Skönt att den följetongen äntligen är över.
Vad ska man säga mer än att bomben blev mer en kinapuff till slut. För att summera känslorna på något sätt så känner jag mer besvikelse över klubbvalen än vad vi fick in. Ersättningen (även om jag absolut inte hade klagat över ytterligare x antal miljoner) man fick/får är vad det är, (kluven till hur man ska förhålla sig summorna när man säljer två spelare för sammanlagt 70 miljoner) marknaden styr liksom. Stör mig mer över att all europaspel kulminerar i att man inte kommit längre än att man säljer spelare till mitten/bottenlag i Nederländerna respektive Frankrike, vilket i sig är inte fy skam det heller, hade bara högre förhoppningar.
Med det sagt om man tänka lite mer i hur spelarna och agenterna (Cetinkaya respektive Rosenberg) tänker så kan det vara rätt så smarta övergångar för bägge.
Ser man till Sarrs personliga utveckling så är det en bra miljö han kommer till, han lär inte bänka Eagles favoritspelare Musaba (

) den här säsongen men till nästa säsong kommer läget se helt annorlunda ut och om han fortsätter utvecklas som han gjort hittills så är jag helt 100 på att han slår in sig i startelvan nästa säsong. Finns även en liten svenskkoloni där som säkert blir bra under inskolningsperioden.
Ska man se till Anels personliga utveckling så är det rätt så positivt, han går till en klubb där han kommer få speltid under Petkovic (som visserligen kan ryka när som) som kan prata språket vilket gör att inskolningsperioden blir förhoppningsvis kortare. Dessutom så kan Bordeaux försvarsspel inte bli värre än vad det redan är, så lyckas man vända på den dåliga trenden, stabiliserar försvaret och han blir given så finns det definitivt potential att fortsätta klättra på karriärstegen.
Det är bara att hoppas att det finns vidareförsäljningsklausuler inbakade i dessa övergångar.