2022-02-02, 00:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Menar originalet som är inlämnat, inte vad polisen har knackat in.

Benämns som bilaga i denna .
https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf

Tyvärr hade jag bara den som polisen skrev
2022-02-02, 01:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Binninge var väl inte ombud då utan han rättade bara Monicas uppfattning om vad det var frågan om och hon anammade det. Något om en polisanmälan lade inte jag märke till
Men han skickade brev till Katrin dagen innan dom skrev på FB om att han hade blivit pressad, detta intygar däremot EB vänninna som var med vid skrivandet att han inte var, Men Binninge brukar ju inte hålla sig till sanningen, har vi ju märkt.
2022-02-02, 06:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja det kan säkert ha skett fler röjningar och avverkningar när INTE Esbjörn varit närvarande. Esbjörn verkar i alla fall inte känna till mer än en, den vid kontraktsskrivningen.

Om det är kontraktsdagsröjningen Esbjörn ångrar sig vid (han ångrar sig då det röjs enligt egen utsago i filmad intervju), varför väntar han hela 17 dagar med att skriva ångerbrevet?

Varför är han närvarande tio dagar senare och är både vid gott mod och skämtar när det röjs mera? Det finns flera vittnen då.

Esbjörns påståenden går inte ihop.
2022-02-02, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nu hittar du ju på. Det finns ingen beskrivning över hur det gick till när de papprens skrevs. Det enda som finns beskrivet är att Esbjörn sa just dessa ord vid kontrakskrivningen med Ebba. Att ett testamente skulle skrivets på vid det tillfället är ju rena fantasier från din sida.
Esbjörn och Ebba hade var sin uppsättning nycklar. Ebba hade fått nycklar av Esbjörn för att släppa in Anticimex och de skulle hon behålla. Och detta var de överens om.
Jag tycker det lägga väldigt vikt på vad som skrivs i den tråden på Monicas sida. De är irriterade och tycker helt klar Ebba gjort fel. Mycket mera än så går inte att läsa in överhuvudtagit.

Du hävdar ju att du vet exakt hur det gick till när köpekontraktet skrevs även om det inte finns någon beskrivning över hur det gick till när de papprens skrevs. Du vet inte heller om det skrevs ett testamente vid det tillfället eller något annat.
Vad som skrivs på Pernroth Lüllmaas Facebook är väldigt viktigt eftersom det bekräftar att det fanns en plan för den mediala utpressningen som Binninge sedan inledde med hjälp av Brännström på Expressen. Hela den initiala artikeln om hur en senil gammal man lurats på sin släktgård är rena hopkoket av lögn och förbannad dikt. Alla vet att det finns en utredning som visar att Esbjörn Bolin inte är senil och släktgården visade sig vara en förfallen gammal sommarstuga.

Att Facebooktråden är en het potatis bevisas av att Pernroth Lüllmaa raderade den så fort hon insåg att den blivit upptäckt. Om man har rent mjöl i påsen så behöver man inte radera och städa efter sig på det sätt som hon tvingades göra. Att du försöker sminka grisen är ett tecken på att du inte är ute efter sanning och rätt utan snarare bidrar till Pernroth Lüllmaas historierevision och mörkläggning.
2022-02-02, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om det är kontraktsdagsröjningen Esbjörn ångrar sig vid (han ångrar sig då det röjs enligt egen utsago i filmad intervju), varför väntar han hela 17 dagar med att skriva ångerbrevet?

Varför är han närvarande tio dagar senare och är både vid gott mod och skämtar när det röjs mera? Det finns flera vittnen då.

Esbjörns påståenden går inte ihop.
Det är en väldigt relevant fråga vad som hände under dessa 17 dagar.

Vilka påtryckningar utsattes Bolin för under dessa två veckor och varför var det så viktigt att sprida lögnen om att han ångrade sig dagen efter? Lögnen är ju som bekant att han redan nästa dag insåg, med hjälp av Ulf Lööf, att han skrivit på ett köpeavtal.

Den lögnen var Ulf Lööf beredd att vittna om i rätten, det gör att man undrar över hur han tänker?

Det är bevisat bortom allt tvivel att Esbjörn Bolin inte uttryckte någon som helst ånger under en tvåveckors period. Tvärtom så träffade han både Ebba Busch och andra och berättade om försäljningen. Det finns flera personer som var beredda att vittna om detta i den planerade rättegången.

