2022-02-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det är ju lite detta som vi har varit oroliga för med antivaccinrörelsen under pandemin, att personer med låg IQ, som x2016, ska ryckas med och få för sig att vaccin är av ondo, inclusive de mot mässlingen, bältros med mera.
Har tagit tre doser och är inte anti mot vaccin vad får du det ifrån?
Citera
2022-02-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä, men nu är han död istället så allt är relativt.

Jaha, tvånget var individuellt för honom?
Citera
2022-02-01, 17:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det här är störande.... I Stockholm ökar sjukhusinläggningarna fortfarande. Jag hade hoppats/trott det peakat nu.

Stockholm rapporterar idag 646 inlagda. Nytt rekord i Omikronvågen :-(

https://www.regionstockholm.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2022/01/31-januari-lagesbild-covid-19/
https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm
Fortsätter öka :-(

Stockholm rapporterar 650 idag. Igår var det 646.

https://www.regionstockholm.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2022/02/1-februari-lagesrapport-om-covid-19/
Citera
2022-02-01, 17:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jaha, tvånget var individuellt för honom?

Det tror jag inte. Största delen av kåren verkar arbeta kvar. Han gjorde ett ställningstagande som blev förödande för honom, dumt.
Citera
2022-02-01, 17:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

WHO varnar länder för öppna upp och utropa seger.
Citera
2022-02-01, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det finns en viss typ av personer som går och väntar hela sina liv på att det ska bli socialt accepterat att hata, håna och bespotta en viss grupp människor som de inte själva tillhör. När tillfället dyker upp är dom där direkt och hugger. Vi har sett det mängder av gånger genom historien (häxprocesserna, Nazityskland etc) och nu ser vi samma fenomen igen. Fenomenet personifieras i den här tråden av bl a revodneb och Jedan Problem.

Men ju mer man ser dessa nazityper desto mer tillfredsställande är det givetvis att förbli obesprutad. Och nu när deras privilegier gentemot oss också är påväg att försvinna är det förstås extra kul

Ja jag hoppas verkligen att det blir så!

Ett litet orosmoln finns dock kring att de helt omotiverat skulle behålla vaccinpassen för att jäklas lite extra med ovaccinerade, precis som Macron uttryckte det. Jag har också en oro kring att arbetsgivare väljer att behålla sina krav på att personalen ska vara vaccinerad, vilket egentligen är helt orimligt, men man vet aldrig. De kanske är så indoktrinerade att det framstår som en smidig lösning?
Citera
2022-02-01, 17:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vet en skribent som har hatat, hånat och bespottat gruppen sängvätare. Enligt den skribenten så är nattligt urinläckage en mycket utbrett problem i befolkningen.

1. Jag har hatat, hånat och bespottat den grupp som pga sin egen hysteriska virusrädsla eller andra orsaker vill ta bort mina rättigheter, ja.

2. Det är inte socialt accepterat. De har samhället i ryggen, det har inte jag, vilket var en stor del av poängen som uppenbarligen flög rakt över ditt huvud.

3. Jag hatar, hånar och bespottar ingen så länge de lämnar mig ifred. Jag tror de flesta vuxna människor är intelligenta nog att förstå skillnaden. Men inte du?

Citera
2022-02-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Håller med till 100%
Så har han gjort sedan våren 2020.
Ändå får han hållas.
Han försöker rättfärdiga att behålla restriktionerna bara för att en del inte tagit vaccin.
Vore bättre han tar ut sin pension och försvinner för gott.
Vaccinet har minimal effekt på Omicron dessutom covid nu mild sjukdom för de som får den.

Det förekommer många normalfriska men ovaccinerade människor i medelåldern inlagda med Omicron på IVA-platserna.

Det finns i princip inte några vaccinerade människor på IVA inlagda med Omicron som inte är där p.g.a. att de är multisjuka.

Iaf om man ska tro på vittnesmål från läkare i media.

Det finns väl två sidor av myntet:

1. Ovaccinerade tar upp en stor del IVA-platser.
2. Sjukvården är redan i normalt fall underdimensionerad.
Citera
2022-02-01, 17:10
Bannlyst
Citat:

https://www.regionstockholm.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2022/02/1-februari-lagesrapport-om-covid-19/

Fortfarande vet vi inget om hur många det är av de här personerna som är inlagda med andra huvuddiagnoser.
Citera
2022-02-01, 17:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det tar den tid det tar, om du hoppas det är över varje dag så blir du bara besviken, du går från eufori till nedstämdhet. Titta på Norge och Danmark, de ligger före oss i kurvan. Sen har vi mer immunitet i grunden vilket kan gynna oss, kanske.
Citera
2022-02-01, 17:15
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Injicera medicin regelbundet för att få lön är inte direkt likställbart med att sätta på sig en jacka under arbetstid.
Särskilt om krav på medicinering införs när du redan är färdigutbildad/aktiv.
Jämfört med om du vet vad som gäller innan du väljer att satsa på ett yrke (som att ha uniform).
Rätt stor skillnad på flera plan.
Citera
2022-02-01, 17:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Det förekommer många normalfriska men ovaccinerade människor i medelåldern inlagda med Omicron på IVA-platserna.

Det finns i princip inte några vaccinerade människor på IVA inlagda med Omicron som inte är där p.g.a. att de är multisjuka.

Iaf om man ska tro på vittnesmål från läkare i media.

Det finns väl två sidor av myntet:

1. Ovaccinerade tar upp en stor del IVA-platser.
2. Sjukvården är redan i normalt fall underdimensionerad.
Jag vet, hustrun jobbar på sjukhus och deras största problem nu är sjukfrånvaro bland personalen.

Och du tror några ovaccinerade ska gå och ta vaccin nu bara för att de öppnar upp för vaccin igen efter 3 månader? Glöm det.

De multisjuka som kan ta vaccin har nog redan gjort det 3 gånger.
Så vad är det för vits att friska ska ta vaccin nu när vi har Omicron till 100% ?

Jag tog min 3:e dos i november och då var det enbart Delta här och för den funkar vaccinet rätt bra.
För Omicron verkar vaccinet rätt värdelöst och ger enbart skydd mot allvarlig sjukdom men det skyddet har man redan med 2 doser.

Anders Tegnell försvarar bara FHM:s galenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in