2022-02-01, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Förstår inte hur många gånger vi ska diskutera samma sak. De hem som stals skall ersättas ja. Precis som alla judiska egendomar som stals skall ersättas av arabländerna. Svårare än så är det inte.
Visst, ja, men sen kom fortsättningen att så få palestinier har legala papper som du godkänner som bevis för att de ägde husen..
Citera
2022-02-01, 16:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Visst, ja, men sen kom fortsättningen att så få palestinier har legala papper som du godkänner som bevis för att de ägde husen..

Israel har en fond som ersätter sånt. Var är arabländernas fond för ersättning för judar som fick sina tillgångar beslagtagna?
Citera
2022-02-01, 17:54
Avstängd
Citat:
Israel har en fond som ersätter sånt.
Och hur många av de 700 000 som fördrevs har fått någon ersättning från denna?
Citera
2022-02-01, 18:15
Medlem
DeValeras avatar
Helt korrekt beslut av Amnesty. Det rimliga borde vara en totalbojkott mot Israel och dess varor och tjänster. De med svensk medborgarskap som åker och tjänstgör i IDF borde ställas till svars för folkrättsbrott.
Citera
2022-02-01, 18:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Och hur många av de 700 000 som fördrevs har fått någon ersättning från denna?

Betydligt fler än några av de 800k judar som fördrevs från arabvärlden.
Citera
2022-02-01, 18:49
Avstängd
Citat:
Betydligt fler än några av de 800k judar som fördrevs från arabvärlden.
Det var inte ett svar på min fråga.
Citera
2022-02-01, 18:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det var inte ett svar på min fråga.

Rent matematiskt är det ett oändligt högre nummer även om det bara skulle vara en person.
Citera
2022-02-01, 19:12
Avstängd
Citat:
Rent matematiskt är det ett oändligt högre nummer även om det bara skulle vara en person.
Det är fortfarande inte ett svar på min fråga om hur många som fått ersättning från den där fonden du påstår finns.
Citera
2022-02-01, 19:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är fortfarande inte ett svar på min fråga om hur många som fått ersättning från den där fonden du påstår finns.

Jag orkar inte bemöta den frågan när det inte finns en enda jude som blivit ersatt för något som de blev av med av araberna. Jag lovar att svara dagen då det finns en arabisk fond som ersätter judar för det som de blev av med.
Citera
2022-02-01, 19:31
Avstängd
Citat:
Jag orkar inte bemöta den frågan när det inte finns en enda jude som blivit ersatt för något som de blev av med av araberna. Jag lovar att svara dagen då det finns en arabisk fond som ersätter judar för det som de blev av med.
Du drog upp denna påstådda israeliska fond som du tydligen inte vet någonting om, så jag antar att vi kan avfärda den och ditt tal om att palestinier fått ersättning.

Jag har däremot aldrig sagt något om någon ersättning från arabstater, det är bara en dålig form av whataboutism du försöker med.
Citera
2022-02-01, 20:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har däremot aldrig sagt något om någon ersättning från arabstater, det är bara en dålig form av whataboutism du försöker med.

Du menar att det inte är whataboutism att käfta om bostäder som blev beslagtagna i ett krig för 70 år sen i sammanhanget av en diskussion om araber som försöker stjäla judiska bostäder 2022? Hur ställer du dig till den polska marken som blev beslagtagen av Ukraina och Vitryssland efter andra världskriget? Ska du inte ta upp den också? Nej så klart, du är en femstjärnig Stalin Fan boy.
Citera
2022-02-01, 20:34
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Bevisbördan ligger på den som påstår något.

Om jag påstår att himlen är grön och någon frågar om bevis då kan jag inte kontra med att...men ingen har visat att den är gul. Jag väntar tills någon gör det först då svara jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in