2022-01-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det
Det äR ju det vi gör, vi provar det i Sverige.

Men det är ju viktigt när det kommer till integrationen. Vill vi få slut på kriminaliteten i förorterna så är detta ett utmärkt första steg.

Nåt som är typiskt för en del stor grupp inom SD och rasister är att allt som har med invandrare att göra är dåligt. Även det som många uppfattar som bra är dåligt. Det finns inget intresse till annat än att hata. Men om det man hatar förbättras så till den grad att man inte längre behöver hata, är inte det bra? Nej, för man hatar ändå.

Bara av ren nyfikenhet. Vad är det som många uppfattar som "bra" med mångkulturen? De få gånger något PK- skadat hjon faktiskt försökt verbalt beskriva förträffligheten med mångkulturen har det landat i "Zlatan & pizza". Är det där du befinner dig?
Citera
2022-01-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Från GP:
"Regeringen vill att nyanlända får garanterad förskoleplats.

Regeringen lägger fram ett lagförslag som innebär att barn till nyanlända ska erbjudas en förskoleplats – även om de inte har stått i kö.
– Det ska vara obligatoriskt att reservera en plats, säger skolminister Lina Axelsson Kihlblom."

"Regeringen föreslår också att alla kommuner måste reservera förskoleplatser till vissa barn. Det handlar om barn som varit i Sverige i högst fem år eller barn till vårdnadshavare som varit här kortare än så."

Så mina vänner, då var vi här igen. Mer curling av invandrare samtidigt som svenskar drabbas.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/regeringen-vill-att-nyanl%C3%A4nda-f%C3%A5r-garanterad-f%C3%B6rskoleplats-1.64517833?utm_medium=Soci al&utm_source=Facebook#Echobox=1643210712

Vad tycker ni om lagförslaget?

Ett mycket bra förslag då det kommer att drastiskt öka integrationen. Barnen lär sig samhällets normer och regler direkt.
Citera
2022-01-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Utmärkt sätt att integreras och lära sig språket.

Dessutom har de flesta kommuner redan systemet med garanterad plats för alla som behöver det, inom ett visst antal månader

Om det nu redan finnes plats inom x antal månader. Men vad spelar då detta nya förslag för faktisk roll. Är det för att tvinga in nyanlända barn ?
Citera
2022-01-31, 20:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Inser du inte hur korkat ditt resonemang är???

Det är inte korkat. Däremot finns det många som är för korkade för att förstå det.

Citat:
Om det redan är så fullt överallt, och många står i kö, vad är då anledningen till att man låter gränsen stå vidöppen och ta in fler???

Om du kollar mina inlägg i tråden så ser du att jag är kritisk till detta.

Citat:
Det är precis som att käka värktabletter resten av livet i stället för att göra något åt anledningen till felet.

Ja, men min jämförelse är mot att inte ens käka värktabletterna, utan bara ha sjukt ont resten av livet. Jag säger inte på något sätt att det är den bästa lösningen att "käka värktabletterna".

Citat:
Alla dessa korkade svenskar som tycker som du, borde få bekosta detta ur egen ficka.

Sa den som är korkad. Jag är rätt säker på att jag hade krossat dig på ett IQ-test.

Citat:
Någon ska ju betala för alla galna ideer i det här landet. Tyvärr har alldeles för många glömt bort det!

Vi får betala ännu mer om vi inte integrerar alla som kommer. Som du har skrivit, så är ju ett sätt att se till att dom inte kommer helt enkelt, men det är inte det enda man kan göra.
Citera
2022-01-31, 20:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Vilka är vi i sammanhanget? Du och Arnstad?

Alla som inte är bottar.

Om du är så förblindad av vrede att du inte orkar tänka ens utan förkastar allt som inte är "ut med packet" automatiskt, så går det inte att föra några diskussioner.
Citera
2022-01-31, 20:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Eller så skickar du ut alla som kommer hit i en papperskorg som sjunker ute i sjön. Ingen människa ska hit och få ett jävla skit gratis. Fuck att dem föder barn som de inte kan ta hand om äckliga fitt MENA kräk stanna hemma.

Som jag redan har skrivit, så påstår jag inte att det är bra att vi har så mycket invandring från länder med destruktiva kulturer, utan bara att det här är ett bättre sätt att hantera det än att göra ingenting.
Citera
2022-01-31, 20:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunaSweden
Mitt förslag är att vi provar detta i något annat land eller där du har dina barn.

Ok, så kan förnedringsrånarna bo nära dina barn?
Citera
2022-01-31, 20:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Jag förstår precis vad du skriver, förstår du vad du själv skriver? Var är länkarna?

Nej, du förstår inte. Du frågar efter länkar som bekräftar något jag inte har påstått.
Citera
2022-01-31, 21:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Bara av ren nyfikenhet. Vad är det som många uppfattar som "bra" med mångkulturen? De få gånger något PK- skadat hjon faktiskt försökt verbalt beskriva förträffligheten med mångkulturen har det landat i "Zlatan & pizza". Är det där du befinner dig?
Tja. Varför inte även om Zlatan iofs är född i Sverige.

Men det är många saker som är bra. Dels utvecklar det vårt matutbud. Tror inte vi skulle ha pizza och kebab eller hamburgare utan att blanda in fler kulturer. Inte heller pitepalt eller spettekaka hade väl funnits här i mälardalen om vi inte blandat in fler kulturer.

Sen lör man sig massa saker av varandra.

Vad gäller sverige så skulle vi dessutom inte vara lika många invånare utan invandringen och vår ekonomi skulle högst sannolikt varit sämre.

Nackdelar finns det också gott om men alla invandrare är faktiskt inte av ondo, de flesta har jobb och bidrar till vårt samhälle. Vi har tex ett flertal med invandrarbakgrund så högt upp som i regeringen.
Citera
2022-01-31, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sa den som är korkad. Jag är rätt säker på att jag hade krossat dig på ett IQ-test.
Nu gjorde du ett väldigt omotiverat inlägg..
Att du har högt IQ är högst tveksamt..
Med den vokabulär och hur tu tänker i dina inlägg motvisar starkt den teorin..
Citera
2022-01-31, 21:50
Medlem
TröttSvensks avatar
Då lär det bli fler muslimska förskolor då, sk, fria förskolor som startas av diverse muslimska föreningar för att mjölka pengar.
Någon integration blir det inte tal om.
Citera
2022-01-31, 22:11
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Utmärkt sätt att integreras och lära sig språket.
r
Förklara sambandet, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in