2022-02-02, 07:59
Medlem
Hade inte du en fläskig mage? Och är konstant utsatt för sexuella övergrepp? Och du trivs ändå? Det måste vara starka mediciner på gruppboendet. Bra för dig.

Var det du som knullade med muslimer med små kukar också?
Citera
2022-02-02, 10:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Isolerad? Jag mår suveränt i mitt eget liv, på så vis att det är märkligt. Majoriteten skulle istället bli sjuka för det är verkligen smärtsamt för psyket att leva bortom alla andra, människor blir galna av sådant. Du inser att ditt ironiska innebär att du menar att människor oavsett vad ska plågas. De flesta är inte byggda för ensamhet. Inte ens jag, men jag känner mig inte ensam vilket många gör med många fler i deras liv. Hur tror du de skulle klara sig?
Att bli isolerad är ju den logiska slutpunkten för någon som är fixerad vid något som de inte kan kontrollera. Det går inte att göra något åt faktumet att det finns och alltid kommer att finnas sexualförbrytare, i synnerhet om man använder sig av en så bred definition som du och andra i tråden gör. Det enda som ni kan göra är då att anpassa ert beteende, vilket i extrema fall innebär isolering. Den egentliga anledningen till att en sådan människa mår dåligt är inte isoleringen i sig, utan ett överdrivet kontrollbehov.

Som du kanske har förstått vid det här laget så är min egentliga rekommendation att hantera risken på ett rimligt sätt, det vill säga att undvika beteenden och situationer som kan leda till övergrepp om det nu är målet. Detta avfärdar ni dock eftersom att ni tycker att ett sådant förslag inkräktar på er inbillade rätt att uppföra er hur ni vill utan konsekvenser. Det finns en annan grupp som uppför sig på samma sätt: barn. Nog för att jag gillar barn, men jag kan bara konstatera att de i under de första åren är fruktansvärt egocentriska och bara ser till sina egna behov och önskemål, helt utan hänsyn till omgivningen.
Citera
2022-02-02, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Varför är det så viktigt för dig vad andra tycker? Om du tycker synd om människor som uppför sig vårdslöst så varsegod, ingen hindrar dig. Du får dock leva med att andra inte tar människor som utsätter sig för onödiga risker på samma allvar som de som inte gör det. Du får även leva med att det finns de som tycker att sexualbrott inte är allvarligare än vilket ringa våldsbrott som helst.
Och om man inte håller med dig om att det är en onödig risk att dricka några glas på krogen?
Citera
2022-02-02, 10:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och om man inte håller med dig om att det är en onödig risk att dricka några glas på krogen?
Då får man väl helt enkelt leva med att risken ibland faller ut.
Citera
2022-02-02, 10:47
Avslutad
Citat:
Då får man väl helt enkelt leva med att risken ibland faller ut.
Ja fast då gapar ju folk som du om att de uppför sig vårdslöst och bär ansvar för att de blev utsatta för sexualbrott.
Citera
2022-02-02, 10:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ja fast då gapar ju folk som du om att de uppför sig vårdslöst och bär ansvar för att de blev utsatta för sexualbrott.
Som jag skrev i mitt förrförra svar till dig: Det får du leva med. Det är du som försöker kontrollera mitt beteende, inte tvärtom. Jag bryr mig varken om hur du klär dig, på vilken soffa du däckar, eller vilka övergrepp du sedan blir utsatt för. Du bryr dig dock väldigt mycket om att jag tycker att du får skylla dig själv.
Citera
2022-02-02, 11:16
Avslutad
Citat:
Som jag skrev i mitt förrförra svar till dig: Det får du leva med. Det är du som försöker kontrollera mitt beteende, inte tvärtom. Jag bryr mig varken om hur du klär dig, på vilken soffa du däckar, eller vilka övergrepp du sedan blir utsatt för. Du bryr dig dock väldigt mycket om att jag tycker att du får skylla dig själv.
Ja jag tycker det är rent ut sagt för jävligt att försvara och genomföra sexualbrott med att offret får skylla sig själv.
Citera
2022-02-02, 11:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ja jag tycker det är rent ut sagt för jävligt att försvara och genomföra sexualbrott med att offret får skylla sig själv.
Glöm inte att jag även försvarar folk som kör för fort med bilen. Jag menar, jag har ju lärt alla mina barn att man skall vara noga med att se sig för när man går över gatan.
Citera
2022-02-02, 12:00
Medlem
Vilket ordvrängeri. Jag varken utför eller försvarar sexualbrott. Men det är min åsikt att kvinnor självklart får skylla sig själva om de väljer fel män, och eller röstar M/V/S/C som är ansvariga för massinvandringen. Jo majoriteten av våldtäkter sker av invandrare hur mycket ni än försöker tysta ner det.
Citera
2022-02-02, 12:13
Avslutad
Citat:
Glöm inte att jag även försvarar folk som kör för fort med bilen. Jag menar, jag har ju lärt alla mina barn att man skall vara noga med att se sig för när man går över gatan.
Nä, det är ju det du inte gör. Du jämför såna som råkar köra på nån för att nån går ut rakt framför bilen och nån som väljer att våldta nån för att den får skylla sig själv.

Tycker du att du sänder en bra signal till invandrare förresten?
Senast redigerad av Ipsi 2022-02-02 kl. 12:21.
Citera
2022-02-02, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Vilket ordvrängeri. Jag varken utför eller försvarar sexualbrott. Men det är min åsikt att kvinnor självklart får skylla sig själva om de väljer fel män, och eller röstar M/V/S/C som är ansvariga för massinvandringen. Jo majoriteten av våldtäkter sker av invandrare hur mycket ni än försöker tysta ner det.
Du försvarar ju visst sexualbrott, det kan ju inte vara fel att våldta nån som får skylla sig själv. Det håller varenda våldtäktsman med dig om.
Citera
2022-02-02, 12:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nä, det är ju det du inte gör. Du jämför såna som råkar köra på nån för att nån går ut rakt framför bilen och nån som väljer att våldta nån för att den får skylla sig själv.
Nej, jag har inte jämfört gärningsmännen. Låt oss dock göra det nu.

1) Bilföraren som inte bryr sig om trafikreglerna, och som konsekvens kör på någon
2) Den knullsugne som inte bryr sig om att kontrollera om motparten vill, och som konsekvens våldtar någon

I båda fallen så handlar det om personer som inte bryr sig om huruvida han eller hon utsätter någon för något som de inte vill. Jag ser inte någon särskilt stor principiell skillnad. Gör du?

Med detta sagt så är det offren som jag har jämfört, men den jämförelsen får du läsa mina tidigare inlägg för att begripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in