2022-02-01, 04:59
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Snart har man avvecklat alla egna produkter för struntsummor.

Vad händer? Ska Abubakari och 17 åring stå för anfallet?
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-02-01 kl. 05:06.
2022-02-01, 05:55
Avslutad
Skönt att den följetongen äntligen är över.

Vad ska man säga mer än att bomben blev mer en kinapuff till slut. För att summera känslorna på något sätt så känner jag mer besvikelse över klubbvalen än vad vi fick in. Ersättningen (även om jag absolut inte hade klagat över ytterligare x antal miljoner) man fick/får är vad det är, (kluven till hur man ska förhålla sig summorna när man säljer två spelare för sammanlagt 70 miljoner) marknaden styr liksom. Stör mig mer över att all europaspel kulminerar i att man inte kommit längre än att man säljer spelare till mitten/bottenlag i Nederländerna respektive Frankrike, vilket i sig är inte fy skam det heller, hade bara högre förhoppningar.

Med det sagt om man tänka lite mer i hur spelarna och agenterna (Cetinkaya respektive Rosenberg) tänker så kan det vara rätt så smarta övergångar för bägge.

Ser man till Sarrs personliga utveckling så är det en bra miljö han kommer till, han lär inte bänka Eagles favoritspelare Musaba () den här säsongen men till nästa säsong kommer läget se helt annorlunda ut och om han fortsätter utvecklas som han gjort hittills så är jag helt 100 på att han slår in sig i startelvan nästa säsong. Finns även en liten svenskkoloni där som säkert blir bra under inskolningsperioden.

Ska man se till Anels personliga utveckling så är det rätt så positivt, han går till en klubb där han kommer få speltid under Petkovic (som visserligen kan ryka när som) som kan prata språket vilket gör att inskolningsperioden blir förhoppningsvis kortare. Dessutom så kan Bordeaux försvarsspel inte bli värre än vad det redan är, så lyckas man vända på den dåliga trenden, stabiliserar försvaret och han blir given så finns det definitivt potential att fortsätta klättra på karriärstegen.

Det är bara att hoppas att det finns vidareförsäljningsklausuler inbakade i dessa övergångar.
2022-02-01, 06:38
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det finns bara en klubb för JG i allsvenskan. Sen att du önskar att det är djurgårn är skrattretande. Och i MFF varför i helvete skulle han vilja spela där?
De lär pynta rätt bra?
2022-02-01, 07:33
Medlem
Citat:
Det finns bara en klubb för JG i allsvenskan. Sen att du önskar att det är djurgårn är skrattretande. Och i MFF varför i helvete skulle han vilja spela där?
För han kommer få spela europaspel,få visa upp sig och hoppas få ett Europa äventyr till.
Samt i hans värld är han inte långt ifrån landslagstrupp.En vår där han bombar in mål i allsvenskan,mål i Europa kval ,ett år likt Colak..då är han i VM truppen..sen får han nog bra betalt i MFF om han hade kommit .

Men hoppas verkligen vi har andra planer..vår trupp och förväntade uppställda på plan ser jag inte dom vinna allsvenskan..
2022-02-01, 07:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Jag tror att MFF:s fönster började idag. Självklart måste det in ett gäng spelare, minst en anfallare och minst två mittbackar.

Problemet är ju som AIP redan varit inne på utlänningskvoten, vi behöver ersätta de som stuckit med etablerade spelare som direkt kan gå in i startelvan och prestera, och så många svenska alternativ finns det inte där ute.
2022-02-01, 08:03
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Zeidan är ganska långt ifrån Amoo, men Gustafsson är verkligen ännu längre ifrån. Om syftet är att ersätta positionen vill säga. Tre helt olika spelare, som hade varit fina ihop.

Jag hoppas vi har kvar Zeidan till sommaren åtminstone. Holland vore kanon för honom tror jag.
Jo, jag var otydlig. Jag menade mer att jag hoppas att vi går för Gustafsson än Zeidan. Även om vi skulle värva Zeidan så tror jag inte ett dugg på att han skulle vara någon ersättare till Amoo.
2022-02-01, 08:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tror att MFF:s fönster började idag. Självklart måste det in ett gäng spelare, minst en anfallare och minst två mittbackar.

Problemet är ju som AIP redan varit inne på utlänningskvoten, vi behöver ersätta de som stuckit med etablerade spelare som direkt kan gå in i startelvan och prestera, och så många svenska alternativ finns det inte där ute.
Hur många öppningar har ni kvar? Kanske för dyr nu men skulle inte förvåna mig om ni går för Djordje Jovanovic i Cuken.
2022-02-01, 08:23
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Till skillnad från Otieno då?

Är ju redig skillnad på att köpa en 23-åring från Vasalund och att skriva luddiga "intentions"kontrakt med minderåriga som Hammarby håller på med. Osar ju inte reko när gamla ansvariga säger att det "tekniskt sett är lagligt" och kräver att få se sina exakta citat i boken innan han kommenterar.
2022-02-01, 08:25
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Hur är 24 miljoner för Sarr struntsummor?
2022-02-01, 08:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Känner du honom? Han har ungefär lika mycket sorkhjärta som mig. Bara för han hängt i Rissne en sommar gör honom verkligen inte till sorkmaterial.
2022-02-01, 09:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Är ju redig skillnad på att köpa en 23-åring från Vasalund och att skriva luddiga "intentions"kontrakt med minderåriga som Hammarby håller på med. Osar ju inte reko när gamla ansvariga säger att det "tekniskt sett är lagligt" och kräver att få se sina exakta citat i boken innan han kommenterar.
Ta er andra kenyan då. Sluta bara, du e patetisk
2022-02-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur många öppningar har ni kvar? Kanske för dyr nu men skulle inte förvåna mig om ni går för Djordje Jovanovic i Cuken.

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Just nu har vi tio stycken om jag räknar rätt (Moisander, Nielsen, Knudsen, Peña, Rieks, Birmancevic, AC, Gall, Berget, Abubakari). Gall är väl en bit från truppen om han inte presterar som en gud på försäsongen.

Nio är gränsen i Allsvenska matchtrupper.

Gall tror jag inte man ska räkna med helt plötsligt, och Knudsen är borta stora delar av vårsäsongen som jag förstått det.

Sen verkar det som att Chalus ska in där också. Men där kan man ju rotera, tex om Chalus är med i matchtruppen står Moisander eller Nielsen över - så helt fullt är det ju inte, men krävs en del pusslande för att få till matchtrupperna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in