina så kallade hitröstade polare behöver lära er är att ni är i Sverige nu och här duger det inte att våldta nån och påstå att den fick skylla sig själv.
Citera
2022-02-02, 20:27
Medlem
Har du inte fått hjälp än? Borde inte du ta hand om barnen eller nå´tt?

Skyll er själva. Rätt åt er. Jag gapflabbar för varje våldtagen Svenska.
Och bered er på mer från era älsklingar ni röstar in.
Inte mitt problem.

Haha. Benny Hill är också kul.
Citera
2022-02-02, 20:31
Avslutad
Citat:
Har du inte fått hjälp än? Borde inte du ta hand om barnen eller nå´tt?

Skyll er själva. Rätt åt er. Jag gapflabbar för varje våldtagen Svenska.
Och bered er på mer från era älsklingar ni röstar in.
Inte mitt problem.

Haha. Benny Hill är också kul.
Det är ditt problem när du blir dömd och utvisad tillbaka. Hoppas det blir snart.
Citera
2022-02-03, 09:38
Medlem
Jag kommer inte bli dömd för någonting. Det råder åsiktsfrihet i Svedala.
Jag är ursvensk. Så det hade varit svårt att utvisa mig någonstans.

Men du har ju en allvarlig störning. Du måste söka hjälp annars smälter din hjärna. Man måste göra en orosanmälan på dig för dina barns skull.
Citera
2022-02-03, 09:38
Medlem
Flammarions avatar
Om en flicka skickar en nakenbild så är det hon som är ansvarig för det.
Detta är vad pojkar tycker enligt artikeln.

Likaså om hon ljuger om sin ålder, så är hon ansvarig för det.

Inget anmärkningsvärt alltså.

Det framgår inte någonstans att pojkar generellt lägger större ansvar på offret än på förövaren vid sexbrott, så som rubriken här antyder.
Citera
2022-02-03, 10:30
Avslutad
Citat:
Jag kommer inte bli dömd för någonting. Det råder åsiktsfrihet i Svedala.
Jag är ursvensk. Så det hade varit svårt att utvisa mig någonstans.

Men du har ju en allvarlig störning. Du måste söka hjälp annars smälter din hjärna. Man måste göra en orosanmälan på dig för dina barns skull.
Allvarlig störning - säger han som gapflabbar för varje våldtagen svenska!

Gapflabbar du lika mycket när dina landsmaninnor blir våldtagna också?
Citera
2022-02-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Om en flicka skickar en nakenbild så är det hon som är ansvarig för det.
Detta är vad pojkar tycker enligt artikeln.

Likaså om hon ljuger om sin ålder, så är hon ansvarig för det.

Inget anmärkningsvärt alltså.

Det framgår inte någonstans att pojkar generellt lägger större ansvar på offret än på förövaren vid sexbrott, så som rubriken här antyder.

Nej!
Om någon VIDARESÄNDER/ medvetet sprider en nakenbild till andra, utan personen på bildens medgivande, så är offret ansvarig, tycker pojkarna.
DET är vad artikeln handlar om.

Och att sprida nakenbilder av andra utan medgivande är alltså ett brott.
Senast redigerad av Merapi 2022-02-03 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in