2022-01-31, 20:01
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Apropos ulovlig pistol og Jemtlandsaken, så undrer jeg veldig på hva som er historien ang at politiet fant patroner som ikke passet til noen av de pistolene TH hadde. TH på sin side hevder at noen har lagt dem der.
Kan det også her være som i Jemtland-saken? At hun ble skutt, men at ammunisjonen som ble brukt var for svak? og så har hun blitt kvalt etterpå for å sikre at hun var død? Nå kommer det ikke fram hvilke patroner som ble funnet, men hvis det f.eks. ble benyttet salong-pistol 22 caliber. Kulene er 5.5 mm brede, og det blir minimalt med blod, og de er ganske støysvake.
Hvis TH hadde på seg gummihansker som rakk til langt oppover armene, så blir det heller ikke noe kruttslam å spore.

hålspets salong in och upp i munnen så blir det nog bara hål i gommen och alla blodstänk kommer ut ur munnen så med plastdräkt och tejpade handskar och dräkt blir det bara blod på dräkten/kläderna och omgivning, döden kan ta tid innan den inträffar och det kan snabbt leda till panik för GM som fortsätter med att strypa offret...
tydligt ett möjligt händelseförlopp...
Citera
2022-01-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Den generelle oppfatningen bland mange som følger saken på diverse forum og YouTube videoer i det siste er ikke at ektemannen står bak. At flashback er det med populære forumet har jeg ikke noe kjennskap til.

At den tyske personen som lastet opp videoen med over 110000 visninger håper at AEH klarte å stikke av kan si litt om ulike meninger.

Poenget er at det er meningsløst at det stemples med TT på flashback.

Enig med deg at TT stempling ikke gir så mye mening, men det er også omtrent det eneste jeg er enig med deg i
Citera
2022-01-31, 20:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeanJenie
Angående Kvinneguiden - jeg har prøvd å diskutere der, men med en gang man så vidt ymter (høflig og saklig) at TH er mistenkelig, blir man personangrepet av en eller to (faste) profiler. Dette fører til at de aktuelle innleggene blir slettet, tråden har til og med blitt låst et par ganger. Så Kvinneguiden reflekterer nok ikke den gjengse mening om temaet, der er det så å si umulig å ha en ordentlig debatt.

ett känt fenomen som har nämnts här tidigare, nämner en att den siktede kan vara skyldig går några användare bananas, så att tro dem ger en bra grund för att säga vad folk faktiskt tycker är löjligt...
Citera
2022-01-31, 20:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
hålspets salong in och upp i munnen så blir det nog bara hål i gommen och alla blodstänk kommer ut ur munnen så med plastdräkt och tejpade handskar och dräkt blir det bara blod på dräkten/kläderna och omgivning, döden kan ta tid innan den inträffar och det kan snabbt leda till panik för GM som fortsätter med att strypa offret...
tydligt ett möjligt händelseförlopp...

Ja.. 22 caliber er vel omentrent den svakeste som finnes. Svein brukte 9mm, men Janne har ikke dødd av det fant teknikerne ut. 22 caliber ble brukt i Orderud-drapene, som avlivning-nakkeskudd, kontaktskudd.
38 caliber, som tilsvarer vanlig 9 mm, ble brukt ellers.
Hålspets eller høyekspanderende, gjør jo at kulen ikke går gjennom, men lager et "krater" der den treffer.
Av en grunn må det jo ha kommet blod fra Anne der, og da er det jo rart at politiet finner patroner som TH ikke har våpen til. Og enda rarere blir det når TH benekter kjennskap til disse.
Citera
2022-01-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ett känt fenomen som har nämnts här tidigare, nämner en att den siktede kan vara skyldig går några användare bananas, så att tro dem ger en bra grund för att säga vad folk faktiskt tycker är löjligt...

Det jeg stusser mest over er graden av skråsikkerhet og noen ganger også hardnakket døvhet for andres synspunkt. Man skulle nesten tro det var TH selv som var på ferde, evt noen fra langt inne i Dovregubbens hall.

Jeg har ingen personlig agenda, så for min del er TH mistenkelig fordi:

- Han er siktet
- Politiet vet mer enn meg
- Ut fra det jeg vet er det flere mistenkelige sammentreff i denne saken som ikke taler til hans fordel