Att advokaterna Berg och Behm rekommenderade Esbjörn Bolin att förlikas beror på att hela den historia om affären som presenterades av Johann Binninge och Brännström på Expressen föll ihop som ett korthus. Släktgården visade sig vara en förfallen sommarstuga och den gråtande senile Esbjörn som ångrade sig dagen efter visade sig vara en fullt beslutsför person som inte uttryckt någon som helst ånger förrän två veckor efteråt.

Att det fortfarande finns någon som försöker sprida den ursprungliga lögnen är väldigt märkligt. Det tyder antingen på grava problem med att ta till sig fakta eller en dold agenda. Jag tror att det finns exempel på båda sorterna i tråden. Rena stollar som tänker med röven och politiska motståndare som hakat på Binninge och Brännströms lögner för sina egna politiska syften.
2022-02-02, 06:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nä - vilken fråga inte med den felinfon Vad om skott som skjuter upp? Jag tror de kan ta fart, kanske inte som svampar, men ändå med en hiskelig fart och speciellt med det enorma rotsystem som förser skotten med näring....eller? Har inte googlat så nu har du chansen till revansch

Jag tror Occam är tillämplig här. Vad är mest troligt, att just den stubben har drabbats av kraftigt accelerad förmultning och de andra har gått ett normalt förmultningsscenario till mötes, eller att stubben kommer från ett tidigare fällt träd?

Lägger man till det där med att sanningen inte är så noga för varken Binninge eller Esbjörn i mixen och att de brydde sig om att fota först flera månader efter händelsen, trots att den var så traumatisk) så ser jag det som självklart att de inte varit noga när de fotat stubbar. Om det beror på okunskap, lathet eller taktik låter jag vara osagt.

Men de fick med fler stubbar i en okynnesanmälan mot Ebba, det är summeringen av den biten för mig. En aktivitet i Binninges skitkastartaktik.
2022-02-02, 06:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Behövs ju ingen dokumentation till det då det ju är en självklarhet. Sågarbetarna stod ju där redan när Esbjörn anlände till stugan för kontraktsskrivningen.

Tänk vad synd att inte kontraktsskrivningen gjordes på Odalgården så alla runt Esbjörn fått se hur väl Ebba tog hand om Esbjörn och handlade till hans absolut bästa. Ja och så hade ju också röjningsarbetarna sluppit störande interfererande av den oberäknelige gamlingen

Det är inte bevisat att några röjningsarbetare stod där. Enbart påstående från Esbjörn i efterhand. Han påstår att granne vittnade, så varför inte plocka feam den grannen? Eller är det Ulf som hört sågljud?

Kan lika gärna vara Majkgård och Ulf som stod där i full röjmundering för att hota Ebba. En fantasi lika god som alla andras fantasier.
2022-02-02, 09:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Esbjörn var med under fotograferingen och släppte också in Binningen i huset och det var då Johann såg hur stilfullt huset är invändigt med en hel del god konst på väggarna.

Vad som skedde var att Binningen blev uppkallad per tfn till, jag tror Odalgården, Marielund för å bli Esbjörns ombud. Väl där fick de hålla på å förklara i flera timmar för att han skulle förstå vad fullmakten innebar. Antar att det var då Binninge lade märke till hur dåligt Esbjörn ser att läsa. Sedan körde Binninge och Esbjörn i Binninges bil ut till huset och fotograferade tillsammans avverkningen med Binninges kamera. Därefter lämnade Binninge i egenskap av Esbjörns ombud in en polisanmälan och bifogade bilderna han tagit på tomten.

Jag ser det så här: Att Binninge, när han väl gjort polisanmälan ringde upp Esbjörn från sin arbetsplats Juristkonsulterna i Örebro och gav honom beskedet att polisanmälan var gjord och fotona bifogade.

God konst på väggarna! I Binninges värld så blir mögelpåväxt till god konst.

Jag fetar i ditt inlägg.

Så Binninge och Majkgård har tjatat och tjatat på Esb för att få honom att skriva på fullmakter. Inte konstigt att det blev en traumatisk upplevelse för Esbjörn som han minns med fasa och blandar ihop med andra tillfällen då han har skrivit på dokument.
Fullt gjort av Binninge/Majkgård, att ge sig på en gammal människa på det sättet.

Undrar om det var samma hot när generalfullmakten undertecknades?
2022-02-02, 09:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det fetade, det stämmer inte.

Åklagaren skriver inte att Esbjörn varit på plats och godkänt avverkningen.

Han skriver att förundersökningen läggs ner, att man inte på det material som finns inte går att visa att det utförts något brottsligt och att man inte heller tror att man kan komma vidare med bevisläget.

