2022-01-23, 13:54
Medlem
extinzs avatar
Random fråga: får våltäksmän sitta på klass 3 anstalt? Eller är det mera vanligt att dom får klass 1 och 2?
Citera
2022-01-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag sitter och tittar på serien som går efter midnatt på Tv10 ( Behind Bars: Rookie Year ) som följer nya fångvaktare i USA. Man undrar ibland hur rekryterarna tänker därborta ibland, vissa av dom nyanställda kommer bli uppätna snabbt av dom intagna. Vissa klarar sig, vissa inte.

Har Svenska Kriminalvårdens avdelning för personalrekrytering lika dålig koll som USA´s verkar ha?
Personalomsättningen på anstalterna är väldigt stor, så man får helt enkelt "ta det man får". Många blir närmast chockade när de får höra att en stor del av vårdarna på en klass 1-anstalt är tjejer i åldern 20-25.
Citera
2022-01-24, 10:23
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Personalomsättningen på anstalterna är väldigt stor, så man får helt enkelt "ta det man får". Många blir närmast chockade när de får höra att en stor del av vårdarna på en klass 1-anstalt är tjejer i åldern 20-25.

Samma här i Sverige då alltså. Ja, fängelser är väll en dröm för unga tjejer att jobba på, fullt av bad boys som dom kan ligga med.

Tack för svar.
Citera
2022-01-25, 13:41
Medlem
Hur e det på Tillberga?
Citera
2022-01-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Någon som suttit på Rödjan i Mariestad nyligen och kan dela med sig utav några erfarenheter?
Super bra kåk! Eller kåk kan man inte kalla det! Jätte bra💪
Citera
2022-02-01, 01:04
Medlem
Tjena,

Jag är i 24-26års åldern. Ska sitta 1år och 7månader. Nyligen fått min dom, det jävligaste är att jag är oskyldigt dömd, sitter hellre än att gola. Även fast jag nu förstört mitt liv.
Första gångs förbrytare och ingen aning vad sitta i fängelse innebär.
Vilken anstalt bör jag söka till? Helst Skåne!
Hur länge sitter jag med gott uppförande? Kan jag söka om fotboja efter 6 månader?
Kan jag slippa sitta i fängelse och ta något annat?
Senast redigerad av ak5d 2022-02-01 kl. 01:07.
Citera
2022-02-01, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ak5d
Tjena,

Jag är i 24-26års åldern. Ska sitta 1år och 7månader. Nyligen fått min dom, det jävligaste är att jag är oskyldigt dömd, sitter hellre än att gola. Även fast jag nu förstört mitt liv.
Första gångs förbrytare och ingen aning vad sitta i fängelse innebär.
Vilken anstalt bör jag söka till? Helst Skåne!
Hur länge sitter jag med gott uppförande? Kan jag söka om fotboja efter 6 månader?
Kan jag slippa sitta i fängelse och ta något annat?
utnyttja tiden o plugga
Citera
2022-02-01, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
utnyttja tiden o plugga

Jag läser på universitetet i Skåne, har 60hp kvar (1år), är det möjligt att fortsätta mina studier?
Tack för svar.
Citera
2022-02-01, 01:30
Medlem
Citat:
Jag läser på universitetet i Skåne, har 60hp kvar (1år), är det möjligt att fortsätta mina studier?
Tack för svar.
det tror jag absolut
passa på o ta en master också
Citera
2022-02-01, 02:18
Medlem
Citat:
det tror jag absolut
passa på o ta en master också

Men det innebär ju att jag måste vara på föreläsningar och seminarier? Hur ska jag göra det när jag är inlåst?
Citera
2022-02-01, 15:54
Medlem
Citat:
Men det innebär ju att jag måste vara på föreläsningar och seminarier? Hur ska jag göra det när jag är inlåst?
ja vet inte vad du pluggar men kolla upp då de e i allas intresse att brottslingar blir tbildade samhällsmedlemmar , låt de va ditt argument

eller plugga nån kurs du har nytta av sen , sista året då e mycket exarbete väl ?
Citera
2022-02-02, 00:49
Medlem
Citat:
ja vet inte vad du pluggar men kolla upp då de e i allas intresse att brottslingar blir tbildade samhällsmedlemmar , låt de va ditt argument

eller plugga nån kurs du har nytta av sen , sista året då e mycket exarbete väl ?

Humanistiska studier.

Okej, vart är bra att sitta? Hört att tygelsjö är en ren jävla fritidsgård med en massa bråk. Vart kan jag sitta i en öppen anstalt med lugna individer? Skåne trakten tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in