Det er egentlig alt. Inntil politiet frafaller siktelsen, og vi evt. får innblikk i bevis, kommer han til å se like mistenkelig ut for meg, uansett hvor mange andre mer eller mindre utrolige hypoteser som fremstilles. Men disse hypotesene er underholdende da, det skal de ha.
Citera
2022-01-31, 20:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja.. 22 caliber er vel omentrent den svakeste som finnes. Svein brukte 9mm, men Janne har ikke dødd av det fant teknikerne ut. 22 caliber ble brukt i Orderud-drapene, som avlivning-nakkeskudd, kontaktskudd.
38 caliber, som tilsvarer vanlig 9 mm, ble brukt ellers.
Hålspets eller høyekspanderende, gjør jo at kulen ikke går gjennom, men lager et "krater" der den treffer.
Av en grunn må det jo ha kommet blod fra Anne der, og da er det jo rart at politiet finner patroner som TH ikke har våpen til. Og enda rarere blir det når TH benekter kjennskap til disse.

ja dålig ursäkt att hävda andra har placerat dem i hans hus, varit nyfiken på att veta mer om vapnet och kalibern på detta
Citera
2022-01-31, 20:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det jeg stusser mest over er graden av skråsikkerhet og noen ganger også hardnakket døvhet for andres synspunkt. Man skulle nesten tro det var TH selv som var på ferde, evt noen fra langt inne i Dovregubbens hall.

- Han er siktet
- Ut fra det jeg vet er det flere mistenkelige sammentreff i denne saken som ikke taler til hans fordel

Det er egentlig alt. Inntil politiet frafaller siktelsen, og vi evt. får innblikk i bevis, kommer han til å se like mistenkelig ut for meg, uansett hvor mange andre mer eller mindre utrolige hypoteser som fremstilles. Men disse hypotesene er underholdende da, det skal de ha.

det håller det här
polisen sikter inte folk utan anledning så länge och när folk här i forumet hävdar att TH är oskyldig men samtidigt inte förstår vad en siktelse är för något då blir det konstigt allt,
verkar personligt för många, löjligt att inte acceptera fakta på något sätt...
Citera
2022-01-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig. Hvis de møttes åpenlyst og diskuterte krypto/monero kort tid før en av dem (eller begge to) utførte et plott med krypto/monero for å få AEH til å forsvinne, må det være snakk om noen tidenes minst smarte GM.. Da burde vel saken vært løst.

Derfor tror jeg heller GM fikk informasjonen fra noen om møtene / viste om møtene, og at GM valgte krypto/monero av to grunner:
1. GM håpet TH skulle betale uten å gå til politiet først. GM viste at TH hadde noe kjennskap til monero og noen å spørre om hjelp til å utføre betalingen.
2. GM satte søkelyset på TH
For meg er det helt uforståelig at politiet ikke har funnet GM. De sitter med så mange puslebrikker men greier ikke pusle sammen puslespillet. At GM var informert om møtene og innholdet i møtene, er hevet over en hver tvil. Å da kan det ikke være noen andre enn RU eller TH som har fortalt GM om hva de snakket om. At RU snakket med andre om møtene, har NRK avslørt. At TH snakket med noen om møtene, kan jeg ikke huske å ha lest noe sted. Derfor er det logisk at GM kom inn i bildet via RU.
Citera
2022-01-31, 20:53
Medlem
Citat:

- Han er siktet

For meg er det motsatt. Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett fant ingen grunn til å mistenke TH etter å ha sett hva politiet har og satt ham derfor fri fra politiarresten han var i.

« I dagens kjennelse står det at lagmannsrettens flertall ikke finner at det foreligger skjellig grunn til mistanke for at siktede skal ha overtrådt straffeloven § 275, jf. § 15, og at han derfor skal løslates.»
https://www.nrk.no/norge/mener-politiets-beviser-er-for-svake-_-tom-hagen-kan-ga-fri-1.15004788
Citera
2022-01-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
For meg er det motsatt. Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett fant ingen grunn til å mistenke TH etter å ha sett hva politiet har og satt ham derfor fri fra politiarresten han var i.

« I dagens kjennelse står det at lagmannsrettens flertall ikke finner at det foreligger skjellig grunn til mistanke for at siktede skal ha overtrådt straffeloven § 275, jf. § 15, og at han derfor skal løslates.»
https://www.nrk.no/norge/mener-politiets-beviser-er-for-svake-_-tom-hagen-kan-ga-fri-1.15004788

Du har sitert dette flere ganger, og har fått flere svar. Jeg synes svarene du har fått er gode.

Du har selvfølgelig rett til dine synspunkter. Jeg tror allikevel ikke det er noe poeng å diskutere med deg.
Citera
2022-01-31, 20:57
Medlem
Citat:

- Han er siktet

Takk! Her treffer du kort og godt 100%
Citera
2022-01-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
RU var vel i kontakt med TH fra og med mai 2017 ? Spørsmålet om kjøp av Monero for en million EUR dukket opp på nettet i slutten av november 2017. Alt politiet hadde trengt å gjøre, var å spørre RU om hvem han var i kontakt med vedrørende Hvalen høsten 2017.

Jeg vet ikke når de kom i kontakt. Hvem sier de ikke har spurt han om dette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in