2022-01-31, 09:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Hammarbys moraliskt tveksamma barnhandel i Afrika verkar riktigt lönsam tyvärr. Är väl snudd på 80 miljoner i ett transferfönster nu. Synd för svensk fotboll
Till skillnad från Otieno då?
2022-01-31, 09:52
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är ju bara att inse hackordningen. Visst, folk vill se honom i Belgien men Köpenhamn är en fin stad, högre lön och kontinuerligt med Europa-spel vilket gör att han säkerligen etablerar sig i deras Nigerias landslag. Vi sägs ha 12-15% i vfk, vilket är bra. Tror folk omedvetet tänker att de största klubbarna i Sverige ska kunna vara konkurrenskraftiga med Danmark. Så är det ju inte, Malmö undantaget kanske, även om de blev norpade på sin största talang sedan Zlatan.
Trist att vi ska ligga så långt efter när det kommer till löner och europaspel som resulterar att spelarna drar. Absolut danska ligan håller högre klass än Allsvenskan även om det är lite. Speciellt topplagen som hela tiden går rätt långt i Europa. Det är väl mycket tack vare 51%-regeln. Jag är sjukt anti den och både FCM och FCK är ju moderna plastklubbar, surt att danskarna ska snuva oss på talangerna och vi agerar någon form av farmarliga till dem, men så det ser ut dessvärre.
2022-01-31, 09:53
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Precis som om inte alla allsvenska klubbar fyndar nere i Afrika.
2022-01-31, 10:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Trist att vi ska ligga så långt efter när det kommer till löner och europaspel som resulterar att spelarna drar. Absolut danska ligan håller högre klass än Allsvenskan även om det är lite. Speciellt topplagen som hela tiden går rätt långt i Europa. Det är väl mycket tack vare 51%-regeln. Jag är sjukt anti den och både FCM och FCK är ju moderna plastklubbar, surt att danskarna ska snuva oss på talangerna och vi agerar någon form av farmarliga till dem, men så det ser ut dessvärre.
Samtidigt om vi slopar 51% och Dalkurd med sin telekommiljadär blir en maktfaktor… då säljer jag hellre Amoo till FCK, om man tillåts förenkla.
2022-01-31, 10:17
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Samtidigt om vi slopar 51% och Dalkurd med sin telekommiljadär blir en maktfaktor… då säljer jag hellre Amoo till FCK, om man tillåts förenkla.
Enig.
2022-01-31, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Precis som om inte alla allsvenska klubbar fyndar nere i Afrika.
Och varför drar man gränsen just vi afrikanska spelare? Är det inte samma handel om man tar någon från Island? Norge? Sverige? Egna led? Vad är skillnaden liksom?

Det är snarare hur man behandlar spelarna. Hammarby har tagit stort ansvar för sina afrikaner så att dom trivs i klubben. Wadda Tamimi (Jonatans farsa) har gjort ett hästjobb med det. David Accam värvades ju inte bara som spelare utan som mentor till de vi hade i klubben förra året.

Jag har pratat lite med de afrikaner som spelade för HTFF förra året men nu lämnat, och dom var alla supernöjda med sin tid i klubben.

Aziz, Amoo, Aidoo och Odilon har alltid hyllat Hammarby och Hjelmberg och dom har fortfarande regelbunden kontakt med Hjelmberg.

Jag är ordentligt stolt över Hammarbys arbete med Afrika-spåret.
2022-01-31, 10:27
Avslutad
Citat:
Fast med 51% regeln så lär lagen i sikt bli bättre samt man får behålla sina talanger och inte skicka iväg dem till Danmark! Målet är ju då att passera Danmarks liga!
2022-01-31, 10:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/66ej3L/avslojar-vill-ersatta-amoo-med-zeidan

Zeidan på G? Tagit kliv sedan han tillhörde Frej. Hellre Zeidan än en Paulinho-typ. Ung utvecklingsbar och om han ska lira ytter är det nog för att Martí vill spela med inverterade yttrar.
2022-01-31, 10:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/66ej3L/avslojar-vill-ersatta-amoo-med-zeidan

Zeidan på G? Tagit kliv sedan han tillhörde Frej. Hellre Zeidan än en Paulinho-typ. Ung utvecklingsbar och om han ska lira ytter är det nog för att Martí vill spela med inverterade yttrar.

– Vi har alltid ”skugglag” som vi uppdaterar och sitter rätt coola fram till att det internationella fönstret stänger, sen ska Marti sätta sin prägel på laget också. Vi stressar inte, sa Jansson i helgen.

Stänger inte fönstret idag
2022-01-31, 10:48
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Och varför drar man gränsen just vi afrikanska spelare? Är det inte samma handel om man tar någon från Island? Norge? Sverige? Egna led? Vad är skillnaden liksom?

Det är snarare hur man behandlar spelarna. Hammarby har tagit stort ansvar för sina afrikaner så att dom trivs i klubben. Wadda Tamimi (Jonatans farsa) har gjort ett hästjobb med det. David Accam värvades ju inte bara som spelare utan som mentor till de vi hade i klubben förra året.

Jag har pratat lite med de afrikaner som spelade för HTFF förra året men nu lämnat, och dom var alla supernöjda med sin tid i klubben.

Aziz, Amoo, Aidoo och Odilon har alltid hyllat Hammarby och Hjelmberg och dom har fortfarande regelbunden kontakt med Hjelmberg.

Jag är ordentligt stolt över Hammarbys arbete med Afrika-spåret.
Snubben ville väl bara göra sig lustig antar jag.

Samma med Bosse han har regelbunden kontakt med både Kadewere , Mush och Olunga. Inte för inte som ofta afrikanska spelare är involverade i värvningar till allsvenskan från sina respektive hemländer.
2022-01-31, 11:03
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Du menar Otieno, 25 år, som är både diplomat och välutbildad samt lämnade sitt Kenya 2016 (sex år sedan!!!) för att dra en vända i Georgien, Albanien och sedan till Vasalund där han fanns mitt framför ögonen på AIK?
Senast redigerad av Eldarn. 2022-01-31 kl. 11:07.
2022-01-31, 11:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Du menar Otieno, 25 år, som är både diplomat och välutbildad samt lämnade sitt Kenya 2016 (sex år sedan!!!) för att dra en vända i Georgien, Albanien och sedan till Vasalund där han fanns mitt framför ögonen på AIK?
Ta Henry Meja då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in