Sedan skriver han att Esbjörn är hörd och av förhöret framkommer att Esbjörn har godkänt avverkning, att han har varit på plats och att det inte går att bevisa att avverkningen varit uppsåtligt otillåten.

https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=21

Det är skillnad på att vara på plats och godkänna avverkningen och på att ha godkänt avverkning, varit på plats.

Finns inga bevis, inga skriftliga avtal och vad som har avtalats kan ingen komma att kunna bevisa. Esbjörn har själv sagt att han var på plats, men att de som avverkade redan var på plats när han kom och att de sedan satt inomhus och skrev kontrakt.

Jag har inte påstått att åklagaren har skrivit ”vara på plats och godkänna avverkningen”. Det är du som ändrar ordet, ”godkänt” till ”godkänna”.

Det är svinaktigt av dig att påstå att jag kommer med felaktiga uppgifter för att inte ordföljden stämmer exakt och försöker bevisa det genom att ändra ordets böjning som ger det en annan betydelse.

Har varit med i denna tråden länge men har aldrig varit med om att någon har sjunkit så lågt som du så att de börjar att medvetet ändra i andras inlägg för att ge det en ny innebörd.
Men med dig så har det kommit in en ny sorts debattör som vi gärna kunde vara utan.

När du inte kan möte mig i en ärlig debatt så är det bättre att du inte svarar mig.
2022-02-02, 09:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en väldigt relevant fråga vad som hände under dessa 17 dagar.

Vilka påtryckningar utsattes Bolin för under dessa två veckor och varför var det så viktigt att sprida lögnen om att han ångrade sig dagen efter? Lögnen är ju som bekant att han redan nästa dag insåg, med hjälp av Ulf Lööf, att han skrivit på ett köpeavtal.

Den lögnen var Ulf Lööf beredd att vittna om i rätten, det gör att man undrar över hur han tänker?

Det är bevisat bortom allt tvivel att Esbjörn Bolin inte uttryckte någon som helst ånger under en tvåveckors period. Tvärtom så träffade han både Ebba Busch och andra och berättade om försäljningen. Det finns flera personer som var beredda att vittna om detta i den planerade rättegången.

Att advokaterna Berg och Behm rekommenderade Esbjörn Bolin att förlikas beror på att hela den historia om affären som presenterades av Johann Binninge och Brännström på Expressen föll ihop som ett korthus. Släktgården visade sig vara en förfallen sommarstuga och den gråtande senile Esbjörn som ångrade sig dagen efter visade sig vara en fullt beslutsför person som inte uttryckt någon som helst ånger förrän två veckor efteråt.

Att det fortfarande finns någon som försöker sprida den ursprungliga lögnen är väldigt märkligt. Det tyder antingen på grava problem med att ta till sig fakta eller en dold agenda. Jag tror att det finns exempel på båda sorterna i tråden. Rena stollar som tänker med röven och politiska motståndare som hakat på Binninge och Brännströms lögner för sina egna politiska syften.

Om man redan i ett tidigt skede inser att man inte kommer att vinna i rätten utan fullföljer den plan som man gjorde upp på FB att göra EB mör så kan man avisera hur många felaktiga vittnen som helst då de inte kommer att vittna i rätten.
2022-02-02, 09:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nu hittar du ju på. Det finns ingen beskrivning över hur det gick till när de papprens skrevs.

Kubun har fått det beskrivet av Binninge att det tog flera timmar för att övertala Esbjörn att skriva på fullmakter för honom. Kubun verkar vara trovärdig i detta.
2022-02-02, 10:11
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Dream on.
Ditt babbel om röjning vid kontraktsskrivningen är bara löjligt

Min misstanke är faktiskt att Esbjörn till Madame inte talat om att han skrev under redan 20/8.
Inte ens erkände att köpeavtalet redan var påskrivet och färdigt när hon upptäckte att röjning skett.
Det ger en förklaring både till när ”ångerbrevet” skrevs och när försöket på banken gjordes.
Även varför Esbjörn fick hållas borta då dom trodde själva köpeavtalet inte skrivits på och Esbjörn förespeglat henne att det bara var ett förskott som kommit.
Matz visste ju redan om att Esbjörn skulle sälja och att köpeavtalet skrivits på när han hämtade sina mopeder, men Majkgård visste inget förrän hon upptäckte röjningen och att Esbjörn fått 390.000:-.
Återbetalningsförsöket och besöket på banken då det ringdes till sjönära var den 8/9 inte 3/9.
Matz hämtade sina mopeder den 5/9 vilket datum var något grannen också skulle vittna om.
Då hade inget ångerbrev ännu skrivits eller skickats…..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in