2022-01-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är inte en före detta fostermammas uppgift att kidnappa ett barn oavsett om man ”känner på sig” att något är fel.

Jo det är varje vuxen människas förbannade jävla ansvar att agera och reagera när man misstänker att barn far illa. Hennes misstankar visade sig ju dessutom befogade så fattar inte vad du tjafsar om!
Citera
2022-01-20, 20:16
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Jo det är varje vuxen människas förbannade jävla ansvar att agera och reagera när man misstänker att barn far illa. Hennes misstankar visade sig ju dessutom befogade så fattar inte vad du tjafsar om!
Agera på vilket sätt? Melinda kontaktade ju socialen. Menar du att Melinda handgripligen skulle göra något för att hon misstänkte att E for illa?

Det är lätt att vara efterklok. Jag tror inte du hade uppskattat att jag spionerar på dig eller planerar att kidnappa dina barn för att jag misstänker att de far illa. Jag hade naturligtvis ringt soc.

Sen att soc inte agerade och att kammarrätten ens beslutade att E skulle till bioföräldrarna är det värsta.
Citera
2022-01-21, 18:16
Medlem
Hej!
Finns det ordentliga bilder på R och P? Ber om ursäkt om frågan redan ställts.

Tack för svar
Senast redigerad av Kraak 2022-01-21 kl. 18:30.
Citera
2022-01-22, 13:55
Medlem
Klarade av att lyssna på den äckliga horan i 3 minuter "man blir dömd oavsett vad man gör", ja det är ju jättekonstigt med tanke på att du är en pundare med historik av att försumma flera av dina barn hahah....borde dömts till livstid
Citera
2022-01-24, 00:53
Medlem
Klarade inte av att lyssna på horan i mer än 5 minuter på den dör jävla horan. Totalt efterbliven och hjärndöd. Så korkad att man kan tro att hon blivit lobotomerad. Jag är ingen förespråkare för dödsstraff men när det kommer till att barn far illa så är jag beredd att ändra uppfattning.
Citera
2022-01-25, 20:38
Medlem
Papper1512s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/efter-esmeraldas-pappas-dod-vrinnevisjukhuset-far-kritik
Citat:
Treåriga Esmeralda hittades död i Norrköping i början av 2020. Hennes biologiska föräldrar greps tidigt, men bara efter några dagar avled hennes pappa i häktet i Norrköping. Nu riktar Inspektionen för vård och omsorg kritik mot Vrinnevisjukhusets psykiatriska akutenhet.
Ingen sörjer att Patrik gick ur tiden men samtidigt är det en skandal att man låter någon dö av abstinens i häktet. Förvisso en vidrig människa men fortfarande en skandal.
Citera
2022-01-25, 20:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/efter-esmeraldas-pappas-dod-vrinnevisjukhuset-far-kritik

Ingen sörjer att Patrik gick ur tiden men samtidigt är det en skandal att man låter någon dö av abstinens i häktet. Förvisso en vidrig människa men fortfarande en skandal.
Jag håller med. Men dels så sägs det att han hade ljugit om hur mycket han använt och därför var hans urtrappning fel.

Men, och detta är inget försvar av honom. Jag tror även han dig av sorg/brustit hjärta/ sorg.
Det var ju han som efter någon dag ändå tillkallat hjälp, eller iallafall larmade någon utanför lägenheten. Så när hans bortknarkade hjärna kommer till aningen klarhet i häktet och han inser vad han och Rebecka gjort så stannar hans hjärta.
Citera
2022-01-26, 00:47
Medlem
Citat:

(…) Vårdpersonalen på den psykiatriska kliniken klandras också av tillsynsmyndigheten för att ha uttryckt sig ”förringande om patienten” när de kommenterat att ”70 procent av patientens beteende var fejk och 30 procent äkta” till Kriminalvårdens personal, enligt Nyhetersbyrån Siren.

Jag är inte det minsta berörd över hans död, däremot skulle han få stått till svars istället för att slippa undan så lätt!

Den psykklinik borde dock byta personal.
Citera
2022-01-31, 08:01
Medlem
Merrybums avatar
Igår för två år sedan startade denna tråd. Lilla Hjärtat, så väldigt onödig att du skulle dö, och så väldigt onödigt att ditt liv skulle bli som det blev den sista tiden.
Citera
2022-02-02, 17:15
Medlem
Det här fallet har verkligen ruskat om hela Sverige. Idag presenterade regeringen det nya lagförslaget lex Lilla hjärtat som ska stärka barns rättigheter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-s-presenterar-lagandringar-inom-lvu
Citera
2022-02-02, 17:50
Medlem
Någon som vet vilken anstalt R är placerad på? Har hon permissioner? Umgänge med de överlevande barnen?
Citera
2022-02-02, 20:18
Medlem
Det är lätt att vara klok i efterhand eller hur men jag tycker personligen att det bästa Melinda skulle ha gjort var att lämna över Esmeralda till sina biologiska och bara lämnat hela situationen ifred. Hur smärtsamt det än var så skulle Melinda inte ha visat dom biologiska föräldrarna att hon ville ha Esmeralda. Så småningom så skulle dom ha tröttnat på Esmeralda eller förlorat henne på annat sätt och då kunde Melinda ha fått tillbaka henne.
Melindas kärlek för Esmeralda irriterade hennes biologiska föräldrar och dom ville straffa dom båda för att dom var svartsjuka och avundsjuka på deras starka band och kärlek. Det störde dom att höra E gråta efter Melinda och det gjorde dom rasande att se och veta att M ville ha tillbaka Esmeralda mer än allt.
Biologiska mamman sörjer inte Esmeralda. Hon sörjer bara sin döda man och hennes 2 pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in