Jag brukar inte reprisera mig själv, men jag noterar att tråden har fyllts med pajkastning och overifierade påståenden från båda håll.
Om vi skiter i intentionerna och empirin ett tag, så skulle jag vilja veta - än en gång - om man inte inser att det är ett väldigt tondövt förslag?
Det riskerar ju bland annat att skapa ett djävla ressentiment hos de föräldrar som kanske inte får in sina barn när de önskar, såvida föräldrarna inte är hardcore miljöpartister förstås. Det rör sig ändå om några tusen barn om året som får vänta redan idag.
Med stora konsekvenser för förvärvsarbetande föräldrar. Jag vet själv.
Med tanke på att det går så bra för Sverige - i alla fall om man får tro de snillen som befolkar tråden
(FB) Tråden där vi hyllar vårt fantastiska Sverige - så vore det väl lämpligare att ställa krav på kommunerna att ALLA ska få plats när de så önskar? Alltså inte bara nyanlända?
Tidigare utredningar har ju föreslagit just ett sådant krav, till och med kombinerat med en väntepenning, alltså en ekonomisk ersättning för den som inte fått plats.
Så jag menar, det GÅR ju att lägga vettiga förslag med samma utfall.
Vad vinner man då på att så tydligt ställa grupper mot varandra? Är det en medveten provokation?